Thursday, May 21, 2015

Zázrak jménem CHIA


Chia semínka, aneb šalvěj hispánská, poslední dobou zmedializovaná superpotravina. Poprvé jsem o ní četla v knize Born to run, kde si z ní domorodci vytvářeli jakýsi nápoj vytrvalosti před 100 mílovým během. Dlouho jsem jí odolávala v obchodě se zdravou výživou, hlavně kvůli vyšší ceně, ale nakonec jsem je do toho košíku přece jen hodila a od té doby mám doma pořád zásobu.

A v tuhle chvíli přichází na řadu chia pudink. V podstatě jediná věc, na kterou chia využívám, ačkoli je to výborná věc k pečení, obzvlášť pro vegany místo vajíček. No a protože vím, že se mě pořád ptáte, jak ho dělám a jaký mám nejradši, tak vám chci ukázat ten můj nejoblíbenější. Kakaový z kokosového mléka. 


Budete potřebovat: 
2 vrchovaté lžíce chia semínek 
200ml kokosového mléka 
1 lžíci sirupu nebo medu
1 lžíci kakaa
pár kapek vanilkového aroma

(Poměr samozřejmě můžete upravit, jak se vám zachce)
Vše spolu pořádně promíchejte a dejte do lednice. Po hodině znovu promíchejte, aby semínka nezůstala na dně a poté nechte nejlépe přes noc v lednici, aby nabobtnala.


Je výborný jen tak samotný a nebo i v kombinaci s tvarohem a ořechovým máslem. Poslední dobou jsem si taky oblíbila jahodový chia pudink, kdy spolu rozmixujete jahody, chia a mléko (znovu do objemu 200ml:2lžíce chia)
A jak používáte chia semínka vy?

19 comments:

  1. mňam to vypadá skvěle a zdravě! Určitě vyzkouším :))

    ReplyDelete
  2. Chia jsou super! :) často si je přidávám do kaše.

    ReplyDelete
  3. já je používám, když si beru kaši s sebou do krabičky - nevařím, jen nechám přes noc se semínky, a má pak skvělou konzistenci :) a nebo si z nich dělám marmeládu, ale to jsem většinou moc líná :D

    ReplyDelete
  4. Ja ich jedávam na raňajky. S domácim mandlovým mliekom, granolou a nakrájaným banánom. :)

    ReplyDelete
  5. Chia už používám dlouho ale ještě jsem nezkoušela takhle :) zkusím !
    http://dreammorebabe.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  6. Já dělám banánový "pudink", jahodový "džem", přidávám do tvarohu, jogurtu.. :)

    ReplyDelete
  7. krásny pohárik ! :) a takýto chia puding si robievam, len z normálneho mlieka, lebo kokosové nemávam často doma :) ale keď bude, tak vyskúšam :)

    ReplyDelete
  8. mám pocit že poslední dobou neslyším o ničem jiným než těhle supersemínkách a instagramy zaplavují tyhlety mlíka. proboha! :D

    ReplyDelete
  9. používam ich klasicky do ovsenej kaše :) hneď je sýtejšia!

    ReplyDelete
  10. chia semínka používám :) ale už mi došly, musím doplnit zásoby!

    ReplyDelete
  11. Já je dávám do kaše nebo do sušenek :) Chia pudink jsem zkoušela jednou a vznikl z toho neuvěřitelnej hnus (buď jsem udělala někde velkou chybu, nebo mám prostě jiné chutě než zbytek planety :D) takže to už raději zkoušet nebudu, ačkoliv na fotkách to vždycky vypadá velice lákavě :D

    ReplyDelete
  12. Chia semínka jsou úplně úžasná věc! Používám je spíš za studena do chia pudinků a v pečených věcech vejce nahrazuji spíše mletými lněnými semínky

    ReplyDelete
  13. Jů, já jsem zatím v té první fázi, kdy na ně jenom koukám, a pak zase odcházím kvůli ceně :D ale čím dál víc váhám a tvůj článek se hned zabydlel v mých záložkách, takže jakmile je budu mít, jdu na recept! :)
    Young, wild and free

    ReplyDelete
  14. Presne takto rovnako si pripravujem chia puding, no s tvarohom som ho ešte neskúšala, takže cez víkend budem vytvárať. :-)
    The city of fashion

    ReplyDelete
  15. Já jsem chia semínka dostala v jedné zásilce Zajíců v krabici, ale pořád jsem je ještě nevyzkoušela. Tvůj recept na pudink vypadá zajímavě, tak ten bych mohla vyzkoušet. Mám tu i vanilkové sojové mléko, to by asi šlo zkombinovat stejně dobře jako s kokosovým....

    ReplyDelete
  16. po chia semínkách pokukuju už dlouho, ale ještě jsem si je neodvážila koupit, protože bych nevěděla, jak je využít (maximálně tak jako doplnit do müsli nebo tak). každopádně jestli je někdy seženu, tohle vyzkouším :)
    in another galaxy

    ReplyDelete
  17. já chia semínka miluju! používám je často do ovesných kaší, pudink jsem z nich taky už zkoušela, ale asi se mi to moc nepovedlo, protože to chutnalo vážně divně :D zaujala mě, ale ta kombinace s jahody, to určitě zkusím, děkuju za tip :))

    ReplyDelete
  18. Určitě vyzkouším, protože alpro výrobky miluju a chia semínka jsem si už taky koupila a zamilovala jsem si je.

    Lucky Winner

    ReplyDelete
  19. Já z nich, kromě tohodle pudinku, dělávám džem z ovoce :-)

    MY HUMBLE JOURNAL

    ReplyDelete