Saturday, April 11, 2015

Mrkvový dort s kardamonem


Pokud je něco, co mi doma nikdy neprojde (narozdíl od fazolových brownies nebo cuketového perníku), tak je to mrkvový dort. tu mrkev tam zkrátka každý vidí. Normálnímu člověku to neva, u nás doma se to bere ale jako hřích cpát zeleninu do dortu a tak většinou je na mně celý dort spořádat. A mně to vlastně vůbec nevadí! Pokud jdu do kavarny, mrkvový dort je vždycky jasná volba! Tentokrát jsem zkusila přidat kardamon a musím říct, že ke skořici se teda výborně hodí!


Na mrkvový korpus potřebujete:
2 velké mrkve, nahrubo nastrouhané
2 hrnky mouky
1 hrnek krupicového cukru
1 prášek do pečiva
2 lžičky skořice
4 kardamonové "lusky", nadrcené
1 lžíčka mletého zázvoru
1 hrnek mléka
3 vejce
2 lžičky vanilky
půl hrnku nasekaných ořechů
hrst semínek (dýnová, slunečnicová atd..)

Troubu předehřejte na 180°C. Smíchejte spolu mouku, cukr, prášek do pečiva a koření. Přidejte mrkev a ostatní suroviny a pořádně promíchejte v polotekuté těsto. Přendejte do vymazané a vysypané formy a pečte 45-55 minut. Kontrolujte špejlí.

Na tvarohový krém potřebujete:
1 polotučný tvaroh
3/4 hrnku moučkového cukru
3 lžíce změklého másla
lžička vanilky

Vyšlehejte ručním mixérem. Rozkrojte dort na 2 půlky a rovnoměrně potřete půlkou krému. Druhou polovinu dejte navrch dortu.

PS: kardamon jsem sehnala v tescu v oddělení mezinárodní kuchyně. Pokud ho ale nemáte, dort vám bude chutnat i bez něho!


20 comments:

  1. DOPRDKY!!!!! VEZMI SI MĚ:>>>>>♡☆♡☆♡☆♡♡♡♡ Abys mi pekla mrkváče. NAVŽDYYYYY

    ReplyDelete
  2. Toto je normálne už len krásne na pohľad. ;) Keď si predstavím, ako úžasne to musí chutiť, hneď sa mi zbiehajú slinky. :D

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    ReplyDelete
  3. Takové chutě na večer to se nedělá, vypadá více než dobře!

    ReplyDelete
  4. Že já ten kardamon ve slevě nekoupila :(...Ale mrkváč je boží i jen tak se skořicí :)

    ReplyDelete
  5. No páni, jestli to chutná přinejmenším tak, jak to vypadá, tak to musí být úplná pecka :):D.
    BE YOU

    ReplyDelete
  6. Já jsem ještě mrkvový dort nechutnala, ale už dlouho přemýšlím nad tím, že ho doma taky zkusím upéct:)

    ReplyDelete
  7. Som veľmi rada, že som narazila na tvoj blog, ďakujem za inšpiráciu! :) Čo sa týka receptu, mrkvu v koláčoch milujem, recept určite vyskúšam. :)
    ChristyShades

    ReplyDelete
  8. zrovna včera jsem měla ráno na náplavce mrkvový dort a byl božskej <3 tvůj vypadá taky úžasně! A kardamon mám hrozně ráda, třeba v Masala čaji :)

    ReplyDelete
  9. ten vyzerá úúžasne a určite aj super chutí!
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    ReplyDelete
  10. Vypadá úžasně a chutnat bude určitě ještě lépe :)

    ReplyDelete
  11. mrkvový dort je snad můj nejoblíbenější <3

    ReplyDelete
  12. Achach, máš super recepty.:)

    ReplyDelete
  13. Miluju mrváč! :-) na všechny způsoby a tenhle jsem ještě nezkoušela, takže...:-D

    ReplyDelete
  14. krásny, ako z časopisu! :) musím skúsiť :)
    www.gummybaum.blogspot.sk

    ReplyDelete
  15. Mrkvove dorty jsou hodne podcenovany. Ja jim prisla na chut teprve nedavno, ale ted uz bez nej nemuzu byt:)

    ReplyDelete
  16. tenhle dort vypadá hodně dobře :) mrkvové dorty jsou moc dobré :)

    ReplyDelete
  17. Miluju mrkvový dort, tenhle vypadá božsky!

    ReplyDelete
  18. Ochutnala jsem něco podobného ale ne jako dort ale buchtu a musím říct, fakt mňamka největší. Lehký, svěží a chutný

    ReplyDelete