Saturday, June 27, 2015

Prázdninové čtení


Už odjakživa bylo léto obdobím, kdy jsem přečetla nejvíce knížek v roce. Když jsem byla menší, měla jsem zálibu číst pořád dokola to samé a skončilo to tím, že jsem každé léto pravidelně četla celou serii Harryho Pottera. Každý rok většnou přibyl další díl a nakonec jsem tuhle manii završela tím, že jsem si je přečetla v angličtině.. A u angličtiny zůstala. Nevím proč, ale od té doby se mi příčí číst anglické knížky v českém překladu.. Je to něco jako koukat na film s dabingem, cítím v tom něco umělého. (Navíc anglické knížky jsou už jen na pohled tak o stoprocent hezčí! )
Abych byla upřímná, ne vždy jsem byla nadšená čtenářka.. Na základní škole jsem povinnou četbu nečetla a začala jsem pořádně číst až na střední.. Maturitní četbu jsem brala jakou milou povinnost a k tomu mi zbyl čas i na další. Dneska jsem schopná strávit v knihkupectví klidně 2 hodiny, z knihovny nikdy neodcházím s prázdnou a neumím si představit cestu mhd bez knížky nebo čtečky.. 
Dneska bych se chtěla podělit o pár tipů, co jsem v nedávné době četla a líbilo se mi.. Každopádně je mi ale jasné, že na několik jsem jich zapomněla, protože už teď mě napadjí další a další a proto, jestli budete mít zájem bych udělala podobných článků víc... Protože jak řekl E. Hemingway 
“There is no friend as loyal as a book.” 


Haruki Murakami má svůj osobitý styl psaní a to se mi na jeho knížkách líbí. První knížka, kterou jsem od něho přečetla byla 1Q84 jakožto rekace na Orwellův román 1984, který mě pohltil tak, že jsem chtěla číst všechno jen trochu s tématem spojeným. Chvilku mi trvalo, než jsem Murakamimu přišla na chuť, ale nakonec jsem se začetla tak, že jsem hned potom zhltala další jeho knížku, Kafka on the shore a následně ještě jeho autobiografické dílo o běhání. 
Ačkoli detektivky normálně moc ráda nemám, Skála od Petera Maye mě docela příjemně překvapila. V blízké době se chystám i na další díly.


Jakožto Harry Potter fanatik jsem byla zvědavá, s čím J. K. Rowlingová přijde dál. O Vánocích jsem přečetla The Casual Vacancy. Nezklamalo, Rowlingová je samozřejmě skvělá spisovatelka, ale na Harryho Pottera to samozřejěm nemělo. Takhle to dopadá, kdy máte přehnané očekávání. Před týdnem jsem ale v knihovně objevila její další dílo vydané pod pseudonymem, The Cuckoo's Calling a i když jsem teprve za půlkou, tak musím říct, že tato detektivka se mi líbí o něco více. 
Gone Girl od Gillian Flynn jsem nejprve viděla jako film a nijak zvlášt mě to neoslovilo. Na čtečce jsem knižní verzi měla už dlouho, ale pustila jsem se do ní až tenhle týden na cestě do Drážďan. Možná to bude tím, že jsem ten film moc nepochopila, ale už dlouho mě žádná knížka tolik nechytla jako právě Gone Girl.. Za 3 dny dočteno a potvrdila jsem si, že nelze soudit knížku podle filmu.. 


A na závěr 3 oddechovky. Je to taková moje úchylka, ale mám tuhle červenou knihovnu, jak jí říká brácha, ráda.. Je to přesně ten typ knížek, co přijde vhod po náročnym dnu nebo před spaním Nepotřebujete totiž nad nimi přemýšlet a jen si užívat, jak perfektní život ostatní mají. Podobných knížek jsem četla nezpočet, většinou to není žádná bichle a přečtené to máte tak za 2 dny a tak je tu jen pár těch, které jsem četla naposledy.
The Carrie Diaries od Candace Bushell, aneb příběh Carrie ze sexu ve městě. Před pár lety byl i seriál, ale knížka je úplně jiná. (A v seriálu je toho mnoho navíc)
If I Stay a následující díl Where She Went of Gayle Forman jsem také četla až potom, co jsem viděla film, který se mi mimochodem moc líbil. Je to stylem hodně podobné The Fault in our Stars, pravděpodobně si pobrečíte. 
A úplně nakonec ještě neromantickou! knížku od Nicka Hornbyho A Long Way Down.. Je to správně bláznivý, ale přitom to má i něco málo k zamyšlení.. 

