Sunday, September 14, 2014

Když změníte svůj životní styl



Pokud kolem sebe nemáte jen samé fitness maniaky, ale i těch pát vyznavačů toho moderního uspěchaného životního stylu, určitě denně narážítě na spoustu poznámek lidí, kteří asi pobrali veškerou moudrost světa a snaží se vám pokazit vaší cestu ať už za zdravějším tělem nebo vyrýsovanou postavou. Proč? Protože oni na to jednoduše nemají koule odvahu. A jejich argumenty se od sebe moc neliší.

  • "Dyť přece nepotřebuješ hubnout" - Ano, opravdu nepotřebuju hubnout. Zase jsme u těch, kteří nevidí rozdíl mezi slovy dieta/zdravý životní styl a pokud někdo cvičí, tak se zaručeně snaží zhubnout. Proč by se jinak přece mučil (PROBOHA). Těmto lidem je to těžký vysvětlit.
  • "Ty nemáš žádný život!" - To, že mám čas uvolnit si 2 hodiny denně abych zašla do fitka, neznamená, že nemám volný čas. Všechny ty výmluvy, že člověk nemá chvli si zacvičit a jak je zdravý životní styl náročný na čas, jsou všude kolem nás. Kdo nechce hledá výmluvy, kdo chce hledá způsoby. (A to, že nikoho nezajímá, že kocovina se většinou vyspává celý den je zase jiný příběh)
  • "Budeš mít moc svalů!" - Kdyby to bylo tka jednoduché, všichni by soutěžili na kulturistických soutěžích. Proč ženy chodí do posilovny jenom na pás? Protože se bojí, jak jim naroste bicák jak hlava a kvadráky jak kamiony. A tak skončí na gynda strojích samozřejmě (ale ne moc vekou váhu! pece nechci svaly!)
  • "To není zdravý!" - samozřejmě všeho moc škodí, ale pokud se neničíte 2 hodiny každý den, neflákáte jídlo a dostatečně spíte, na vaše tělo to bude mít pozitivní dopad, ne negativní.
  • "To vážně všechno sníš?" - Trochu z opčného konce. Nekonečné otázky, jak můžu jíst tolik a přitom nebýt jak čtyři. Ano můžu. Nezničila jsem si totiž metabolismus dietkama, místo nízkotučného ochuceného jogurtu plného cukru si dám pěkně tučný jogurt se lžící arašídového másla a ovocem a beru jídlo jako palivo, ne jko odměnu.
  • "Dej si radši koblihu" - Jestli je něco, co doopravdy nenádivim tak to, když mi někdo neustále cpe jídlo a argumetuje, že "ty si to přece můžeš dovolit". Určitě znáte návštěvy u babiček. Babiččinu kuchyni miluji a naštěstí moje babička mi nic nenutí (nebo spíš nemusí :D). Ale pořád má snad každý právo si vybrat co jíst a co ne! 
  • "To tvoje zrní" - Dobře, tohle už je trochu mimo mísu. Jsem jediná co si doma kupuje věci jako bulgur, pohanku, jáhly apod. a mamka mi to vytrvale vyhazuje se slovy, že se v tom rodí moli ... :D 
Určitě by se toho našlo mnohem víc! Už jen u nás doma si vyslechnu několik poznámek skoro denně, ale většinou už to beru s úsměvem :D Co slýcháte v okolí vy? 

31 comments:

  1. jo, hodně věcí z toho taky slýchávám :D

    ReplyDelete
  2. Pekný a pravdivý článok. Veľa z tvojich argumentov počúvam denno denne :)

    ReplyDelete
  3. Mně se ale v pohance, bulguru, jáhlách, pohance, kuskusech a celozrnných moukách moli opravdu urodili, no skoro jsem plakala když jsem to sypala do koše! :DD

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Pěkně vystiženo! :-) Já sama procházím změnou životního stylu, už nějakou dobu a reakce některých lidí jsou fakt velmi vtipné. Když jsem měla k obědu v práci salát a ke svačině ovoce s jogurtem, tak se mě kolega ptal, zda nepatřím mezi ty vegetariány?! A já, že ne, že mám steaky moc ráda, jen si prostě v parném létě dám radši něco lehčího. S tím asi nejde udělat nic jiného, než se nad to povznést ;-) bára.kára blog

    ReplyDelete
  6. Tak pod tohle se klidně podepíšu!:D Skvělý článek, všechno si perfektně vystihla. Skoro všechny argumenty už jsem min. jednou slyšela.

