Wednesday, March 11, 2015

Špenátový quiche


Quiche jsem poprvé ochutnala asi tak před rokem a začala se ptát sama sebe, jak jsem bez něho mohla tak dlouho žít. Ať už do něho strčíte cokoliv od cibule po lososa, vždycky bude chutnaj naprosto dokonale.. A úplně nejlépe druhý den. 
Mým největším favoritem ale navždy zůstane tento špenátový, který mě naučila kamarádka a nedělá mi problém půlku spořádat k obědu.. (a druhou k večeři).. 

Potřebujete:

TĚSTO: 
125g másla
250g hl mouky
mléko

Vše zpracujte, dokud nebudete mít pod rukama vláčné pevné těsto. Mléko přidávejte až podle potřeby, stačí ho opravdu malinko. Vyválejte ho na tenký plát veliksoti vaší koláčové formy a do formy ho zatlačte.

NÁPLŇ
3 vejce
130g smetany
300ml mléka
150g plnotučného sýra (nejlépe ementál)
balení mraženého špenátu

Špenát nechte rozmrazit a poté ho zbavte vody (opravdu si dejte záležet, jinak nebude koláč tak dobrý). Samozřejmě můžete použít i čerstvý.
Všechno spolu rozšlehejte a nalijte na těsto. Pečte v troubě na 180°C kolem 50-60 minut, dokud nebude náplň pevná.



18 comments:

  1. Nedávno jsem chtěla dělat quiche z listového těsta, ale pak jsem si říkala, prdím na to, udělala jsem si radši výborný jablečný koláč. A tak se tento víkend konečně vrhnu na vlastní těsto :) Špenát miluju, ale asi k němu ještě něco přidám.
    P.S. Úžasné fotky, jako vždy!

    ReplyDelete
  2. přesně tenhle taky zboňuju :) špenát většinou rozmražuju v pánvi s trochou cibule a česneku a čím víc sýra, tím líp! teď mě to napadá ještě s mozzarellou aaaa mam chuť!!

    ReplyDelete
  3. Špenát mám ráda moc, takže bych si pošmákla :)
    Blog by Veru

    ReplyDelete
  4. Špenát som donedávna nemusela, no v poslednej dobe sa mi akosi zmenili chute a milujem ho, takže niekedy určite vyskúšam. :-)
    The city of fashion

    ReplyDelete
  5. Mnam tak tohle jsem ještě nikdy nejedla ale musí to být užasný protože špenát mám moc ráda a koláče taky:D

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. Pečeš na objednávku ? :D Hlásím se!

    ReplyDelete
  8. Quiche coby slaný koláč naprosto zbožňuji a je mi prakticky jedno, co je uvnitř, se špenátem je fajn, ale také například s ratatouillle a mozzarelou ;) Já jej připravuji dost podobně a málokdy vydrží do dalšího dne :D bára.kára blog

    ReplyDelete
  9. Na quiche se chystám teď aktivně asi týden, předtím jsem si ho párkrát dala a minulý týden jsem měla nejlepší quiche svýho života :D No, ale zítra definitivně ho zkusím, asi kombinaci brokolice + cuketa :-)

    ReplyDelete
  10. Och, vypadá to krásně.
    Quiche jsem ještě neměla, takže budu muset vyzkoušet. :-)

    ReplyDelete
  11. Proboha, miluju špenát a toto vypadá suprově. díky za recept ☺☺

    ReplyDelete
  12. Wow, vypadá úžasně! Ještě bych tam šoupla kozí sýr :3 www.jojovictus.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Na fotkách to vypadá fakt dobře. Špenát mám ráda a není tam maso (což je pro mě plus :D), tak asi řeknu mamce, aby vyzkoušela ^^

    ReplyDelete
  14. No teda, to bych si dala :-)

    ReplyDelete
  15. Tyjo, ono je to tak jednoduché a přitom to vypadá dobře a chutná určitě ještě lépe! :)

    ReplyDelete
  16. Ta poslední fotka je kouzelná. La quiche infinie! (Vážně. Jeden dílek na talíři a ve formě žádný nechybí.)
    Potřebuju, nebo spíš chci slaný koláč, který dorůstá. (!)

    ReplyDelete
  17. tak jsem to dneska zkusila, nevím kde se stala chyba ale dopadlo to katastroficky

    ReplyDelete