Sunday, July 31, 2016

Budapešť, den druhý

Druhý a zároveň poslední den v Budapešti. Náš hostel těsně u baziliky byl sice neskutečně super, ale projíždějící autobusy v noci trochu připomínaly nálety stíhaček a spánkový deficit pokračoval. Alespoň u mě. V 7 jsme vstaly, vyrazily na snídani a na prohlídku parlamentu. 


Pokračujeme ve focení parlamentu ze všech úhlů

Ke štěstí občas stačí i ty nejroztomilejší žluté budapeštské tramvaje.

Do parlamentu se za mě určitě vyplatí jít. Maďaři jsou na svůj parlament (právem) tak hrdí, že i když komentované prohlídky zrovna dvakrát nemusim, tahle byla super.

Takhel nějak jsme se citíly po nekonečně cestě k náměstí hrdinů v pravé poledne.

Jestli jedete do Budapešti, do lázní prostě musíte jít! My jsme zvolily ty turistům asi nejznámější Szechenyi Bath. Počtem lidí to připomíná pražské koupaliště, ale rozhodně to stálo za to! Venkovní bazén a vnitřní lázně. 
PS: 38°C koupel neni to pravé, když máte spalená lýtka.


 Pohled z Marketina ostrova, kam se určitě taky běžte podívat! V podstatě připomíná jeden velký atletický ovál, kam chodí běhat asi celá Budapešť. a není se čemu divit. Komu by se nechtělo běhat s výheldem na parlament i hrad při západu slunce! 

Celou dobu se těšíte, jak si vyfotíte parlament z čelního úhlu a nakonec tam stojí parník, na pevnou padesátku se nevejde a vy nestíháte ani vyměnit objektiv protože vám za chvíli jede autobus.

A záverečný verdikt? Budapešť určitě splnila moje očekávání. To, že bude krásná a že mi spadne brada až uvidím parlament mi bylo jasné už před odjezdem. Překvapilo mě, kolik skvělých podniků, barů a kaváren tu člověk může najít, jak je Budapešť hezký přehledná a čistá a jak jsou maďaři přátelští (jen teda ten jazyk mi trochu připomíná moje ukládání dokumentů náhodným tukáním na klávesnici) Cestu autobusem nad 5 hodin sice už zase chvilku nehodlám absolvovat (:D zhýčkané dítě), ale určitě bych se sem někdy ráda vrátila. A konečně doufám, že tentokrát narazím na otevřený stánek s trdelníkem :D protože to se mi tentokrát nepovedlo.

9 comments:

  1. Ahoj, máš prekrásny blog! Tie fotky a recepty sú ako od profesionálov, sledujem :)

    ReplyDelete
  2. pokaždé máš bezkonkurenční cestovatelské fotky:) v budapešti jsem byla sice jen jako hodně malá, ale doted na to vzpomínám jako na nádherné místo:)

    ReplyDelete
  3. V Budapešti som nebola, ale z fotiek vyzerá super! a žlté tramvaje/električky sú strašne milé :)

    ReplyDelete