Friday, September 18, 2015

Jak mi Řím vyrazil dech, část II


Druhá a závěrečná část našeho čtyřdenního pobytu v Římě a já se sama divím, jak se mi to do pouhých 2 článků povedlo nacpat. Tentokrát začneme Vatikánem, který jsme měli téměř na dohled a kolem kterého jsme chodili každý den do města. V pondělí jsme měli v plánu podívat se samozřejmě i dovnitř. Vyrazili jsme už na otvíračku v 7 hodin ráno, protože fronty každý den obklopují celé náměstí dokola a stálo to za to. V bazilice jsme byli v podstatě sami a na kupoli, která otevírá o hodinu později, jsme se nemuseli mačkat a měli ten nejlepší výhled. Ve Vatikánských muzeech jsem sice nebyla, ale brácha se vrátil celý rozčarovaný (tedy až na to nožství lidí) a pokud se tam chystáte, rozhodně si připlaťe za online vstupenku, protože jinak je ta fronta, která obklopuje snad půlu vatikánu, na celý den.


bazilika sv. Petra, jedním slovem neskutečná
 výhled z chrámové kopule
cesta nahoru a dolu z kopule je věc, kterou si teda v té turistické špičce moc představit nedokážu

Jakmile se začně stmívat, získává město zase trochu jiný nádech a je nejlepší čas vyrazit na nějakou z vyhlídek. Pokud bych měla vybrat jen jednu, byly by to Pincijské zahrady na Piazza del Popolo, kde mi to trochu připomínalo pražskou letnou. Kromě nadšených turistů tu bylo i poměrně hodně místních a vypadalo to na místní večerní meeting point na rande. ještě aby ne, ten výheld byl totiž neskutečný.

 (Piazza del Popolo)

Do úplně noci jsme nikdy nevydrželi, protože jsme každý den vstávali kolem 6, ale i v Římě jako v každém jižanském městě to za tmy ožívá (i když ne tolik jako v Barceloně například). Hodně památek je v noci nádherně osvětlených a najednou vše vypadá zase úplně jinak.


most do čtvrti Trastevere
Pantheon
Andělský hrad


13 comments:

  1. Krásne fotky ! :) Milujem tvoje články ! :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    ReplyDelete
  2. Oh waw :-O nemám slov....úplne krásne fotky aj všetko!

    http://renkaartandlife.blogspot.sk

    ReplyDelete
  3. Whoa, nádherné fotky! Ty noční mě dostaly, ale nejvíc se mi líbí ta se siluetami lidí při západu slunce :)

    in another galaxy

    ReplyDelete
  4. Nádherné fotky. Tie nočné sú top! :)

    ReplyDelete
  5. Páni ,ty fotky se západem slunce jsou opravdu úžasný :) !

    ReplyDelete
  6. Taky jsem letos byla v Římě - kuk sem a protože jsme nechtěli prošvihnout snídani, do Vatikánu jsme se dostali až o půl desáté a fronta to teda byla obrovská! Strávili jsme v ní hodinu a půl, ale aspoň jsem si náměstí nafotila ze všech stran :)) A na kupoli to bylo super, nádherný výhled!
    Evi

    ReplyDelete
  7. krásne fotky, Rím je srdcovka, vlastne celé Taliansko, od hora nadol :)

    http://7bluedots.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  8. Roma is my favourite place, i love it

    ReplyDelete
  9. V Římě jsem ještě nebyla, ale úplně jsem nasála atmosféru díky tvým úžasným fotkám. Nechápu, že jsem tvůj blog neobjevila dříve, teď budu sledovat každý tvůj nový post :-)... Moc hezký to tu máš!

    ReplyDelete
  10. Krása, až po mne prešli zimomriavky! Dúfam, že budem mať raz príležitosť ísť sa tam pozrieť.:)

    ReplyDelete