    ReplyDelete
  7. Není jednoduché, pokud se člověk rozhodne pro něco jiného než většina lidí kolem. Mě osobně většinou slovo druhého přesvědčí nad vlastní vůlí, což je chyba. Každý by si měl hledět svého a nechat druhé, ať si dělají, co uznají za vhodné!

    ReplyDelete
  8. Parádní článek, je vidět, že tupí lidí jsou napříč republikou, ne jenom v mém okolí.. :D

    ReplyDelete
  9. Super článek! :-D. Hlavně co se týče té stravy, to slyšíš od starších i od mladých lidí. Ohledně cvičení se mi zdá, že už lidi v našem věku to berou převážně pozitivně, je to teď "v módě" :-D. Strava ještě pořád zaostává.
    Každopádně nejednou mě už vytočily narážky typu "nojo, ty si nedáš, protože držíš dietu." :-D.

    ReplyDelete
  10. Haha, jako bych slyšela některé lidi, jak mi některé z výroků říkají...nejčastěji asi bod jedna a dva poslední...ale musím říci, že tohle slýchám jen od pár určitých lidí,stále dokola. Jinak je mé okolí nanejvýš tolerantní ke všemu, co dělám, někteří mi ještě fandí a jsou zvědaví :) Mám štěstí :)

    ReplyDelete
  11. to je dobrý článok!
    s tými poslednými dvoma sa úplne stotožňujem :D

    ReplyDelete
  12. Děvče, zopakuj si vyjmenovaná slova, nebo ti z toho 'Pot a slzy' zbudou po matuře jenom ty slzy ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. slichate.. ehm asi myslis to :D asi si ty slzy zaslouzim achjo

      Delete
  13. Tak to všechno co si napsala je uplná pravda:D

    ReplyDelete
  14. Souhlas. Já třeba hrozně často poslouchám "Ty už si zase vaříš to svoje? Prosim tě, najez se normálně s náma!" - a jsou třeba řízky.. Oni to třeba myslí dobře, ALE.... :D

    ReplyDelete
  15. Úpně užasně napsané :-) a takových sprominutím debilních keců já slýchám denně plno :-/ vím co si můžu a nemůžu dovolit a jak daleku můžu zajít. Užasný článek :-)

    http://one-dose-of-happiness.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  16. Moc hezky článek!
    Ja slycham nejčastěji: Co to zase mas a ze by na to neměli čas.
    Ja mám školu, dvě práce, momentálně ještě rozestavěný barák, maturitu za zadkem a stíhám 5-6x týdně cvičit a jist přece musí každý.
    No excuses :-)

    ReplyDelete
  17. Tak to jsi vystihla přesně. Hodně věcí slýchám taky...Obzvlášť od kamarádky, co pořád mlsá a je schopná pít 2l limonád denně + jiné sladkosti.Ale to je ten rozdíl..kdybych to pila taky, tak vypadám stejně jako ona...Já jí taky neříkám, že by to neměla pít. Marťaska

    ReplyDelete
  18. a taky "ale to zdravý jídlo je hrozně drahý" :D

    ReplyDelete
  19. ti moli :D :D jak kdybych slyšela svou mamku :D ale pravda je, že jednou jsem pořádně neschovala ovesné vločky a oni se tam opravdu vylíhli, bylo to asi před dvěma a půl roky a mamka si to stále pamatuje a dost často mi to přípomíná :D
    jinak takové věci jsem občas dost slýchala od rodiny, teď už se po tom naštěstí nějak slehla zem, možná i proto, že už tu zdravou stravu nehrotím tolik jako dřív :) a s kamarády jak ze třídy tak i s většinou ostatních si v tomhle naštěstí rozumím :)) za což jsem moc ráda :)

