Wednesday, September 17, 2014

Foodpost

Podle každodenních dotazů je toto téma, které vás zajímá - Jak vypadá můj nejklasičtější jídelníček. Tak jsem se prohrabala instagramem (který je v mém případě spíš něco jako fotodeníček.. ano já vím) a máte to tu v celé své kráse.

SNÍDANĚ

(jogurtová mísa / chléb s medem, sýrem a jogurt s lupínkama a meloun / jogurtová mísa / ovesné lívanečky s jogurtem a ovocem / kokosová čokoládová buchta, jogurt s lupínkama, mandarinka)

Každé ráno začnu teplou vodou s citronem. Už před několika lety jsem četla jak je to zdravé a od té doby je to prostě součást každého rána.. Stejně tak jako čaj. K snídani si dávám kávu jenom výjimečně, tu spíš piji odpoledne, když už docházejí síly.
Snídám skoro každý den to samé (ačkoli to na těchto 5ti fotkách tak nevypadá). Cca 350g jogurt (Hollandie), 1-2 strouhaná jablka, půlka/celý banán, občas nějaké další ovoce, hrst kukuřičných lupínků, hrst domácí granoly, hrst nějaké jiného kupovaného musli (teď máme doma emco), vrchovatá lžička arašídového másla a k tomu vždy řádek čokolády (a nebo koláče :D). Snídám každý den, bez toho bych nedošla ani na metro a i když zaspím, tak raději přijdu pozdě do školy.. trvá mi to skoro půl hodiny, za méně to nestíhám a občas mi kvůli tomu ujede autobus. 
Když ale výjimečně nemám na jogurt chuť (nebo spíš jogurt nebo já nejsem doma), miluju všechny domácí buchty, koláče a občas mám chut i na něco slaného a tak si dám pečivo se sýrem. A pokud mám čas pustím se do lívanečků nebo vaflí (ale to jen výjimečně, protože než se to udělá, tak mám chut hlady vraždit)

OBĚD

(soba nudle, file a cuketa / noky se špenátem, kuřecím a rajčaty / špagety s rajčatovo cuketovou salsou / butter chicken / ryba, avokádo, bulgur a rajčata ) 

Přes všední dny obědvám ve školní jídelně. Vím, že na hodně školách se to jídlo nedá jíst, ale u nás máme to štěstí, že nám vaří vážně dobře! Od polévky až po hlavní jídlo, občas i dezerty. Sladká hlavní jídla jím jen v nouzi, ale takové borůvkové knedlíky nebo buchtičky ze šodo miluju. Co ale miluju ještě víc jsou všechny těstoviny a špagety a také luštěniny. Brambory v lásce moc nemám, jedině ty pečené v troubě nebo na grilu ve slupce. 
Když si dělám oběd doma tak je to většinou "co dům dal" kreace. Kuskus, pohanka, bulgur, rýže, těstoviny, soba nudle... a k tomu co se v mrazáku a v lednici najde. Nejraději mám s tuňákem a spoustou zeleniny, posypané sýrem. Mou láskou jsou taky noky se špenátem. Občas, když mám chuť si vyvářet, tak zkouším spíše ty exotické recepty, co doma moc neděláme. třeba butter chicken nebo quesadilly, tortilly, enchiladas, lasagne apod.
O víkendu většinou jím v práci (a míchám páté přes deváte.. a spoustu vajíček), ale občas jdeme na oběd k babičce nebo vaří mamka. A to přichází na řadu moje nejoblíbenější jídla-  kachna s červeným zelím a knedlíkem, králík se špenátem a bramborovým knedlíkem nebo pečené kuře s nádivkou. 

