Saturday, March 7, 2015

Pohankový vegan makovník


Jako malá jsem nenáviděla mák a kdykoliv byly v jídelně škubánky s mákem, měla jsem chuť pliv at to pod stůl. Pak jsem jednou ochutnala makovník (a to jen díky tomu, že mi bylo zatajeno, že to černé je vlastně mák a ne oříšky) a můj postoj k máku se od základů změnil.. Všechno s mákem (možná až na ty škubánky) zbožnuju, ale makovník pořád vede. U nás v rodině ho všichni milují a nikdy nevydrží déle než jeden den. A jak chutná nejlépe? S marmeládou! 
Tentokrát jsem recept pozměnila a mouky vyměnila za pohankovou a místo obyčejného mléka jsem dala ovesné. Dá se to považovat za můj první veganský recept (ani ne tolik úmyslný), ale jestli se nějaké dvě suroviny spolu dokonale doplňují, tak je to právě pohanka a mák. Obojí hezky nahořklé s nejsladší marmeládou, nemá to chybu.

Potřebujete:
1/2 hrnku hladké mouky (kvůli nakypření, ale pokud dáte jenom hladkou, tak to nebude tolik vadit)
1 hrnek krupicového cukru
1 hrnek ovesného mléka (nebo jakéhokoliv jiného)
1 hrnek máku
1 velké nebo 2 menší jablka, nastrouhané (i se slupkou)
1/2 hrnku oleje
nastrouhaná kůra z půlky citronu
Oblíbenou marmeládu (třeba tuhle italskou malinovou)

Vše spolu pořádně promíchejte, těsto by němělo být moc tuhé (popřípadě přidejte trochu mléka) a pečte na 180°C kolem 30-40 minut. 


19 comments:

  1. Mm vyzerá to chutne. Skvelý recept!

    ReplyDelete
  2. Nikdy jsem nic z pohanky nejedla, ale toto vypadává vážně suprově, někdy zkusím! :-)

    ReplyDelete
  3. Mňam! Vypadá skvěle!!))
    btw: proto jsem do školní jídelny nikdy nechodila a když jsem musela, tak jsem to stejně zatáhla :D!

    ReplyDelete
  4. Mňam! ten vypadá skvěle!! a líbí se mi, že klidně přidáš hladkou mouku, olej, cukr.. že se tady těch věcí "nebojíš", nebo jak to říct..:D
    the-biggestfear.blogspot.cz

    ReplyDelete
  5. No tak to je super, vyzkouším :) Jen teda já moc krupicový cukr ne ... tak zkusím rozmixované datle asi. Snad se povede.

    ReplyDelete
  6. Makovník, makové záviny a makové buchty - to byly nejoblíbenější pochoutky mého dětství. :) Pak přišla puberta a začal mi mák vadit, kvůli nevzhlednému úsměvu. :D Dneska se k němu zase ráda vracím. :) Ten tvůj vypadá suprově! :)

    ReplyDelete
  7. Hmm až teď jsem si uvědomila, že nejím mák nikde jinde, krom makovníku...a hned vzápětí druhé uvědomění- makovník jsem neměla snad sto let :D takže tenhle musim mít! Jakmile bude chvilička času, jdu do něj!!
    Martinko chtěla jsem Ti poděkovat za naprosto kouzelný komentář, úplně mě neskutečně potěšil, člověk takovou podporu potřebuje ♥ děkuju :-*

    ReplyDelete
  8. Ja taktiež nepatrím medzi milovníkov maku, no myslím, že tento koláč by stálo zato vyskúšať. :-)
    The city of fashion

    ReplyDelete
  9. vyzerá to úžasne a pritom je to jednoduché :) hneď by som si dala :D

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    ReplyDelete
  10. makovník miluju! a ve zdravé variantě? to je sen! :D :))

    ReplyDelete
  11. To vypadá báječně. Já už z toho máku musím něco upéct :))

    ReplyDelete
  12. Skvělý recept! Makovník miluji a určitě ho vyzkouším i s tímhle receptem !

    ReplyDelete
  13. Veganské recepty bývají super!:) Přestože bych vegan nikdy být nemohla, ráda se z veganských stránek inspiruji :)

    ReplyDelete
  14. Já jsem úplný antitalent co se týče pečení a vaření ale možná to zkusím :)

    monas13.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. ten vyzerá super :) ja by som makové koláče a všeobecne mak mohla jesť stále :D hneď som si dala tento recept do záložiek. :)

    ReplyDelete