Sunday, February 22, 2015

Láska na první ochutnání a kokosový páj


Aneb jak jsem objevila Ameriku.
Neustále jsem na alpro mléka na sociálních sitích narážela, ale kdykoliv jsem je někde zahlídla, jen jsem dál pokračovala k těm klasickým, kravským, trvanlivým za 12 korun, co už s krávou nemají nic moc společného. Vlna "nepijte mléko, udělá vám díru do žaludku" už tu bylo několikrát a i já musím uznat, že něco na ní bude. Ani mě mléko nedělá úplně nejlíp (obzvlášt před jakýmkoliv sportovním výkonem je to něco podobného jako spořádat celou krůtu nebo si narvat no žaludku kamení), ale odepřít si tvaroh ke svačině, kakao na dobrou noc nebo nedejbože jourt k snídani? No to po mě nechtějte!
A pak přišla na scénu mléka nemléka. Vlastně spíše jen tekutina mléku vzhledem podobná. Nejprve bylo velkým hitem sojové mléko. Pak se ale ukázalo, že ani ta soja není taková hitparáda (na všem se něco najde!), ale český trh toho moc jiného nenabízel. Narozdíl od těch nebeských americkým obchodů, sehnat v českém obchodě něco jako oříškové mléko bylo jak najít jehlu v kupce sena. Naštěstí i u nás jsme opět pokročili (!! :D) a v regálech se objevila právě tato od Alpra. A když jsem na Blogerky.cz viděla alpro výzvu, řekla jsem si, že je prostě musím vyzkoušet,




Kokosové mléko sice seženete v plechovce vcelku běžně, ale není to asi nic, co by se dalo pít po hrnkách každý den. S porovnáním s alprem je to totiž taková kokosová smetana. Alpro kokosové se mnohem řidší a tuku obsahuje mnohem mnohem méně. Každopádně ta kokosová chuť tam pořád je! A díky němu dostala moje kakaa před spaním nový rozměr! A co teprv ve smoothie!

Ovesné jsem na druhou stranu nikdy předtím neměla a docela mě svojí chutí překvapilo. Trochu mi připomíná rýžové a myslím, že hlavně do kaší a do smoothie bude vynikající!


A teď přichází zlatý hřeb, mandlový hřeb. Nad ním jsem slintala pokaždé, co jsem o něm jenom četla. A nezklamalo. Ať už samotné, v kafi nebo třeba ve smoothie s banánem a arašídovým máslem, ty mandle tam prostě cítit jsou! 


Tahle sojová mlíčka jsem už v obchodech pozorovala dlouho, ale jelikož jsem trochu jak studna a všechno vypiju hrozně rychle, tak mi to přišlo jen jako malé nevinné pohlazení žaludku. No ale nebudu říkat, že není výborné! I přesto, že je sojové a já obyčejně soju zrovna moc nemusím. Hlavně teda to čokoládové! ♥

A nakonec ještě sojová smetana. Do omáček nebo třeba na zapékání. Určitě je to skvělá alternativa třeba právě pro ty, kterým laktoza nesedne. (Už jenom proto, že zapečné je všechno lepší!)


A kdyby náhodou už jste měli smoothie nebo kakaa dost (ne že by se to mohla tak lehce stát), vždycky tu bude možnost něco upéct. A tím myslím, třeba tenhle kokosový koláč z kokosového mléka, který vychválila celá rodina a zmizel během včerejšího odpoledne (ano, holt se musím občas za nápady pochválit :D). Není totiž nic lepšího než spojení kokos a vanilka. Prostě ne. A co na kokosový krémový páj potřebujete?

