Thursday, December 3, 2015

Knížka - ten nejlepší vánoční dárek


Je hned několik důvodů, proč považuji knížku za ten nejlepší vánoční dárek co někomu dát. 

1. Je to osobité, ukážete, že toho člověka znáte a že víte co má rád.
2. Knížka se nikdy neztratí, nerozbije a nikdy neztratí svoje kouzlo.
3. Není to nikdy těžké sehnat, dneska klidně jen doma v teple a hezky se to jako dárek balí
4. S trouchou štěstí donutíte i nečtenáře něco v životě přečíst.
5. I vy si ji budete moci někdy tajně přečíst.

Ironií je, že sama většinou žádné knížky nedostávám, pokud si o ně vyloženě neřeknu. U nás jsem zkrátka knižní ježíšek já a tak se občas musím knižně obdarovat sama. Pokud chcete vzít tuto úlohu na sebe doma vy, tak tady máte pár tipů, jak správnou knížku vybrat. nejsou to žádné konkrétní příklady, protože myslím, e volba knížky je individuální, ale pokud chcete vědět, za které knížky bych dala ruku do ohně, tak je najdete tady, tady a tady.
1. Pro ne-tolik-náruživé čtenáře se vždycky osvědčí pořídit nějaký bestseller. Je totiž velká šance, že minimálně obal už viděli na nějaké reklamě, popřípadě se natáčí/natočil film a co aspoň trochu znají, to je pro ně lákavější přečíst. Jakmile knížku přečtou, budou se automaticky považovat za kulturně vzdělané a nebudo use stydět takovou knížku otevřít v metru.


2. Maminky, babičky, tety, dcery, ale i tatínky a všechny zapálené kuchaře vždycky ptoěší kuchařka. Neznamená to, že podle ní budou vařit, ale všechny co rádi vaří, baví koukat na to perfektně dokonalé jídlo na obrázkách a hezká kuchařka se v knihovně vždycky pěkně vyjímá. 


3. Slaďárny, které se každá mladší i starší holka přečte. Číst o dokonalém životě, lásce a neskutečném množství náhod a hrátek osudu je občas až neskutečně uklidňující. (nebo spíš mindráky vytvářející). Těhle knížek je skutečně hodně, ale pokud sáhnete např po J. Greenovi tak se nespletete. 


4. Návody, příručky a motivační knihy. Vděčný dárek, který asi ne vždy vyřeší všechny vaše potíže nebo z vás udělá milionáře. Hezky se to ale čte a nějakou motivaci to člověku vždycky dá. A co lepšího dát už ne tolik nadšenému fotografovi než fotografickou příručku. Občas to člověku dodá nějaký ten motiv jít a oprášit svůj starý koníček
5. Autobiografie a skutečné životní příběhy. Tyto knížky jsou podle mého názoru nedoceňované a mnohdy si radši přečtu skutečný příběh skutečného člověka, co jde za svým, než nějakou nerealistickou frašku. Například momentálně čtu knížku od Mindy Kaligh - Is everyone hanging out without me a v metru se směju nahlad jak nějaký blázen.


No zkrátka když to vezmu kolem a kolem, tak žádná knížka není špatným dárkem. Stejně jako nikdo nemůže říct, že nějaká knížka je vyloženě špatná. (Jinak by jí totiž nikdo nevydal). A pokdu se vám náhodou nechce do přeplněných obchodních center (což úplně chápu), objednejte si knížky přes martinus, protože k tomu dostanete poukazy, které můžete přidat ke knížce pod stromeček a darovat tak více času na čtení. 

12 comments:

  1. skvelé nápady, ja tiež rada dostávam knihy :))

    ReplyDelete
  2. Souhlasím:) jamieho britanii ma kamarad, tak jsem ji prolisrovala a je skvela, doporucuju vsem milovnikum jidla, je doprovazena milionem skvelych fotografii nejen jidla:) jinak z knih ze vseho nejvic doporucuju Larse Keplera a všechny jeho knihy:))

    ReplyDelete
  3. Souhlasím. U nás kupuje knihy taťka, mamka je jejich zarytým odpůrcem a pokud už nějakou chci, taktéž si ji musím pořídit sama. Letos mám v merku tři: Love x Style x Life od Garance, PS od Ani Geislerové a Kafé a cigárko.
    O knihách jsem také psala na mém blogu: http://rannicervanky.blogspot.cz/2015/12/trochu-jine-darky.html

    ReplyDelete
  4. Já třeba miluju dostávání knih, akorát že u nás doma je to těžký - máme strašně moc knížek, takže co se třeba týče klasiky, kterou já čtu třeba moc ráda, je u nás velká pravděpodobnost, že už ji doma/někdo z rodina má. A povětšinou má každý doma mnohem víc knížek, co ho baví, než kolik jich stíhá číst, takže dostávat furt další a další .. Ale pod stromečkem budu mít tenhle rok Kunderu, tak se moc těším! Musím teda říct, že ty vyloženě prvoplánové konzumní slaďárny, nemusím, celkově ty bestsellery jdou docela mimo mě. Já mám třeba moc ráda právě klasiku, pak taky dramata a novodobou literaturu, např, Petru Soukupovou nebo Kateřinu Tučkovou, to určitě doporučuju :)) A nebo francouzského spisovatele Tiimothée de Fombelle! <3 moc pěkný článek :))

    ReplyDelete
  5. knížka je VŽDY dobrý dárek - nezkazí se, nevyjde z módy a mohu se k ní kdykoliv vrátit :) na wishlistu mám teď také Dívku ve vlaku a pokud Ti mohu doporučit jednu, kterou aktuálně čtu - Vyhnání Gerty Schnirch, historický román s opravdu silným příběhem.

    ReplyDelete
  6. Já letos taky asi budu dávat víc lidem knížky a sama si jich hrozně moc přeju, takže tě naprosto chápu :) A zrovna Dívku ve vlaku bych si chtěla přečíst :)
    Young, wild and free

    ReplyDelete
  7. Moc hezký článek. Sama moc nečtu, ale moc mě to mrzí. Nikdy u žádného delšího příběhu nevydržím a tak jsem knížky nikdy nechtěla dostávat. Ale letos jsem si objednala hned tři- Moje velká Británie od J. Olivera a dvě knížky o běhání. Jelikož se obojí týká mých koníčku a protože je to podle mě jednodušší čtení než nějaký román o 400 stranách, tak se na ne už docela se těším :-)

    ReplyDelete
  8. Denník Dity P. by som určite chcela, obdivujem tú knihu už dlhšie :) podša mna je kniha najlepší darček :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    ReplyDelete
  9. Moc hezký článek !
    Čtu moc ráda,sice ne hodně,ale když už mě něco opravdu zaujme dokážu knížku přečíst za dva večery :D If I stay jsem četla a už se těším až bude na stažení do čtečky druhý díl :) !

    runeatandtravel.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Kniha je vážně vděčný dárek a myslím, že jsi to tímto článkem krásně vystihla. Já sama si přeju Dívku ve vlaku, tak snad ji pod stromečkem najdu, rodiče totiž vůbec nečtou, já jsem zvyklá spíš chodit do knihovny než knížku kupovat, ale tak třeba to letos bude jinak :)

    ReplyDelete
  11. Kniha je úžasná vec! Darček pre každú príležitosť :) inak super si tie kategórie vystihla :D hmm z týchto vsetkých asi by som chcela tú Dívku ve vlaku celkom ma to zaujalo :)

    Me and my ART

    ReplyDelete