SVAČINA

(chleba se sýrem, merunky, tvaroh, borůvky / toast se sýrem a zeleninou, kafe / tvaroh s nesquikem, oříšky / tvaroh s kešu máslem a švestkami, nektarinka / smoothie s kokosovým mlékem, vanilkovým proteinem, mražené broskve a borůvky / meloun / mátová limonáda, třešně a hruška)

Do školy si nosím 3 druhy svačin. Nejraději mám kus pečiva (chleba, houska, bagetka) namazanou máslem se sýrem a šunkou. Pokud ale nic takového není, dělám si (do mé nové skvělé pevné krabičky, která se jen tak v tašce neotevře!) chia pudink s jogurtem nebo kokosovým mlékem a proteinovým práškem s trochou ovesných vloček. A pokud je doma zrovna napečeno, tak si beru do krabičky pár kousků buchty nebo koláče. Co mi ale nikdy nechybí je jablko. (moje spotřeba jablek je vážně neuvěřitelná :D)
O prázdninách mi většinou dělal odpoledne společnost tvaroh s oříškovým máslem a ovocem, ale co začala škola a já většinou chodím k večeru cvičit, tak už není tolik času tvaroh strávit, než obuju tenisky. Tudíž tvaroh vystřídaly smoothie koktejly, spousta ovoce a toasty se zeleninou. Navíc konečně v mé poličce přibyl i protein (o něm příště!), takže síly na trenink je spousty.

VEČEŘE

 (domácí slunečnicový chléb, šunka, syrvátkový sýr, rukola, rajče / chleba vajíčka, sýr, šunka, rukola)

K večeři mám většinou pečivo. Miluju, když mamk přijde domu s čestvým voňavým chlebem a já si ho můžu namazat máslem a na to si dát spoustu šunky a sýra. K večeři miluju i avokádo nebo vajíčka.  A hlavně spoustu zeleniny. Sem tam si udělám zeleninový salát nebo kuskus/bulgur... se zeleninou. A po večeři si dávám buď nejaké ovoce nebo trochu tvarohu.

SLADKÉ

 (Fidorka / froyo / arašídová a cookie dough zmrzlina z lidlu / babiččin koláček, hruška / jáhlový koláč)

Miluju sladké. A obzvlášť to domácí. Babiččiným koláčem nikdy nepohrdnu a buchty u nás mizí natošup. Z těch kupovaných sladkostí tolik navětvi nejsem. Snickersky ani marsky mi nejely nikdy a stejně tak všechny možné sušenky, zato kokosová fidorka je moje láska už od dětství. Kupuji si v postatě pouze čokoládu a semtam zmrzlinu.


21 comments:

  1. MOC a MOC se mi líbí tvůj přístup k jídlu, sportu....a prostě ke všemu!
    Takhle podle mě vypadá ideální jídelníček, je to zdravé (no však i ty cukry, to mozek potřebuje! :DD) a hlavně pořádně lákavé a určitě chutné, žádné omezování nebo naopak hlídání každého gramu, maker, kalorií a čeho všeho :D

    ReplyDelete
  2. to vypadá tak skvěle všechno to jídlo, parádní fotky :)

    http://gethealthyandfitwithus.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  3. Milujem tvoj blog, ale tento post je jeden z najlepšíích !!!! a tie fotky ♥ zbožňujem aj tvoj instagram ! si proste naj blogerka :D :)

    ReplyDelete
  4. já třeba snídám jen jednou v týdnu a to když máme na deset :D takže zítra, konečně!
    jinak bych musela vstát tak v šest a na to zatím nemám, jinak snídám za pochodu do školy v podobě pečiva, ovoce, zeleniny občas nějakou sladkost, to po ránu musí být jinak bych umřela bez cukru :D a jídla ve škole jím taky, je to uplná pohoda, občas teda ne uplně vegetariánské, tak si jídlo beru z domu, ale jinak jsem úplně spoko a za to jsem ráda, šetří mi to čas, jinak perfektní, fotky, popisky a tak teď se teda chystám konečně večeřet :D

    ReplyDelete
  5. Skvělý příspěvěk!! Miluju tvůj blog,zvlášť články o jídle!:DD jen tak dál!:)

    ReplyDelete
  6. môžem sa opýtať, odkiaľ si zohnala takú šikovnú a dobre tesniacu krabičku na jedlo? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. v tescu :) má takové klipsny, takže se v tašce neotevře :)

