Monday, May 11, 2015

Jak by asi neměl vypadat svatý týden


Už je to zase nějaký ten pátek, co jsem se ozvala naposledy, tak doufám, že vypadám jako svědomité děvče, co se každou volnou minutu učí a pečlivě připravuje na maturitu. No to určitě. Už se to totiž blíží, dneska začal ten oficiální svatý týden. Pravá chvíle na to stihnout věci, které celý rok odkládám a přemýšlet o všem možném i nemožném. 
  • Není lepší chvíle kdy začít s úklidem skříně. Léto se přece blíží! A je i čas na nové recepty. Teď, když už nemůžu spolíhat na školní jídelnu, je to všechno jen a jen na mě!
  • Půlka května, nejlepší období v roce. Žádné vedro, žádná zima, všechno kvete a voní. To by byl hřích zůstat doma! 
  • Ale když už jsem doma, tak se skutečně většinou pouze učím. To mě omlouvá. Teda samozřejmě semtam se najde čas i na nějaký seriál, například Greys anatomy. No ale je to přece k tématu!!!
  • Kvalita > kvantita! Učit se víc než 3 hodiny v kuse u mě nemá cenu. Pak přijde čas na to změnit prostředí. Třeba obout tenisky a jít běhat.
  • Nepříjemná chvíle nastane, když probíháte lesem a pojmenováváte stromy kolem sebe. 
  • Posledních 14 dní mě naučilo, že školní stres zvládám poněkud dobře. Možná až moc dobře. 
  • Na druhou stranu mi ale moje perfekcionistická povaha nedovolí jen tak se flákat.
  • Moje metoda učení už přišla dofáze, kdy se zkrátka budu modlit, že některé otázky (hlavně ne řasy prosím!) si nevytáhnu a jestli jo, tak budu moct jít rovnou domů.
  • Došlo mi, že maturovat z biologie byla největší chyba mého života. Ale což, chybami se člověk učí. 
  • Nemůžu se dočkat až 22.6. pojedu domu z přijímaček v Plzni a bude to všechno zamnou!!! Minimálně na 2 měsíce. Pak se budu měsíc jenom válet a nic jiného.
  • A nebo je taky možná příští úterý večer usednu doma s brekem, že mě vyhodili od maturity a na přijímačky vlastně ani nebudu muset. A léto bude v háji. 


30 comments:

  1. Během svaťáku jsem dělala vše možné, ale u toho učení jsem se nepřetrhla. Nevydržím se učit déle jak támhle 2 hodiny. Nestále si dávám pauzy :D. Když se maturita blížila víc a víc, tak jsem celkem spadla do velkého stresu, že to nezvládnu. Skoro jsem nejedla a kvůli tomu i pěkně zhubla. Nakonec jsem vše ale zvládla v pořádku a teď na vysoké při zkouškovém si říkám, že raději si znovu dám maturitu :D.

    http://es-veronica.blogspot.cz/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nenapsala bych to lépe :) Platí pro mě úplně to samé. Nedokážu se učit dlouho v kuse, ale pauzy jsou důležité. Před zkouškou si vždycky myslím, jak nic nevím a pak to dobře dopadne. I u tebe, Marti, určitě jo. Budu držet palce :)

      Delete
  2. Mě to čeká až za dva roky, ale už teď nám učitelé dávají přednášky typu "měli byste se učit už teď". Držím ti pěsti ať to zvládneš :).
    in another galaxy

    ReplyDelete
  3. Bože, sem v prváku a z maturity mám bobky už teď... Strašně se jí bojím, no snad ji zvládneš, hodně štěstí! :D

    ReplyDelete
  4. klídeček, všechno zvládneš!!! hodně štěstí!!! <3

    ReplyDelete
  5. nakoniec prejde všetko úplne v pohode, uvidíš :) držím palce!
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    ReplyDelete
  6. mne začína o akademický- "svaťák" o týždeň a s učením som sa dostala už do fázy prepočítavania "jednu tému zo SJ sa načím za hodinu, je ich 30.. 30 hodín + z EKO sa naučím jednu za 2 hodiny.. 60 hodín.. 90 hodín spolu.. to sú 4 celé dni.. plus prestávky..." :D a tak ďalej a tak ďalej! Držím ti päste! :)

    ReplyDelete
  7. neboj, to zvládneš :-)
    a naprosto tě chápu...
    mě teď čekají státnice a vlastně jsem pořádně nezačala i když bych mohla počítat, že čtvrtinu státnicovejch otázek jsem se teď učila na souhrnout zkoušku z americké literatury

    ReplyDelete
  8. co to je za úžasné jídlo? vypadá skvěle.

