Monday, October 13, 2014

Jak získat zpět motivaci a jít běhat


Jestli mě sledujete už déle, tak jste asi postřehli, že moje láska o běhu na jaře tak trochu upadla. Přírodu vystřídala posilovna a lesní cestičky zase běhací pás. Podílelo se na tom docela dost faktorů a taková 3měsíční pauza mi (teď už můžu říct) jedině prospěla. Zhruba před měsícem jsem po ldouhé době obula tenisky a vyběhla do parku a opět si to běhání zamilovala. Jestli jste na stejném bodě, jako jsem byla já, tak můžete vyzkošuet pár tipů, které pomohly mně.


  • Dopřejte si tu pauzu. Nemusí trvat zrovna 3 měsíce jako mně, stačí klidně týden. Týden povalování, nic nedělání nebo naopak vyzkoušení jiných sportů např. jogy, posilovny, týmových sportů, jízdy na kole nebo na kolečkových bruslí. Pokud se do běhání nutíte (tím nemyslím tu chvíli, kdy se válíte doma na guči a nejradši byste jen koukali na tv, ale naopak pokud jediné, na co při běhu myslíte, je už být doma.) nikdy u toho nevydržíte.
  • Změnte trasu. U toho jsem narazila já. Na jaře už jsem znala snad každý kamínek u cesty a stejěn tak tomu bylo i s pejskaři a ostatními běžci co jsem potkávala. Bohužel tady není vždycky ta možnost a tak pomůže spíše ta pauza.
  • Pokud jdete po dlouhé době běhat, zapomeňte všechny výkon-měřící pomůcky doma. Běžte jen tak pro radost. Počítejte, že budete možná trochu pomalejší.
  • Nahrajte si nové písničky nebo si kupte nové běžecké oblečení, hned se vám bude chtít jít běhat.
  • Vyběhněte v den, kdy je ideální počasí. Jestli pujdete po dlouhé době a budete celou cestu čelit protivětru, zase asi dlouho nevyrazíte.
  • Přihlaste se na běžecký závod. Nemusí to být zrovna maraton, stačí nějaký krátký, který byste uběhli už teď. Atmosféra ostatních běžeckých nadšenců vas pohltí natolik, že zapomenete na bolest nohou nebo dlouhý nekonečný kopec.
  • Začněte znovu pomalu. Nemusíte po pauze zase začít běhat každý den. Stačí jednou za čas, jinak vás počáteční euforie brzy opustí. Já jsem si napříkld v té pauze zamilovala posilovnu a chodit tam jen tak nepřestanu. Baví mě všechny činnosti střídat a nemít žádnou rutinu. Občas si naplánuji, že půjdu do posilovny, ale ten den je zrovna krásně a tak si jdu raději zaběhat. Občas mě všechno bolí a tak si radši dám jogu nebo se celý den jenom válím. Všeho moc škodí.
  • Běhejte pro radost. To nejdůležitější nakonec. Když jsem v zimě trénovala na půlmaraton a běhat jsem pak už chodil i z donucení (protože jsem přece nechtěla v půlce umřít), tak mi došlo, že to co jsem milovala na běhání nebyly nějaké výkony nebo zlepšování se. Bylo to vyčištění hlavy, krásná příroda a čas k přemýšlení o samotě. Všechno ostatní jako zlepšování kondice nebo pevnější nohy byl jenom jakýsi bonus, který by tam ani být nemusel.


10 comments:

  1. fakt krásnej článek, na jaře se do toho určitě vrhnu, teď už začíná být zima, ale když je hezky, tak vždy vyrazím ven :)

    ReplyDelete
  2. Super tipy, jsem teď po nemoci, tak zase začínám cvičit doma, ale chci začít běhat :)
    Blog by Veru

    ReplyDelete
  3. Super tipy Marťo, sleduji Tě dlouho a tyto tvé rady jsou vždy ty nejlepší, ať se jedná o cokoliv :)
    Pomáhá mi to, přesto, že neběhám často kvůli nedostatečnému okysličení mozku, i když by mě to třeba bavilo, ale mám migrény, tak běhám občas.
    I přesto se snažím a i když to někdy opadne, tak si zase jednou ráda po týdnu zaběhám :)

    ReplyDelete
  4. Moc pěkně shrnuto ;-) Myslím, že jsi vystihla vše pro to, aby člověk zvedl zadek a vrátil se k aktivitě, kterou má rád a které se chce věnovat. Já jsem nyní ve Francii, a tak cvičím Jillian Michaels na koleji, ale už se těším do Brna, kde chci Jill kombinovat s nějakými tanečními hodinami :-) bára.kára blog

    ReplyDelete
  5. Užitečný článek :) díky, už hrozně dlouho se odhodlávám znovu začít běhat. Většinu času ted trávím jinde než doma (na koleji) a okolí tu ještě tak moc neznám, tak možná je teď ten správný čas na průzkum! :-D a už mám i dobrý důvod. :-)

    ReplyDelete
  6. Skvělé hned bych vyběhla jen ty kolena..

    ReplyDelete
  7. Tak a sebrala jsi mi výmluvy, doufám že se s pomocí tvých rad k tomu dokopu... :D
    kamenurazu.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  8. Já mám běhací krize vždy po létě, když běhám fakt skoro denně a nejsem ve škole, přece jen přes rok mám ve škole jiné trasy a doma jiné, ale běhat každý den a střídat přitom 2-3 trasy mě za chvíli přestane bavit :D

    ReplyDelete
  9. Super článek! S tou stereotypní trasou je to fakt pravda, ale ta teď jsem na pár měsíců pryč a hned mám větší energii jít se proběhnout! :-)

    ReplyDelete