Wednesday, June 29, 2016

Krátké shrnutí roku na medicíně

My new favorite meme:

Článek už dlouho slíbený, zajímavý asi jen pro ty, co se na medicínu chystají nebo už na ní jsou a chtějí si zavzpomínat, jaké to bylo, být vyjukaným prvákem. Prázdniny mám už 14 dní, vlastně už měsíc, protože prázdniny u nás na 2LF znamená hlavně překonat anatomii. Histologii nám totiž přesunuli napůl do druháku (aneb, okořeňme ten nudný druhák) a zbytek předmětů se s anatomií nedá srovnávat. Když teď vzpomínám na celý rok, přijde mi že to až moc rychle to uteklo. A jestli Vás zajímá můj poheldn a medicínu z kocne prvního semestru, najdete to zde.

První semestr byl jako procházka růžovým sadem (teď se mi to říká). Školy ani moc nebylo a kromě anatomie a latiny se nebylo moc co učit. Teda s porovnáním s druhým semestrem. Samozřejmě vždycky bylo co se učit a každý týden přišel pocit, že to prostě nejde (ale to bylo hlavně tím, že člověk měl pocit, že musí umět všechno, i to tím nejmenším písmenkem v Číhákovi. Teprv později každý došel k závěru, že tudy cesta nevede). První pitvy, 2 zkoušky v zimáku z biofyziky a první pomoci nebyly žádná hrůza a šlo se zvesela dál.

V letním semestru přibylo pár předmětů a s nimi i histologie a embryologie. Nikdy jsem si nepřipadala tak slepá, jako při koukání do mikroskopu, tak ospalá jako při 3 hodinách poslouchání o fibroblastech a tak natvrdlá jako při snaze pochopit vývojovou biologii. Nějakým zázrakem se mi povedlo napsat zápočtový test a teď už se můžu jen těšit na další půlrok! K histologii nám přibyla ještě biologie, respektivě genetika, která tak 95% lidí šíleně nebaví.. Já naštěstí aspon zde patřím mezi těch 5%.

Mezitím anatomie postupně gradovala. Z původních 3 týdnů na kosti se stal týden na PNS. Den se prodlužoval. Sociální život se zkracoval. Poprvé jsem odebírala krev. Najednou bylo jaro a mě to přišlo jako týden od Vánoc. A nejdnou byl konec roku.

Když jsem se dostala na medicínu, celé léto jsem byla na pochybách, jestli mě to bude bavit... Teď můžu jenom říct, že jsem až překvapená z toho, jak moc. Je pravda, že několikrát jsem si říkala, jestli mi to za ty nervy stojí, ale jo-stojí. To co se mi povedlo nasoukat do hlavy za tenhle rok naprosto převršilo léta na gymplu. Jsem celkem flegmatik a psychicky jsem to zvládala většinou dobře... Stíhala jsem všechno co mě baví a ani se neodstřihla od okolní civilizace. Dokud se nepřiblížila zkouška z anatomie. To jsem ochutnala ten pravý stres se vším všudy. Ale to asi každý.

8 comments:

  1. Jsi skvělá. Nic jinýho ani říct nejde.

    ReplyDelete
  2. gratuluji k prvnímu roku:) já se tam k vám chystám od října, tak snad to taky zvládnu s nadhledem jako ty:)

    ReplyDelete
  3. Se vším naprosto souhlasím Marťo :-* po dvou letech umím nesrovnatelně pokud se poohlédnu po těch 8 na gymplu, které mi jak se zdá nedaly skoro nic :D
    Moc jsem na Tebe pyšná :-* odpočívej a užívej života ❤️
    Ps: patřím k biologicko-genetickým cvokům :D

    ReplyDelete
  4. Ačkoliv nejsem medik, tak jsem taky na lékařské a musím uznat, že to u mě vypadalo podobně- zimní semestr - jo fajn. Letní semestr - mordor! :D Takže držím palce do dalších semestrů :) Užívej volna! :)

    ReplyDelete
  5. Moc pěkně napsané :) Mám plno kamarádů na medicíně, tak tuším jaké to je :D Držím palce :)
    Veronika

    ReplyDelete
  6. Je super, že sis vybrala školu, která tě baví :) Já letos jdu do 4. na gymplu a vůbec netuším kam jít :D Jinak moje kamarádka je na medině a jak se učila na anatomii.. no celkem mazec! :D

    http://the-biggestfear.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  7. Já to měla na právech dost podobně... jen asi kromě té anatomie máme 3 neuvěřitelně nepříjemné historické předměty, kde se vše učíš nazpamět a u zkoušky si to těžko odvodíš... tolik letopočtů jsem neuměla ani za celou střední. A latině se taky úplně nevyhneme, protože z římskýho práva existuje asi 963232937 výrazů a oni je tak hrozně rádi používají, protože pak zní hrozně odborně :D
    No, říká se, že druhák je lehčí, tak jsem na to zvědavá. I když nám začíná jeden 4-semestrální předmět a ta závěrečná zkouška ve třeťáku je prý hrozné zlo :D
    Teď si jenom musíme užívat prázdniny!
    www.linheart.cz

    ReplyDelete