Thursday, October 2, 2014

Já a posilovna

(a všechno pěkně v růžové!)

Už je to 8 měsíců, co chodím do fitk, do posilovny, neuvěřitelně to letí! A to ještě před rokem jsem byla převědčená, že to není nic pro mě. Já byla vždycky běžec samotář, co odsuzoval běhání na páse a radši jsem si posilovala doma podle videí, aby na mě nikdo nekoukal. No, ale přišla tuhá zima a potom, co jsem se při běhání na ledu málem zabila, jsem tam přece jen vkročila a upsala se rovnou na rok. A kdo by byl řekl, že běhání půjde až na druhé místo a já propadnu činkám.
První dva měsíce jsem se hlavně rozkoukávala. Nevěděla jak co funguje, byla nervozní z toho množství testosteronu kolem a moje treninky neměly žádný řád. Naštěstí jsem ale znala spoustu cviků už z domácího posilování s Bobem Harperem, Insanity a různých youtube videí a tak jsem si přece jen nějak poradila za přítomnosti obyčejných činek. Stroje mě nijak nelákaly a vlastně mnohem radši cvičím s činkama dodnes. Postupně jsem tou propadala čím dál víc, přečetla spoustu článků a sledovala půlku fitnessek na sociálních sítí a tréninky jsem si zorganizovala, běhání šlo stranou (ikdyž zato může spíš nenávist k mojí pořád stejné běhací trase) a já začla chodit skoro denně. A to mi vydrželo dodnes.



A teď k tomu, co vás očividně podle otázek nevíce zajímá. Jak vypadá můj trenink.
Zkoušela jsem jak fullbody tak split na 3 částí (chest+tris/legs+glutes/back+biceps), ale nejvíce mi vyhovuje rozdělení na upper body/lower body. Občas, když mě třeba dlouho bolí nohy, tak si dám dvakrát horní část, ale jinak střídám horní a dolní partie. Chodím cvičit 3 nebo 4 dny v kuse a pak si dávám den pauzu. Trenink mi trvá zhruba 1,5 hodiny. Dřívě jsem cvičila vyloženě podle času, tak mám v hlavně počet cviků, co chci stihnout a je to pro mě taková motivace, že budu dřív hotová. Ale to většinou nevychází a občas jsem tam i hodiny dvě :D. Na začátku skočím na pás a odběhnu 1 km (2,5 minuty na 11, 2 minuty na 12 a bytek na 13)

Upper body: Celý vršek těla je moje slabina. Ono se na tom to věčné běhání podepsalo a já byla ráda, že utáhnu ty nejlehčí činky ,co v posilovně jsou. Nemluvě o mých zádech - to byla katastrofa, to mi bylo jasné už ze začátku. Proto se soustředím hlavně na ně a mým snem je udělat do konce roku alespoň jeden přítah (a to jsem zatím na dopomoci polovině mé váhy :D) Snažím se treninky co nejvíc obměňovat a nikdy necvičit úplně to samé. Změnit alespoň počet opakování/serií/zátěž ť si svaly nezvyknou. Jka už jsem říkala, mám radši cvičení s jednoručkama nebo větší činkou. Na záda miluju ale právě přítahy (s dopomocí, zatím!!), bentover row a veslování. Na ramena nejradši pushpress, upažování nebo kliky a na hrudník klasicky benchpress (ale na multipressu, protože ta představa, že mě ta činka jednou udusí, mě děsí ve snech) a zase kliky. Často cvičím v "superseriích" (v uvozovkách, protože si nepřipadám ako nějaký expert a myslím, že to má k superseriím hodně daleko) a často stídám třeba bench press s klikama nebo bicepsy s tricepsy. Kdy cvičím vršek tak zařazuju nakonec i břicho zhruba 10 minut a taky 15-20 minutový intervalový běh. (protože po leg day bych asi z toho pásu spadlaú

Lower body: Leg day. Nikdy jsem nechápala, co n něm všichni mají. Dyť ty dřepy tak bolí a člověk se u nich potí jak prasátko (alespoň já). No je fakt, že nic mi tolik zadek nerozpálí a moje láska k nim už se docela vytvořila (alespoň teď doma na židli mám takový pocit). Dřepy dělám klasicky s velkou činkou na zádech, ty přední mi nejdou (a co mi nejde, to přece nebude dělat ne?:D) a pálí mě z nich spíš stehna. Občas vlezu i na multipress, kde se mi nejlépe dělají split squats. Většinou stihnu tak 6 superserií typu klasické dřepy-dřep s výskokem, sumo dřepy-žabáci přes tělocvičnu a nebo mrtvý tah-hip thrusts, dále různé výpady (šíkmo, přes tělocvičnu, na bednu, s nohou na bedně...) a občas ke konci vlezu na legpress nebo zakopávání (ačkoliv já ty přístroje na nohy moc nemusím) a končím 10ti minutama na stepperu (to mám pak pocit, že mi nohy shoří)

Tak to by snad bylo k mému posilování všechno. Chápu, že někoho to nebaví a nemůže za boha pochopit, co ty lidi na fitku mají. A jejich neustálé dotazy, co tam vlastně lidi dělají. Co by dělali. Cvičí. Protože jim to pomáhá vybít zlost a cítit se lépe.

9 comments:

  1. Já jsem do posilovny chodila chvíli na začátku roku, ale asi to není nic pro mě, asi mě trochu rozčilovali ty lidi okolo. :) A poslední dobou se to na sociálních sítí hemží obrázkama z posilovny a to je taky pěkně votravný. :D

    ReplyDelete
  2. super počtení :)

    http://gethealthyandfitwithus.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  3. Pěkně si to dáváš ;-) Já zatím nejsem o fitku přesvěčená, lidé tam mě stresují, že se na mě dívají (jsem baculka) a říkají si, co tam sakra dělá...takže se ze mě stává "běžec" samotář... bára.kára blog

    ReplyDelete
  4. Ty brďo ty si dáváš pěkně do těla !!! :) bezvadný !!! :)

    ReplyDelete
  5. Pěkný článek:)
    Máš můj velký obdiv, nevím, jestli bych se k tomu dokopala! :))

    ReplyDelete
  6. Skvelý článok, ja som si cez toto leto úplne obľúbila beh, no ako sa začalo kaziť počasie a neustále pršalo, pokazila sa aj moja chuť behať...potom som sa po prvý krát odhodlala ísť do posilovne a zamilovala som si to tam. :-)
    The city of fashion

    ReplyDelete
  7. Taky miluju legday♥ Jen tk dál, pěkně pokračuj :)
    Fit Maddie

    ReplyDelete
  8. Já jsem byla zrovna dneska poprvé! :D
    Teda poprvé po sto letech, před pár lety jsem do posilovny chodila, ale činky pro mě byly věc neznámá a čas jsem trávila na rotopedu a "gynekologickým křesle" :D
    Takže jsem v tomhle ještě úplnej začátečník, ale je mi jasný, že si to taky oblíbím :)

    ReplyDelete
  9. ja som dlho vo fitku nebola kvôli zdravotným problémom ale verím, že to nejak konečne skĺbim aj so školou a dostanem sa tam aspoň raz do týždňa a ostatné dni si odcvičím doma :D

    ReplyDelete