    ReplyDelete
  20. Pěkný a hlavně pravdivý článek :)

    ReplyDelete
  21. Lemon is the best in summer, but so acid。
    http://www.bydress.com/holiday-dresses-c-8_73.html

    ReplyDelete
  22. Zlatá slova!!! Já často slýchám "nech tu zdravou stravu už na pokoji" a "ona má zase tu svou dietu"-vážně nechápu proč ani po pátém vysvětlení,že to není dieta,ale zdravý životní styl,to určití lidé prostě nepochopí!
    Jo a mimochodem musím dodat,že jedna osoba-dokonce sportuje!-tvrdí že cukr (ten bílý!!!) je našemu tělu prospěšný a potřebujeme ho. WTF?!?

    ReplyDelete
  23. AMEN!
    podepisuji se pod toto, protože moc dobře vím, jak to působí a jak "příjemné" to je. Sama jsem psala podobný příspěvek.
    to tvoje zrní...to je přesné!
    Ty nejíš každý den pečivo? A co teda vlastně jíš? ...to je další oblíbená klasika....
    ty nejíš čokoládu? Jsi normální?...další osvědčený kec...
    Co mám ještě moc ráda je...Co budeš jako jíst, až budeš těhotná???? To to dítě nebude mít žádné živiny ..:-D To je vrchol všeho....

    Takže to jen tak pro zasmání!!
    Každopádně i tak to za to stojí!!
    Just do it!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To s tím těhotenstvím jsem taky slyšela!!! Jako bude to fakt chudák, když mu nedám každý den chleba s uzeným nebo klobásou (říkal to zrovna člověk, u kterého to je jídlo, které jí denně + v pondělí ještě "vyjíždí" pekáč chlebem po nedělní pečínce) Já si taky dám ráda pořádnou bombu, ale jen občas. Měla jsem moc pokrokovou babičku, která vařila kuchyně z celého světě a ta měla pravidlo, že bramborový a houskový knedlík jen 1x za měsíc a pokud možno ne v létě.To je i mé pravidlo. V druhé rodině se jedl housk.knedlík i několikrát týdně. Marťaska

      Delete
  24. Dříve jsem tohle slýchala všude! :D Díkybohu, že doma si už na mnou vybraný styl zvykly, dokonce mě už začali i více podporovat (tzn. nenutí mě jíst jídlo, které nechci, special pro mě se nakupuje to "zrní" :D a dávají mi prostor ke cvičení :)) Z kámošek to holky moc nechápou, možná tak 2-3, ale ty se mnou tenhle styl i sdílejí a mají podobné názory, jako já :) Můžu za nimi přijít s čímkoliv z odvětví fitness a zdravého jídla a vím, že mě nevyhodí a nebudou koukat jako na blázna :) U těch ostatních to radši nevytahuju... :)

    http://mywaytofitness.blog.cz/

    ReplyDelete
  25. Mě tohle říká každý, někteří se mě vyptávají, jak to zvládám, jeslti to vydržím, jako kdyby jsem mučila své tělo :DD Ostatní na mě vždycky ve škole čumí, co to zase jím a od té doby mi nějak vadí jíst před ostatníma ve škole...:\ Ale krásný a pravdivý článek :-)

    ReplyDelete
  26. Se vším naprostej souhlas ! Od malička závodim a taky to nikdo nechápe..ale den bez tréninku je dnem ztracenym..a potréninkové odměny všech druhů jsou nejlepší :-D

    ReplyDelete
  27. Naprosto tyto reakce miluju :/

    ReplyDelete
  28. Někteří lidé se ptají: " A proč to děláš?" nebo "To běháš dobrovolně?"
    Z toho by mě kleplo :D

    ReplyDelete