Saturday, October 22, 2016

Na skok v Amsterdamu


Amsterdam byl už dlouho na seznamu míst, kam jsem se chtěla za každou cenu podívat. Vlastně jsem k tomu ani neměla konkrétní důvod, jen mi to místo bylo tak nějak sympatické už od pohledu. Ještě aby ne. Nejútelnější domky, kola, kanály a kytky kam se člověk podívá. A pak přišlo období hledání běžeckých závdů po celém světě a Amsterdam se ukázal jako jeden z mála půlmaratonů, co se běhá na podzim. Původně už myšlenka padla loni, ale vzhledem k prváku na medícině a nejistotu co se bude dít nápad vyšuměl stejně rychle jako začal. S kamarádkou jsme měly v plánu Amsterdam tohle léto tak jako tak a spojení s půlmaratonem tomu dodávalo správný pocit dobrodružství. A dobrodružství to bylo. Cesta ze závodu rovnou na letiště, zpocená, bez peněz, se strachem, že mi uletí letadlo a následný běh na vlak a chvilky deprese tomu všemu dodalo pořádnou dávku adrenalinu. Do Amsterdamu jsme jely u žve čtvrtek večer a měly tak 2 dny na to prohlédnou město. Neměly jsme žádný plán a doslova jsem ty 2 dny bloudily městem, což bylo asi to nejlepší. Amsterdam totiž nemá tolik konrkténích památek a pokud nepočítám galerie tak asi neexistuje žádný "cíl cesty". Na každém rohu navíc byla jedna neodolatelná kavárna za druhou, takže naše cesty byly v podstatě od jídla k jídlo, od kafe ke kafi. Půlmaraton se běžel v neděli v půl druhé, počasí bylo asi nejlepší, co mohlo být a bylo to jedním slovem parádní! První polovina se běžela sice ne tolik srdce-zahřívající oblastí, ta druhá to ale vynahradila se vším všudy a závěr ve Vondelparku byl ze všeho nejlepší.


 Kdybych měla doporučit jen jedno místo, kam rozhodně musíte jít na jídlo, tak to bude rozhodně brunch v Bakers & Roasters ... A dejte si peanut butter cake.. Protože to je bezkonkurečně nejlepší dort, co jsem za poslední dobu jedla. (A tak velký, že jsem ho po "regulerní snídani" už nezvládla dojíst a musela si ho nechat zabalit sebou!)

9 comments:

  1. Amsterdam je tak krásnej! a tvé fotky jsou úžasné! BEAUTYPUSINKA

    ReplyDelete
  2. nádherné fotky aj článok :) určite ste spravili dobre, že ste sa mestom túlali len tak na vlastnú päsť ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  3. Super fotky, dobre sa na ne díva :) Veľmi sa mi páči tá s kávou :)

    ReplyDelete
  4. Tyjo, to jsem ještě neslyšela, že by takhle někdo jel, je to suprový nápad! A hlavně, taky si neumím představit, co jiného by se tam dalo dělat, takže si myslím, že jsi to naplánovala úplně ideálně! Musel to být krásný pocit, jen tak objevovat neznámé město :) a ještě, když je to Amsterdam! :) o fotkách ani nemluvím, tvůj talent mluví za vše!!
    Young, wild and free

    ReplyDelete
  5. Ježiš já už se do toho Amsterdamu musím podívat! Je to tak kouzelný! ♥

    ReplyDelete
  6. je skvelé ako tam všetci chodia na bicykloch :) krásne fotky :)
    MakeUpByVeo

    ReplyDelete