Wednesday, August 12, 2015

Barcelona - část první

Pokaždé, když se vracím z cizího města, mám nutkání srovnávat, kde se mi zatím líbilo nejvíc... Každé město má něco do sebe, ať už to jsou památky, moře, uličky, atmosféru, jídlo nebo bary a Barcelona má od všeho kousek. A možná taky proto se u mě nedostala na úplný top žebříčku, líbilo se mi na ní sice všechno, ale nic mi nevyrazilo dech, jako například procházení Florencie předloni. Ale vrátila bych se tam hned.. a na mnohem déle!

Pobyt jsme chtěly pojmout hlavně lowcost. Do Barcelony jsme s kamarádkou letěly s ČSA a bydlely v pronajatém pokoji (nebo spíše bytě, jelikož majitelku jsme viděly všehovšudy tak 3x) přes airbnb ve čtvrti L'Hospitalet de Llobregat a celý pobyt (8 dní) bez jídla nás tak vyšel na necelých 8 tisíc (4 tisíce letenky a zbytek ubytování).
První den hned potom, co jsme se ubytovaly, jsme vyrazily pěšky do centra.. Protože, přece máme zdravý nohy a nebudeme utrácet za mhd! A v metru se tak jako tak nedá vůbec dýchat a španělé berou každou jízdu jako souboj o místa k sezení (a po tomto týdnu budu každý den pražské metro chválit až do nebes!). No blízko to rozhodně nebylo a už vůbec nebyl dobrý nápad vyrazit v lehkých sandálkách za pár šupů z háemka, puchýře hned první den nejsou nic moc.. Ale i tak, plné nadšení z Barcelony jsme se zmrzlinou v ruce došly přes centrum až pláži a ještě dál. Ale zpátky už jely metrem..

Večer jsme si v podniku Rebelot daly burgery a vyrazily na pláž, kde i přes to, že už byl večer byla stále hlava na hlavě. O pláži se člověk dočítá samé hrůzy. Já bych řekla, že je to typicky městská pláž. V žádném případě bych ale neřekla, že je tak špinavá, jak se o ní říká. Na pláži jsme byly odpoledne skoro každý den a jen jednou se nám stalo, že tam opravdu plaval bordel.. Druhý den ale z ničeho nic voda zase čirá a ani smítko. To, že je tam ale opravdu hodně hodně lidí, je bohužel pravda a vůbec dojít k tomu moři, bez toho abyste někomu šlápli do obličeje, je občas problém.
v metru bylo opravdu nechutně teplo...
Myslím, že jsme snad byly jediné dvě osoby v Barceloně, co neměly selfie stick.. :D
Jelikož jsme chodily opravdu pořád pěšky a jízdenky využívaly jen na cestu do/z apartmánu, pořídily jsme si jízdenku na 10 jízd (T10) za necelých 10euro.Na celý týden nám tak vystačily dvě. Uličky jsme prochodily doslova křížem krážem. V Barceloně najdete jak klasické úzké středomořské uličky s prádlem na balkonech a vyšperkovanými balkony, tak i rozslehlá náměstí, mola a promenády. A přeslavná La Rambla? Tam vyrážet jen v případě největší nutnosti.. Pokud se teda nechcete nechat ušlapat turisty.
všude krásné balkony
La Rambla

Jelikož jsme to měly poměrně blízko ubytování, vyrazily jsme druhý den ráno na Montjuic.. Jeden z barcelonských kopců s hradem na vrchu, krásnou vyhlídkou a místo kde se konaly olympijské hry v roce 92. Cestou přes Placa Espanya, kolem Musea s krásnou kašnou a vodopády, které jsme ale ve svém živlu nikdy pořádně neviděly. Ale prý to stojí zato, tak snad někdy příště! Jelikož Barcelona ví, že většina lidí nemá ráda kopce, tak postavila všude eskalátory.. Těžko říct, jak moc to bije do očí, ale příjemné to docela je.. Po eskalátorech vyjedete až k museu, ale na hrad budete muset pěšky a nebo si připlatit. Na kopec totiž sice jezdí lanovka, ale jelikož opět vyhrála naše spořivá duše (aneb ty peníze můžeme přece projíst! to je mnohem lepší!) tak jsme šly v těch 40°C pěkně po svých.. Ale stálo to zato..

Po poledni jsme se šly vykoupat do bazénu Piscina Municipal de Montjuïc , součást sportovního komplexu s krásným výhledem na město. Tak trochu jsem spoléhaly, že tam bude aspon nějaký stánek s jídlem.. Nebyl. Jenom vedro a my od snídaně nejedly. Vydržely jsem pocitvě 2 hodiny a pak se raději vydaly pěšky na pláž a s kručícím žaludkem se stavily na oběd v supermarketu... Na pláži jsme pak zůstaly až do večera, koupily si bagetu, sýry a šunku v obchodě u pláže a piknikovaly tam.. stejně jako skoro každý den.. protože piknik na pláži je bezkonkurenční. Nakonec jsme se večer ještě stavily v baru na Barcelonetě na Sangriu. Moje premiéra. No a popravdě, za mě radši obyč víno, tohle je sladký jak cuc a to já nemám moc ráda. A pak jsme v lehce alkoholovém opojení jely metrem domu, protože další den nás čekala další hora.. nebo spíš dvě,.. Ale o tom zase příště!

15 comments:

1. Bože to je nádhera:) Tolik vám závidím, strašně ráda bych se tam jela podívat:))

2. Nádherné fotky :)
    také jsemspořivá duše a radši to projím :D

3. Do Barcelony se chystám v září, takže všechny články tohoto typu vítám :). A nádherné fotky!

4. O všem mi musíš vyprávět huiiiiiii!!!! ♡♡

5. úžasné fotky aj článok! :) strašne sa mi páči to "pseudo akvárko" z fľaše!

www.beautiful-savage.blogspot.sk

ReplyDelete
  6. Zajímavý článek a krásné fotky! :)

7. Jednim z mych snu a cilu je tak uzasne fotit jako ty :D !
    Vypada to krasne,Barcelona me hrozne laka,jak tam vsichni jezdi :D !

ReplyDelete
  8. Musím říct, že ty fotky jsou naprosto nádherné. Teď mi puklo srdíčko, že se do Barcelony nemůžu v blízké době podívat, protože bych vážně chtěla, všichni si to chválí.

9. krásne fotky :) do Barcelony by som sa veľmi rada pozrela. ale asi radšej na jar či na jeseň, pretože zažila som 37°C v Ríme a stačilo mi :D a selfie sticks, na tých sa vždy zabávam. už aj v Tatrách ich malo veľa ľudí.

10. Ach Barcelona, vzpomínám :) Je to krásný město, ale těch lidí je tam moc.

ReplyDelete
  11. v Barceloně jsem sice nikdy nebyla, ale z fotek na mě působí velmi příjemně a jakoby rodinně. líbí se mi i povaha španělských obyvatel, nikam nespěchají a přijde mi, že si opravdu umí užívat života podobně jako Řekové nebo Italové. přítelův sen je podívat se do Barcelony a mně by nevadilo Španělsko projet celé od těch severnějších měst až po jih :)

fotky jsou opět nádherné, miluju Tvé "oko" :))

12. Krása krása krása, hned bych tam jela znovu!
    S přítelem jsme měli v plánu se tam podívat i tento rok, pro mě podruhé a pro něj poprvé, ale nakonec se nám nelíbily ceny letenek a za cenu zpáteční do Barcelony jsme pořídili letenku i ubytování v Londýně, tak jsem se "přeladila" z těšení na slunnou Barcelonu na těšení na šedivou Anglii, už aby to bylo! :D