Friday, March 13, 2015

Co je vlastně zdravé


Na každém rohu na nás kříčí ať jíme zeleninu a nejíme knedlíky. Proč ale? Co nám ty knedlíky udělaly? Nic. Na druhou stranu se můžeme i zeptat co výživného nám daly. I tady bude odpověď pravděpodobně nic, alespoň z výživového hlediska. 
Podle mého názoru u mnoha lidí zblblých zdravým životním stylem je spíše problém v tom, co nejedí než jedí. Mají strach z každého rohlíku, protože v něm je bílá mouka a tak si radši nedají nic. A hladoví, nemá energii a tělo sžírá samo sebe. Samozřejmě, když si místo rohlíku dáte například ovesnou kaši, tělo dostane kromě kalorií i nějakou tu vlákninu a pravděpodobně nedostanete do 10ti minut zase hlad, ale pokud máte na výběr rohlík nebo nic, vždycky je lepší ten rohlík. 
V dnešní době si každá potravina přiřadila cedulku zdravá/nezdravá a nic mezi tím. Na světě ale není nic, co by vám udělalo díru do žaludku. I taková svíčková, kde je vlastně tolik zeleniny a vcelku libové hovězí by se mohla považovat za zdravou. A jsme zase u mého oblíbeného pravidla. Všeho s mírou.



No můj pohled na celé to urputné zdravé stravování už znáte, o tom to dnes nebude. Zde je naopak pár bodů, jak si představuji zdravé stravování já. Nejsem žádný odborník ani nutriční terapeut a nic nového a zázračného vám rozhodně nepovím, ale často se mě ptáte co jím a co nejím a kdy jím a kdy nejím a pomalu i kde a s kým (achjo).
  • Jíst pravidelně. Na množství jídel nezáleží, každý to má jinak. Někomu vyhovuje 6 menších jídel, někomu 3 větší. Hlavně aby toho bylo dost.
  • Snídat! (Ne, pořád jsem nepochopila, jak někdo zkrátka nemá ráno chuť)
  • Zelenina nebo ovoce ke každému jídlu.
  • Bílkoviny v každém jídle.
  • Dostatečný kalorický příjem vzhledem k pohybu.
  • Když je hlad, tak pomůže jedině se najíst.
  • Nekupovat polotovary ani výrobky, které mají podezřele dlouhou trvanlivost.
  • Žádná umělá sladidla (žádná cola-light!)
  • Dávat přednost doma uvařenému jídlu.
  • Pít hodně vody.
  • Poslouchat tělo (veřte nebo ne, ono ví víc než internet nebo vaše olíbené fitness blogerky)
  • A kostička kostka čokolády nikdy nikoho nezabila


21 comments:

  1. Super článek! A přesně jak jsi se zmiňovala o té svíčkové.¨- podle mě prostě neexistují nezdravá jídla, ale pouze nezdravá množství. A se všemi zmíněnými body naprosto souhlasím!

    ReplyDelete
  2. přesně mám na to stejný názor..prostě stravovat se zdravě a zároveň si neodpírat to, co máme rádi..ale dávat si to třeba v menším množství..já jsem byla ještě před chvílí hrozně na sladký, musela jsem to mít každej den a normálka bylo sníst 100g milku za 5 minut, ale co se udržuji - cvičím a jím lépe a více zdravých tuků, tak si dám pár kostiček a jsem v pohodě :)

    ReplyDelete
  3. Nejradeji bych Ti za tenhle clanek dala pusu :D :-* Proste je to tak jednoduche, az je to pro mnohe lidi nepochopitelne...kez by to kazdy mel v hlave takhle krasne srovnane, ne jako ty holky, co jsou presvedcene ze cottage s paprika denne je pro ne to njezdravejsi :D.....k bodu 2... Jako ja rano nemam chut....mam totiz primo priserny hlad a jsem uplne nervozni, dokud se nenajim...nesnidani je holt asi vec, kterou nedokazu pochopit.... Prijde mi to skoro jako kdyby se nekdo rozhodl, ze rano jeste nebude dychat :D... Nevim, proste nejsme auta a potrebujem palivo prubezne :) ... Aaa uz se zitra tesim na snidani :D... Martinko jedno velke "diky", za tak skvely clanek a taky ze jsi uzasna a rozumna :-*