Na kakaové linecké těsto: 
160g másla
250g hladké mouky
2 lžíce kakaa
80g práškového cukru
1 balení vanilkového cukru

Na kokosovou náplň:
1 hrnek kokosového (alpro) mléka
1 kelímek smetany (pokud používáte plnotučné kokosového mléko z plechovky, bude stačit obyčejné mléko)
1/2 hrnku cukru
1 hrnek strouhaného kokosu
1/2 hrnku hladké mouky
2 vejce
40g rozpuštěného másla
lžička vanilkového aroma
1/2 lžičky mandlového aroma

1. Suroviny na těsto rukama zpracujte na vláčné linecké těsto a vyválejte do koláčového formy s pečícím papírem na dně.
2. V míse vyšlehejte všechny suroviny na náplň. Nelekněte se, bude to hodně tekuté, ale v troubě to ztuhne. Nalijte na těsto.
3. Pečte v troubě na 180°C zhruba 50 minut do ztuhnutí.


19 comments:

  1. Ten dort vypadá nádherně, a přesně něco takovýho bych si teď dala!
    A všechna rostlinná mléka mi chutnají moc, nejvíc asi rýžové, protože je sladké samo o sobě, a hned na druhém místě ovesné. A na třetím sojové. A kokosové jsem takhle koupené ještě nikdy neměla, ale vyrábím si ho sama a litr pak mám za nějakých 15-20 korun:)
    Ale kupuju si je vždycky v DM, tam stojí od 30 do 40 kč a je to to stejné:)

    ReplyDelete
  2. Taky na ně už sakra dlouho koukám v DM, tam je mají :-) A dort je úplně k sežrání-doslova! :D

    ReplyDelete
  3. Super článek, já se právě do těch malých mlíček taky zamilovala :) Ale teda mandlový mi nechutnalo, ale kokosový prostě musím zkusit a vanilkový bych taky doporučila! :)
    Young, wild and free

    ReplyDelete
  4. a čítala si aj zloženie? že aké všelijaké sračky sú v tom? každé z týchto sa dá pripraviť aj doma, tak nabudúce skús radšej tie a uvidíš rozdiel a hlavne ťa vyjdú 100x lacnejšie :)

    ReplyDelete
  5. ten koláč vyzerá úžasne! :) a kokosové by som rada vyskúšala. :)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    ReplyDelete
  6. Na to mandlové mléko jsem slyšela pět ódy už mnohokrát! A to kokosové? To musí být lahoda! Měla jsem rýžovo - kokosové od firmy Pravomel a to, když jsem ochutnala, myslela jsem, že jsem v ráji! A ten tvůj koláč, ten teda stoprocentně vyzkouším (je to dobrá záminka pro koupi toho mlíčka! :-D)!

    ReplyDelete
  7. Koláč vypadá opravdu úžasně! :)

    http://life-by-mrsjagr.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  8. Musím to taky konečně vyzkoušet! Klasické samotné mléko nemůžu ani cítit, takže ho používám výhradně jen do kaší a na pečení, ale je jasné, že s tímto by byly kaše ještě lepší!

    ReplyDelete
  9. super článek :)) já mám rostlinné mléka moc ráda, ale ty od alpro mi přijdou zbytečně drahé... ted mám jedno v ledničce už asi týden a bojím se, že se mi zkazí:D ovšem ještě tak 300 ml tam mám, tak snad vydrží..

    ReplyDelete
  10. Ja som úplný závislák na všetky Alpro výrobky a koláč vyzerá úžasne!!♥
    The city of fashion

    ReplyDelete
  11. Taky bych z fleku brala všechna ta mléka, ale ta cena!! :-/

    ReplyDelete
  12. Určitě to bude moc dobré, (myslím do vaření, koktejlů a pod.) ale já se pořád nedostala to pít samotné. Čokoládové a vychlazené ano, ale jinak vůbec ne :(

    ReplyDelete
  13. Vypadá to skvělee :)
    Já jsem veganka, takže jiná mléka než tahle nepiju :) a jsou perfektní

    ReplyDelete
  14. mňaaam, ja tieto mlieka zbozňujem, keď som bola v amerika tak môj favorit bolo sójové a potom mandlˇové ale teraz jasne vyhráva to kokosové :D :)))

    ReplyDelete
  15. Ach, ten koláč, ten je <3 Já teď měla možnost ochutnat domácí makové mléko a jako, je to hodně zajímavý. Takže bych nějaké od Alpra ráda zkusila!

    ReplyDelete