A jaké knížky jste četli nedávno vy? Máte nějakou, která vám utkvěla v paměti a chtěli byste se podělit? Já budu za tipy jen a jen ráda! 

22 comments:

  1. Super, takové články mě moc baví, ráda se dozvím, co čtou ostatní, co čtou kvalitní knížky, protože mám pocit, že dneska už holek, co nečtou tu tzv, 'červenou' knihovnu moc není. Na Skálu i něco od Murakamiho už se chystám docela dlouho. Já teďka dočetla Dívku s pomeranči a jsem z toho nadšená, moc doporučuju. Teďka jsem začala číst Protivný deník od Jeana Cleara a moc se mi to líbí. A na prázdniny mám, ostatně jako vždycky, velký oči s tím, kolik moc toho přečtu. Chystám se na Kafkovu Proměnu a na Zmizet od P. Soukupové, na něco o Hrabala a Nitzcheho a tak. Tak jsem zvědavá, kolik toho stihnu :D už se těším na další takový článek :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. to jsem moc ráda :) Dívku s pomeranči určitě zkusím ! děkuju za tip

      Delete
  2. Moc pěkný článek! 1984 mě taky úplně pohltilo a Murakamiho jsem jednou četla, ale asi to není nic pro mě ;) Gone Girl jsem viděla jako film a čím dál víc si chci přečíst knížku! The Carrie Diaries jsem taky četla, stejně jako If I Stay a oboje se mi líbilo :) díky za tipy! :)
    Young, wild and free

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je pravda, že Murakami má takový zvláštní styl. Jinak Gone Girl si určitě přečti! knížka je statisíckrát lepší :)

      Delete
  3. Jeee na Gone Girl se už dlouho chci podívat, tak snad konečně :D A If I Stay je super film :)
    http://fitlucy.blogspot.cz/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já být tebou, tak nejdřív zkusím knížku ! :)

      Delete
  4. Tak Gone Girl zrovna čtu a taky jsem se do toho úplně ponořila! Pak rozhodně doporučuju Stoletýho staříka, taky se mi to líbilo stokrát víc než film. If I stay jsem taky četla a líbilo se mi to, to samý Tha Fault in our stars. Na Casual Vacancy od Rowlingové se chystám už věčnost, takže díky za připomenutí a tip na další její knihu :) Pak se chystám ještě na Johna Greena a Jo Nesbo, v plánu mám taky Hypnotizéra od Larse Kepplera. Pokud tě baví kriminálky, detektivky a tak, rozhodně doporučuju Muži, kteří nenávidí ženy od Stiega Larssona - boží, i jako film! Jo a z těch oddechovějších si přečti Vodu pro slony, jestli už nečetlas. Moooc super.
    Super článek a těším se na jeho pokračování :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju za tipy! Stoeltýho staříka mám doma, tak to bych určitě mohla! :)

      Delete
  5. krásny článok :) čaro anglických kníh som objavila nedávno, určite odporúčam The Secret History od Donny Tart! výbroná kniha :)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    ReplyDelete
  6. nedávno som si chcela kúpiť If I Stay, ale odhovorili ma od toho negatívne ohlasy :/

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    ReplyDelete
    Replies
    1. No je to tak trochu slaďárna, ale hezky se to čte:)

      Delete
  7. The Carrie diaries jsem úplně hltala :) Mám ten příběh moc ráda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já taky!, škoda, že už seriál nebude

      Delete
  8. Gone Girl mám hodně ráda, co se ale týče If I Stay, tak film se mi moc nelíbil, přišel mi zdlouhavý a celkem i nudný, tak se mi ani nechce moc do té knížky.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak to já si u filmu pěkně pobrečela.. no možná záleží, jak je na to zrovna člověk naladěný :D

      Delete
  9. zaujímavé tipy! :) rozhodne plánujem konečne začať čítať cez leto :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. léto je na to nejlepší doba! :)

      Delete
  10. Takže si dávám na seznam další tři knížky. Pěkně děkuju už takhle je dost dlouhý a netuším, kdy to stihnu. Připomíná mi to tvoe články, které mě dělají hladovou těsně potom, co se najím!! :D

    Tak zase ve fitku ;)

    A.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak to mi (škodolibě) dělá radost! :D Taky jsem už ale z mého mega seznamu tak trochu zoufalá :D

      Delete
  11. Velký palec nahoru za Gone Girl! Ta knížka je opravdu skvělá, moje nejoblíbenější.

    ReplyDelete
    Replies
    1. souhlasím! :) je výborná.. jen mě mrzí, že jsem první viděla film a už tak trochu tušila co se bude dít

      Delete