Tuesday, July 28, 2015

5 běžeckých rad


Asi neexistuje nic, jako zaručená běžecká technika, která funguje pro všechny.. Každý má svůj styl a každý ho chvilku hledá. Když jsem s během začínala tak jsem také hltala každou radu "jak správně běhat", ale došla jsem k názoru, že ne všechny mi vyhovují. Některá ale ano a nebýt nic, tak už možná dneska ani neběhám..


  • Kratší kroky, vyšší frekvence!!! Kdybych mohla, přidám těch vykřičníků tak sto tisíc! Jestli mi někdy něco v běhání pomohlo, tak právě zkrácení kroků.. Dá se to přirovnat k jízdě na kole.. Na vyšší převod sice budete šlapat méně, ale kopec pravděpodobně nevyjedete. A právě u kopců to platí dvojnásob! Uvidíte, že jakmile svůj krok zkrátíte v kopci na minimum, vyběhnete ho bez problému.
  • Nezapomínejte na horní část těla. Nezdá se to, ale i pohyb rukou vám může v ledasčem pomoct.. Občas si při běhu vzpomeňte, stáhněte lopatky k sobě a uvědomtě si i pohyby rukou. A kromě toho také zatněte břicho. Samozřejmě ne jako kdybyste měli očekávat ránu do břicha, ale jen zpevněte střed těla. Při běhání je ho potřeba víc, než si myslíte.. 
  • Dýchejte zhluboka. Snažte se dýchat i do břicha, nejen do hrudníku. 
  • Začněte pomalu a postupně přidávejte. Není nic horšího než začátek přepálit. Lepší vyběhnout orpavdu pomalým tempem a vracet se plní sil než to v půlce zabalit, protože vám dojde dech. Tělo musí najet na aerobní režim a to mu chvilku potrvá, proto zrychlujte až tak po 20ti minutách.
  • Nepřemýšlejte nad tím tolik. Podle mého názoru je běhání především o psychice.. Běhat může každý, ale jen ten, co má silnou vůli, doběhne do cíle. Pokud si budete říkat, že vás bolí nohy, ještě máte půlku před sebou a už nemůžete, budete celou cestu trpět.. Lepší je přemýšlet nad tím, jak je kolem vás krásně a je to fajn trávit takhle venku čas! 



11 comments:

  1. Párkrát jsem zkoušela běhat, ale ať jsem dělala co jsem dělala, vždy mě začlo píchat a nemohla jsem dýchat. Takže radši půjdu pěšky:) ale ty rady jsou určitě super:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pokud se nepletu, znamená to, že špatně dýcháš, ne? :)

      Delete
  2. Já jsem stále ve fázi hledání dobrých rad :D Díky za tip s těmi kratšími kroky :) Ostatní znám a snažím se jich držet, vážně to pomáhá :))

    ReplyDelete
  3. Ve všech pěti bodech s tebou naprosto souhlasím, obvzlášť potom s body 2 a 3, které mi opravdu hodně pomohly:)
    http://realmfulloflittlepleasures.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  4. Veru, rozesmala me tva faze hledani rad. :D Mam to stejne. :D :) Vzdycky zacnu behat, jenze me to tak po 14 dnech opusti. :/

    ReplyDelete
  5. Malé kroky, nikdy nezklame! :D

    ReplyDelete
  6. o některých tipech slyším poprvé, ale rozhodně je při příštím běhu využiju :) díky za rady :)
    in another galaxy

    ReplyDelete
  7. Skvelý článok. Tiež som začala skracovať krok a hýbať rukami a ide to oveľa lepšie. Len stále mám trochu s dychom problém, ale snažím sa to nejak vyriešiť.

    http://lamodaeanarchia.blogspot.it/

    ReplyDelete
  8. jsem klasický neběžec, ale párkrát jsem se už dokopala a vyběhla jsem. žádný výkon to není, jsem ráda, že za hodinu dám 4 km, ale je to docela fajn :) jen dost bojuji s křečemi - lýtko, chodidla :/

    ReplyDelete
  9. Super článek :) možná by mě i běhání bavilo, ale ze ztravotních důvodů nemůžu :/ capuccinolover.blogspot.cz

    ReplyDelete