    ReplyDelete
  4. To je nás víc, co nedokážou pochopit lidi, co ráno nesnídají.. I třeba můj přítel se velmi často odbyde jenom nějakým oplatkem nebo jogurtem.. Uf :( Já se snažím poslední dobou zahrnout hodně smoothie nebo ovesné kaše s ovocem, pak mám hned lepší den, když snídám takto. A jak už tady zaznělo, máš to skvěle srovnané v hlavě, to je super!

    ReplyDelete
  5. Skvělý přehled :) já kdybych ráno nesnídala, tak padnu hned za rohem :D

    ReplyDelete
  6. Skvělý článek :) a hlavně celý pravdivý :) též nechápu, jak někdo nemůže mít ráno chuť -_-

    ReplyDelete
  7. Super článek opravdu! Já se tím "zdravým" životním stylem začala zaobírat až příliš.. z anorexie jsem spadla do ZP, z extrému do extrému. Mám v hlavě strašný zmatek co se jídla týče. Takže teď místo mých malých porcí co jsem jedla cca před 1,5 rokem, bych jedla pořád a neustále, a nevím jak to zastavit.

    ReplyDelete
  8. JO JO a ještě jednou JO! Přesně naprosto souhlasím, úplně jak kdyby jsi mi to vzala z úst. Jsem ráda, že v poslední době se tyto názory rozrůstají! :
    Dobroty od A

    ReplyDelete
  9. Naprosto s tebou souhlasím. Ano, lidé by neměli nic hnát do extrému, měli by najít nějaký kompromis, který vyhovuje jejich tělu. Já teď sice procházím očistnou kůrou, ale už vím, jak se budu stravovat po té, až ji dokončím. Mám kolem sebe spoustu experimentátorů, ale ať už se podívám na jednu nebo druhou stranu, stejně je nejlepší heslo: všeho s mírou ;) Mimochodem, to s tím rohlíkem nebo nic, to se mi moc líbí! :) bára.kára blog

    ReplyDelete
  10. skvelý článok :) máš pravdu, všetko s mierou to je asi tá najlepšia cesta,
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    ReplyDelete
  11. Mě to taky neleze do hlavy, já se probudím, a první mě napadno - JÍDLO ! :D

    ReplyDelete
  12. Krásný článek! :) Musím souhlasit, zejména v tom, že lidé mají silnou tendenci třídit potraviny na zdravé a nezdravé.No, myslím, že nezdravé může být především množství:)

    ReplyDelete
  13. super článok, so všetkými tými bodmi sa vrelo stotožňujem aj ja :)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    ReplyDelete
  14. Úžasně napsané, se vím souhlasím! :) Konečně někdo se stejným názorem!

    ReplyDelete
  15. Přesně tak :-))
    Ale je fakt, že kdybych stále poslouchala svoje tělo, tak bychom byli oba tlustí a nespokojení :D protože to by pořád jen leželo a cpalo se :D

    ReplyDelete
  16. Super článek, v plno věcech máš pravdu. Nikdy jsem nesnídala, ale naučila jsem se to. Opravdu se to dá a dneska bych neodešla do školy bez snídaně.

    Life by Peggy

    ReplyDelete
  17. krásne napísané :) zlatí stredná cesta to istí :) proste nič nepreháňať a neísť do extrému a hlavne počúvať svoje telo :)))

    ReplyDelete
  18. krásně napsaný článek! :) jen s těma bílkovinama mám někdy problém. Mám prostě v hlavně dáno, že si je musím hlídat a nepřekročit 2g na kg, což je u mě nějakých ted už 95 g? což je pekelně málo!!

    ReplyDelete