Sunday, June 7, 2015

Ta nejlepší marocká cizrnová polévka


Jako malá jsem polévky neměla ráda. Přišlo mi to jako naprosto zbytečné jídlo, zbytečně to zdržovalo do toho hlavního jídla a strach z toho, že bych byla špunt (protože přece polívka je grunt!) jsem nikdy neměla. Postupně jsem k ní ale našla lásku a teď už rodinný oběd bez polívky jako by nebyl. 
Podobné polévky jako je tato marocká zbožnuju se všeho nejvíce. Nejenže krásně voní a zasytí víc než dost, ale navíc i krásně vypadá a chutná snad každému, kdo jí ochutná. A když se k němu podává čerstvý chléb (no dobře, tady by se asi hodil ten klasická naan, ale zas nemužeme být takoví fanatici) tak je to ta dokonalá večeře. 
Potřebujete (4 porce)
2 lžíce olivového oleje
1 cibule, najemno nasekaná
1 mrkev, nakrájená na plátky
4 stroužky česneku
1 lžíčka kurkumy
1/2 lžičky červené papriky
1/2 lžičky římského kmínu 
1 litr vývaru (já dělám z kuřecího)
2 bobkové listy
1 plechovka cizrny, opláchnuté (popř. 100g suché, přes noc namočené)
1 plechovka sekaných rajčat v konzervě
(jakákoliv jiná zelenina, kterou máte rádi (květák, hrášek, kukuřice..))
sůl, pepř

Na oleji osmažte cibulku dozlatova, přidejte česnek, mrkev a koření. Zalijte vše kuřecím vývarem a přidejte rajčata, cizrnu a bobkový list. Nechte zhruba 30 minut vařit a pokud chcete přidat zeleninu tak jí tam přidejte zhruba 15 minut před koncem. Na závěr vyndejte bobkový list a můžete trochu polévky odebrat a rozmixovat, pokud chcete mít polévku hustou. Popřípadě jí rozmixovat celou. Osolte a opepřete jak to máte rádi a podávejte s pečivem. 


7 comments:

  1. Vypadá nádherně.. :) Určitě i krásně voní O:). Někdy ji vyzkouším! :)

    ReplyDelete
  2. Mňam teraz si mi spravila chuteee ! :) Ukladám recept a určite ju vyskúšam.
    http://skaiste-kissova.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  3. Poslední dobou na cizrnu nedám dopustit:) Vypadá to úžasně

    ReplyDelete