Monday, July 6, 2015

Jak sportovat v horku


Když je zima, nechce se nám často vůbec nic. Natož sportovat. A už vůbec ne venku! Celou zimu se těšíme, jak s prvním sluncem vyběhneme ven a jak to bude krásný běhat jen v tílku bez omrzlých prstů, ale jakmile teploměr přesáhne určitou hranici, už je to tu zas. A tentokrát ještě nebezpečnější než zima. Do 40°C se totiž nejde vhodně obléct a lidé omdlévají i cestou na autobus. Natož v autobuse. Peklo na zemi.
Ale ani v takovém teplu to nemusí nutně znamenat, že se musíme válet v ledové vodě od rána do večera a nehnout ani brvou. Všechno jde, když se chce. (A když už je nejhůř, v klimatizovaném fitku je krásně po celý rok!:D) Pokud ale běháte nebo cvičíte venku, tak by zdraví mělo být na prvním místě, úpal totiž neni nic hezkého a proto je třeba dodržovat několik pravidel.

  • Cvičte nejlépe ráno, popřípadě pozdě večer. Ráno je ale vždy lepší volba kvůli menšímu množství ozonu v ovzduší.
  • Hodně hodně pijte. A to nejenom před a po sportovním výkonu, ale průběžně po celý den. 
  • Vhodně se oblečte. Kůže taky potřebuje dýchat a nejlépe proto oblečte vzdušné krátké oblečení. Zapomeňte na legíny a trika s dlouhým, protože ta pověra, že čím víc se budeš potít, tím víc zhubneš, je největší blbost na světě a vy tak maximálně zkolabujete. A to ani nemluvím o módě balit se do alobalu, proboha!
  • Čepice a opalovací krém. V létě zkrátka nutnost!
  • Zvolněte. Jestli na teplo nejste zvyklí, bude vám chvilku trvat, než se aklimatizujete. Na začátku tudíž neuškodí trošku zmírnit tempo.
  • Plavání je taky sport! Pokud je opravdu hrozně a vy se prostě musíte musíte nějak hýbat, tak dejte šanci plavání. Koupaliště sice bude asi plné, ale většinou je zde oddělená dráha pro plavce, kde na vás nebudou skákat malé děti a vy si můžete v klidu zaplavat. A pokud vás plavání nebaví, můžete zkusit například jogu (a nemusíte platit za lekci bikram jogy!) 
  • Poslouchejte tělo. Je jasné, že při cvičení se objeví únava, ale je třeba poznat, za co může výkon a za co spíše počasí. Jestli máte pocit, že každou chvilku omdlíte, máte mžitky před očima, pocit na zvracení nebo bolest hlavy, tak je nejlepší chvíle přestat a schovat se do stínu nejlépe s ledovým obkladem na čele.




14 comments:

  1. Super článek...někdy když odpoledne v největším horku míjím běžce, kteří vypadají, že to mají za pár, musím si ťukat na čelo...takové články by měly bát povinně na titulní straně všech novin každý den, po celé léto :D :)
    Mě vyhovuje cvičit ráno, to je ještě krásně chládek a člověk má pak pocit, že na to vyzrál :D

    ReplyDelete
  2. Hele perfektní článek, já nejradši cvičím ráno, ale třeba dneska jsem byla tak vyfluslá, že jsem vstávala až bůh ví kdy... :D

    ReplyDelete
  3. Moc pěkně si to napsala a máš uplnou pravdu:)

    ReplyDelete
  4. Zrovna dneska jsem hledala nějaký tipy! Ty si prostě úžasná <3

    ReplyDelete
  5. Moc pěkný článek, určitě mi pomohl, začínám totiž běhat, ale neboj - jenom, večer!! :D
    Young, wild and free

    ReplyDelete
  6. řekla jsem si, že přes prázdniny začnu běhat, a taky že jsem začla, ale teď jak je vedro tak se mi do toho vůbec ale vůbec nechce. ale je pravda, že takový pozdně večerní běh lesem je super relax :). parádní článek :)
    in another galaxy

    ReplyDelete
  7. Super článek !
    Já v tomhle vedru nejradši běhám ráno nebo večer,navím je krásná obloha.Ale cvicit mi nevadí ani ve 3 odpojedne :D

    ReplyDelete
  8. Ja se teda v takových bedrech nedokazu k nicemu donutit!:D kdyz uz jsem schopna trochu fungovat, je ti vazne pozde vecer, jinak bych asi umřela.. Driv jsem zase mela raději ranní aktivity, ono to člověka pekne nakopne na cely den, jenze ted hodne ponocuju, takze rano vstanu nejdriv v 8, 9, coz znamena, ze venku uz je "nesnesitelne" a musim to nechat na vecer:D ale i tak mam tohle pocasi rada, takze procházky a tak me nezabijou a je taky oravda, ze jsem schopna cely den nekde courat:D:D samozrejme zmrzliny me vzdycky ozivuji:D

    ReplyDelete
  9. v létě je to fakt otrava, to vedro mě ničí. cvičit se mi vůbec nechce, takže se k tomu donutím jedině hned ráno po probuzení. ale plavání miluju :))

    ReplyDelete
  10. Já se zuby nehty držím pravidla cvičit ráno nebo večer. V těchto vedrech to opravdu jinak snad ani nejde..

    ReplyDelete
  11. nejvíc souhlasím s předposledním bodem! jak je rok dlouhý,tak běhám, ale v těchle vedrech jsem pečená vařená(doslova:D) v bazénu každý ráno a plavu.

    ReplyDelete
  12. Fakt super článok mala by som si zobrať niektoré (všetky) tie rady k srdcu :) až na to nosenie čiapky ...ja som proste "alergická" keď sa niečo okrem gumičky a sponiek na hádzať na mojej hlave :D

    http://renkaartandlife.blogspot.sk

    ReplyDelete