Tuesday, February 17, 2015

Jídlo jídlo a mezinárodní palačinkový den


Je mi jasné, že nějaké ty svátky hamburgerů, čokolády atd. jsou snad skoro každý týden, ale víte co je dnes? Dnes je den zasvěcený lívancům!
A to se musí řádně oslavit.
Lívancema samozřejmě

Nejlehčí a nejuniverzánější recept na malou dezertní porci: 1/2 banánu, 1 vajíčko a 20g ovesné mouky nebo proteinu. Vše rozmixovat a tadá, svačina na světe.

A navrch ještě půlku tvarohu smíchanou s kokosem.. 

A nebo kešu máslo a jahody

No ale nejsou to jen lívanečky, poslední dobou mám pořád nutkání péct. Možná je to odkládání povinností nebo jen nekonečná chuť na koláč. Neustále si ukládám recepty, co musím rozhodně zkusit, ale žádná veledíla se nekonají. Nakonec totiž vždycky zůstanu u klasiky typu makovec nebo perník.. (lemra líná).

A taky jsem se odhodlala vyskoušet šmakouna. Koupila jsem si verzi mexiko a nahradila tím maso v chili con carne.. Nebylo to špatné, ale maso je lepší. (aneb za ty peníze si u mě doma šmakoun místo nenajde.

A když u jsme u těch novinek, také jsem ve zdravé výživě do košíku přihodila tempeh. Tofu mi totiž moc nechutná, ale tempeh mě příjemně překvapil! O 100% lepší než šmakoun a dokonalá náhrada místo masa.

A na závěr (to tu prostě musí být) ještě klasický kuskus se zeleninou, tuňákem a parmazánem.
 (To mi připomíná, že jsem jednou slyšela říkat Polreicha, že dávat sýr k rybě, je ten nejhorší hřích, co kuchař může udělat... )


PS: A hádejte, co bude příští týden v Lidlu (hohohoo)




24 comments:

  1. Panebože mňam. <3 Asi neexistuje den, kdy bych neměla chuť na palačinky. :D

    ReplyDelete
  2. mně šmakoun chutná moc, nejvíc ten obyčejný, připomíná mi totiž mozzarellu :D a úplně jsem na pancake day zapomněla, hádám že si budu muset udělat na večeři!!!
    btw potkala jsem tě (teda myslím) minulé úterý v Jindřišské, ale nejsem z Prahy, tak jsem si nebyla jistá a tak, no to je jedno, prostě ti to slušelo! <3 :D
    ady.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak já mu si dám ještě šanci :) mozzarellu totiž zbožnuju ♥
      jéé tak to jsem asi vážně byla já :D tak děkuju ♥

      Delete
  3. Naprosto úžasně to vypadá a určitě i chutná! Mňam! :)
    Skvělé fotky:))

    ReplyDelete
  4. Tofu zase mě chutná a šmakouna ani tempeh jsem ještě neměla :) mmm ty palačinky
    Blog by Veru

    ReplyDelete
  5. Já jsem ostuda! palačinkový den a u mě se žádné lívance nekonaly, neboť jsem pořádně zaspala :D Šmakouna, tempeh i tofu bych také chtěla vyzkoušet, ale pořád se k tomu nějak nemám...Tofu jsem teda jednou ochutnala ve školním rizotu ale to byl vážně hnus. A teď nevím, jestli za to mohla jen nešikovnost kuchařek, nebo je to vážně tak škaredý :D

    ReplyDelete
  6. aaach ty Tvé fotky ♥...a ještě k tomu fotky jídla aaa :D
    musím přiznat, že jsem palačinkový den taky vypustila, stydím se....se šmakounem jsme na tom stejně...nějak vůbec nevím, co si o něm mám myslet...bezchutá hmota, trošku nechutné struktury za strašn´ě prachy...ohledně šmakouna mě napadá akorát WTF? :D
    a tedy musím říci, že já naopak mám raději než tempeh tofu, to úplně miluju :)

    ReplyDelete
  7. tie lievance vyzerajú úžasne a receptík aký jednoduchý! určite skúsim. :)
    http://bonesincouture.blogspot.sk

    ReplyDelete
  8. Priznám sa, že som tieto klasické banánové lievance ešte neskúšala, a keď sú ich už plné blogy, tak by som to asi konečne mala zmeniť...skvelé fotky. :-)
    The city of fashion

    ReplyDelete
  9. Tempeh mě odrazuje cenou, ale chci ho! :D A šmakouna jsem zatím měla jen meruňkového a moc mi chutná :) A tofu? Uzené? Ti nechutná? :-O

    ReplyDelete
  10. mnamka! ty palačinky vypadají dobře a jsou tak neskutečně lehké:)

    ReplyDelete
  11. Vážně je dnes mezinárodní palačinkový den? To je teda dost vtipný, protože jsem ve "své" nové kuchyni v Maďarsku dnes dělala palačinky asi hodinu a půl :-D jelikož je tady plotýnka na nic. Tak jsem alespoň tento den pořádně oslavila :-) Měj se moc hezky! Aneta www.aonway.com

    ReplyDelete
  12. neeee, a já jsem tenhle významný den prošvihla! sakra sakra!

    ReplyDelete
  13. Palačinkový den :* Krásné lívance! A i všechno ostatní :) Přemýšlím nad tím šmakounem, ale bojím se ho tedy :D A za tu cenu, nevím no.

    ReplyDelete
  14. Také jsem palačinkový den nijak nezaregistrovala, ani jsem nevěděla, že něco takového existuje :D Každopádně lívanečky a palačinky si dělám pravidelně :)

    ReplyDelete
  15. A proč já o takovém dni nevím? :D

    ReplyDelete
  16. Tak teď mám nehoráznou chuť na lívanečky!! :D
    Young, wild and free

    ReplyDelete
  17. To vypadá vážně skvěle :)

    http://lehoneyworld.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  18. den lívanců bych mohla mít snad každý den :D

    ReplyDelete
  19. Mňam! Vypadá to všechno výborně a já už uvažuju, co si udělám na oběd. A asi nikdy nebudu mít tak dokonalé lívance fňuk. Potřebuju pořádnou pánvičku!

    ReplyDelete
  20. Tempeh je skvělej, zkus ještě seitan :) Já ve své veganské stravě pořád hledám nějaké alternativy masa :)

    ReplyDelete