    ReplyDelete
  9. Taky budu chtít příští rok maturovat z biologie, máš nějaké tipy? :D Hodně štěstí jinak!
    www.jojovictus.blogspot.cz

    ReplyDelete
  10. Neboj sa, urcite zmaturujes :D Ja som tiez perfekcionistka a ten tyzden pred maturou bol strasny. Pamatam sa ze streda bol kriticky den ked som len nad ucenim sedela a nic sa nebola schopna naucit a vazne som si myslela ze nezmaturujem. Ale samozrejme ze som zmaturovala, tak ako kazdy :) Mam nutkanie ti napisat ze bude aj horsie, ale to som tiez nemala rada ked mi to povedal niekto starsi. Jasne, ze bude aj horsie, ale clovek si jednoducho musi prejst vsetkym, jednou velkou skuskou za druhou. Ale ty to urcite zvladnes!

    ReplyDelete
  11. Biologie a paní Skolilová mě asi čeká příští rok....už teď se mi nechce :'D

    ReplyDelete
  12. Tenhle rok taky maturuju a i když jsem se začala učit dřív, tak mám pocit, že nestíhám :D Zatím si ale pořád nějak neuvědomuju, že maturuju a to i přesto, že mám už písemné maturity za sebou :D Každopádně ti držím palce a přeju hodně štěstí! :))

    ReplyDelete
  13. Biologie, to jsi fakt ambiciozni :)) ale drzim palce!

    ReplyDelete
  14. Já tak moc miluju Tvé články :) ! Držím palce.

    ReplyDelete
  15. Jé, to přeji hodně štěstí :) (na stole mi právě leží 2 otázky z genetiky a asi to vidím taky na modlení :D)
    A myslím si, že i ty řasy by jsi zvládla.. tak se uklidňuju.. přece jsme do tý školy chodili, tak tu 4 mi aspoň dají! :D Maruška

    ReplyDelete
  16. Jé, taky jsem maturovala z biologie a snažím se vzpomenout, o čem jsem to tam vlastně vykládala :D O takových těch vodních věcech, co mají mezoderm, entoderm, ektoderm, mezogleu.. :D Nevím už! :D

    ReplyDelete
  17. A na co se do Plzně budeš hlásit? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Všeob te nelaka? Ja jsem nakonec rada ze jsem na zuby nesla, protoze je to strasne jednotvarne pro me a jeste bych mela v haji zada =D

      Delete
    2. já se hlásim na všeob. do prahy, ale radši bych asi na zuby :D ale moc s tim nepočítám, že bych se dostala. Do plzne bych přece jen musela dlouho dojíždět nebo si tam najít ubytování, to v Praze bych to měla kousek od domu, proto tam zkouším jen zuby

      Delete
  18. Přijímačky do Plzně? ♥ Martinko? <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. anoooo, ale jenom na zuby :( ♥

      Delete
  19. Nakonec to nebylo tak hrozné, jak jsem očekávala. Učitelé vytvořili dobrou atmosféru a přece jen za ty 4 roky něco do hlavy vlezlo. Já měla největší strach ze zeměpisu...pohoda, ale hrozně moc názvů, slepá mapa...a otázka, kde leží Trinidad a Tobago mě děsí dodnes..ale zvládlo se to. Přeju hodně moc štěstí!!! Ať si vybereš otázku dle tvého přání!

    ReplyDelete
  20. skvělý článek, který i pobavil! :D ale určitě to zvládneš :) já bych z biologie maturovat nemohla :/ nenaučila bych se to..

    ReplyDelete
  21. Já už si snad na svůj svaťák nevzpomínám, ale vím, že jsem tenkrát dala mamce můj počítač až ho zamkne :D a docela to pomohlo :D věřím, že to zvládneš bez problému!

    ReplyDelete
  22. držím palce :) mňa to čaká o dva roky
    janesworldblog

    ReplyDelete
  23. Držím pěsti, ale když běháš a pojmenováváš stromy kolem sebe- to musíš zvládnout! :D

    ReplyDelete
  24. Já jsem svaťák proležela v horečkách :-D

    ReplyDelete