Wednesday, August 19, 2015

Barcelona - část třetí (jidlojidlojidlo)


Na cestování miluju jednu zásadní věc a to tu, že pokaždé narazíte na něco nového, co jste ještě neviděli, nezažili nebo neochutnali. Tak jako je na každém místě co vidět, tak je tam také co ochutnat a všechno najednouchutná jinak, než u vás doma. I takové kafe ze Starbucksu dostává jiný smysl, protože ho pijete na cestě z pláže.. 
Z Barcelony jsem si ohledně jídla odnesla spoustu poznatků.. 
Zaprvé, že kafe ve Španělsku teda nic moc.
Zadruhé, pečivo ale zato mají výborné, takže taková káva s croissantem nemá chybu.
Zatřetí, příště sebou rozhodně vzít piknikový koš.


Piknikovaly jsme opravdu každý den. Většinou i dvakrát. Nejlépe na piknik asi nakoupíte na trhu, ale i v supermarketu si můžete nakoupit super oběd za 3 eura. 

Mexická večeře v El Pachuco . V Barcleoně obecně bylo neskutečně moc výborných mexických bister a podniků.. 

A když už jsme v tom Španělsku, tak na paellu se prostě musí.. i když nám to trvalo 3 dny, pečlivě jsme vybíraly a nakonec skončili v jednom zapadlém podniku, kde skoro nikdo nebyl. Ale byla dobrá, protože tyhle mísy plné všeho možného, ty já mám ráda.


Dalším místem je podník blízko pláže. La roseta kde prodávají výborné sendviče a cronuty za lidské ceny. Tohle je ta správná volba, když se celý den válíte u moře...


Pokud něco musíte v barceloně zažít, tak je to večerní posezení v klasickém zapadlém barcelonském baru.. nejlépe nad Sangriou. (a nejlépe třeba ve 2 hodiny ráno, ale to my jsme nikdy nezvládly :D)


Barů je v Barceloně opravdu hodně a já se neodvažuji dávat tipy na konkrétní, protože každý vypadá skvěle a drinky asi budou všude stejné.. Všechny si ale dávají vždy záležet na krásně napsaných cedulích a oldschoolových židlíčkách a to je prostě krásný!


Na cestě na pláž určitě narazíte na obchod Press&Reset s čerstvými štávami a smoothies.. Výběr mají orpavdu velký a všechno to doslova křičí zdravím.


A podobným podnikem je i Teresa's juicery, kde vedle pití mají i bistro.


Lukumas je vyhlášená výbornými donuty, cronuty a všmožným sladkým pečivem.. No snad budete mít ale větší štěstí než my, protože když jsme tam k večeru dorazili, měli kompletně vyprodáno. 



A na závěr zmrzlina z Eyescream and friends. Tu si prostě musíte dát, protože se pomalu stává symbolem Barcelony.. A kde jinde si můžete dát zmrzlinu s očima?



16 comments:

  1. Musím se přiznat, že po přečtení nadpisu kombinace Barcelony a 'jidlajidlajidla'' jsem se začala těšit jako malá :D musela jsem si článek projet dokonce dvakrát ♥
    Cestovní pikniky...ach jak je zbožňuju :)
    a Eyescream and friends? bože to je tak strašně rozkošné :)) a interiér zmrzlinárny..nebe!
    Marti děkuju, tímto článkem jsi mě úplně navnadila (ještě víc než jsem byla po předchozích :D)

    ReplyDelete
  2. Stydím se, ale to jídlo mě vždycky zajímá nejvíc. :(:D Ono je všude tak jiné a zajímavé, jiné kombinace.. :)

    ReplyDelete
  3. všetko to jedlo vyzerá úchvatne a vôbec nepomáha, že si článok čítam v čase obeda :D :)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    ReplyDelete
  4. Moc super článek! v Barceloně jsem byla v dubnu a moc jsem si to tam užila! S Paellou souhlasím, ta se musí určitě vyzkoušet! já jsem pila jen descafeinado, takže nevím, jestli je tam káva dobrá, ale s pečivem a fresh džusy naprosto souhlasím! Určitě koukni na můj blog, zrovna jsem se vrátila ze Španělska, tak by se ti třeba nějaké články mohly líbit :) BEAUTYPUSINKA

    ReplyDelete
  5. mnaam:) ty si užíváš teda:) Měj se hezky:)

    ReplyDelete
  6. Už když jsem uvidela v nazvu jidlojidlojidlo uz jsem se zacla tesit,foodposty od tebe miluju ! :D
    Paella,pikniky a zrmzka z ocima je nejnejnej ! :D

    ReplyDelete
  7. No tak ta zmrzlina je dobrááá !!! :D

    ReplyDelete
  8. Jé, jak já bych si dala to mexické jídlo a na to tu zmrzku! :D

    ReplyDelete
  9. všechno vypadá perfektně, zmrzku a džusy bych si hned dala! a zrovna dokončuju podobný článek o Portugalsku a začínam mít zase hlad :D

    ReplyDelete
  10. Achjo, nutne potrebuju do Barcelony :D

    ReplyDelete
  11. skvely clanek, v dobe obeda si prave pri jeho cteni rikam, co zrovna delam s tim salatem bez chuti v praci, kdyz bych mohla stokrat lepe jist ve Spanelsku!! :)) Ja tam miluju v Barcelone baskitske tapas v baru Txapella (nedaleko Passeig de Gracia) - pokazde, kdyz tam jsem, vystojim si frontu a sezeni na baru, kde si clovek jidlo vybira ocima je neprekonatelne! Chute vynikajici a o sangrie ani nemluve ;-) Pokud tam jeste jsi, vyzkusej!

    ReplyDelete