      Delete
  7. Líbí se mi, že máš k jídlu mnohem lepší přístup než normálně konvenčně se stravující většina. Objevuješ nové věci, hodně zeleniny, ovoce, luštěnin. Fotky jsou hezký. Ale když píšeš o těch tvých oblíbených jídlech...kachna..králík..tak mi z toho až není dobře. Asi to je tím jak dlouho už jsem bez toho, že si vlastně nepřipouštím, že to někdo bere tak normálně..sníst zvíře. No, ale každopádně, jak jsem říkala, klobouk dolů za tu pestrost, to každý "masožravec" nemá. .)

    ReplyDelete
  8. To jsou dobroty a skvělá inspirace, zrovna mám v lednici noky, takže na oběd mám jasno :D :)

    ReplyDelete
  9. S těmi snídaněmi to máme stejné, taky bez toho nevyjdu z domu a nedělá mi problém snídat ani v 5 ráno, když to občas musí být. Akorát že já nejsem skoro vůbec zvyklá na sladké snídaně, snídám většinou pečivo s máslem a šunkou nebo sýrem a k tomu zeleninku. Nebo vajíčka. A čas od času si teda udělám ovesnou kaši, ale to už musím mít hodně času. Jinak mi snídaně taky zabere tak půl hodiny normálně :D

    ReplyDelete
  10. Tak tohle je uplně super článek:)
    Moc si mě inspirovala v některých jídlech:) vypadá všechno tak super a lákavě!

    ReplyDelete
  11. Jojo, snídaně, to je základ dne. Nenasnídat se pro mě znamená neexistovat. Takový den si ani neumím představit. Obvykle snídám ovesnou kaši s čerstvým ovocem, ale občas přijde chuť na něco slaného, nicméně to množství, co popisuješ bych do sebe soukala déle jak půl hodiny :-D A kokosová fidorka? No comment, tu já miluju, vlastně vše s kokosem :-D bára.kára blog

    ReplyDelete
  12. geniální článek a zároveň způsob jak vyřešit otázky typu ''o jsi dnes snědla?'', které alespoň mně chodí témeř denně :D
    Jinak to máme hodně podobně , já jen kromě masa, jinak vážně skoro stejné všechno :) tedy Ty si to tak třikrát krásněji naservíruješ, o tom žádná :)

    ReplyDelete
  13. Mmmm, bříško mi kručí po těch dobrůtkách :) Taky jsem někde četla, že je super si dát po ránu teplou vodu s citronem, tak to začnu taky praktikovat :D
    Blog by Veru

    ReplyDelete
  14. Proč všechno vypadá tak dobře? Stejně bych si teď dala tu zmrzku z lidlu!♥

    ReplyDelete
  15. Mmmmm samé mňamky, super! :)

    http://nm-fitness.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  16. Skvělý článek!:)
    Pokud dovolíš, vezmu si z tvých svačin a snídaní nějakou inspiraci, vždycky jsem obdivovala tvojí vášeň (jestli to tak mohu říci) k přípravě jídla a celkově k jídlu. :) Jinak musím říct, se s sladkým jsem na tom stejně, buď jen domácí a z kupovaných jen čokoláda, nebo zmrzlina.. :)

    ReplyDelete
  17. Zdá se mi to nebo fotíš to jídlo na podlaze? :D

    ReplyDelete
  18. opravdu rozmanitá jídla, jsem na tu českou kuchyni a taky to tak vypadá :D :) zároveň ale zkouším různá jídla, chutě a tak. také bych bez snídaně nemohla být, nechápu, že někdo nesnídá - to by mě položilo :D

    ReplyDelete
  19. Panebože děkuju, že existuje taky někdo s normálním přístupem k jídlu! Jo, jo, jo! Jen tak dál :) jsi super příklad.

    ReplyDelete
  20. Vypadá to naprosto úžasně a děkuji za inspiraci :-)

    ReplyDelete