Sunday, July 13, 2014

Letní brigády

this is pretty much my job when I work overnights... except for the cupcakes.... and the coffee is pretty nasty lol
Aby to tu nebyla jen samá fotka, dneska si přečtete něco o mých názorech na letní brigády. Neustále mi chodí dotazy jak si nějakou najít a kde vlastně hledat a to nejen v internetové sféře, ale i v mém okolí. Občas se setkávám s přpady, kdy dotyčný sed doma na zadku a naříká, jak nemůže sehnat brigádu a čeká, až mu nějaká přistane přímo do klína. Bohužel takhle to nefunguje. Já s tímhle nikdy neměla problém a vzhledem k tomu, že je mi 18 a momentálně mám už 5. brigádu svědčí o tom, že všechno jde, když se chce.
Samozřejmě můžete namítat, že bydlím v Praze a tady není taková nouze o místo, ale pokud nebydlte v úplném prdelákově, určitě máte možnost dojíždět do blízkého města a tam se nějaká ta kavárna, restaurace, bar nebo podobné podniky vždy najdou. A pokud přece jen nic takového nemáte, soused si určitě rád nechá posekat trávnk, pohlídat dtě a nebo vyvenčit psa.

Thank you bartending and serving for introducing me to inconsiderate, ignorant assholes everyday of my life. High point of my serving career? When a five year old treats me like shit on the bottom of his shoes, and his parents seem to approve. Thank you for sucking the soul out of me!
  • Svojí první brigádu jsem našla v 15ti. Do té doby asi moc šance nemáte, jedině asi přes rodiče, a do 18ti to nebude žádná sláva s výběrem, protože zákon vám nedovolí podepsat hmotnou zodpovědnost a nikdo vás zaměstnat pravděpodobně nebude chtít. Nečekejte ni nějaké dechberoucí mzdy. 
  • Než celý den brouzdat na jobs.cz, skočte se raději zeptat osobně a nebo pošlete zprávu na email, který najdete na internetových stránkách daného podniku. Neříkam, že na portálech typu jobs.cz nebo fajnbrigady.cz nic nenajdete, ale hodně nabídek je taky docela podezřelých a navíc je to pořád to samé.
  • Možná si řikáte, že budete dělat cokoliv, hlavně když budou peníze. No jestli máte nezdolatelnou psychiku a zvládáte stres levou zadní, tak směle do toho. Já mezi tyto lidi nepatřím a minulý rok jsem se z toho nervově zhroutila. A tak jsem zjistila, že fast foody nejsou práce pro mě. Stejně tak vím, že bych nikdy nedokázala nutit lidem, aby se přidali ke greenpeace apod. Tyto lidi bytostně nenávidím a než se stát jednou z nich, tak radši budu orat pole.
  • Největší šance máte právě ve fastfoodech (McDonald je skoro stoprocentní, KFC jakbysmet...), kavárnách, hotelech, barech, rozvozu jídla (pokdu máte řidičák), hosteskování (hlavně pro dívky), callcentru, rozdávání letáků, v supermarketech, fitness centra... možností je spousty
  • Sepište svůj životopis (ikdyž bude pravděpodobně zatím docela prázdný) a pošlete ho co nejvíce podníkům. K tomu napiště krátký "motivační email" ,kde se krátce představíte, napíšete, že máte zájem o brigádu a proč myslíte, že se na tu pozici hodíte. Do životopisu nezapomeňte dát i fotografii.
  • Zkuste i známé. Já tuhle možnost nikdy neměla a všechno si vždycky musela zařídit sama (ach a teď se tolik chvástám bůhvíjak jsem samozstatná :D), ale většina mých vrstevníků sehnala brigádu přes rodiče
PS: než se budete ptát: pracuji jako servírka/obsluha v jednom nevelikém hotelu. Práci jsem dostala tak, že jsem tam jednodušše nakráčela a ptala se o místo a náhodou to vyšlo. Nemá cenu se mě ptát kolik vydělávám ani co přesně je to za hotel, doufám, že chápete, že se mi to nikde psát nechce
PSII: doufejte v dobrý kolektiv, jinak budete trpět
PSIII: na to sehnat brigádu není pozdě, hodně lidí se bere dovolenou a firmám dochází, že brigádnici se hodí :D
PSIV:věřte, že po brigádě si budete vážit toho nicnedělání ve škole

16 comments:

  1. Pro me je brigáda neco jako noční můra :D nějak mi to k těm prázdninám nesedí, ale přes to ji mám, ale jen na pár týdnů. Dost často se o tom bavíme s ostatníma a z různých brigád v restauracích se mi dělá zle, hlavně ten přístup k těm co tam pracuji mě hrozně odradil a tak si už druhým rokem dělám uklízečku a je to celkem fajn i když extra fyzicky náročné. Mám z toho dost často hodně rozpačité pocity jestli jo nebo ne, každopádně štěstí mám, že si vybrat můžu, avšak s radostí to fakt nedělám :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. jo občas mám podobný poctity :D chybí mi taková ta bezstarostnost. u nás se k brigádnkům naštěst chovájí úplně úžsně :) na tohle jsem měl kliku

      Delete
  2. Já mám letos taky brigádu, ale zároveň jsem se snažila ji trošku zkrátit, protože by mě mrzelo přijít o celé prázdniny, jen kvůli penězům, to si raději něco nekoupím...Jsi statečná, co se týká práce v hotelu, mě podobné ''fleky'' dost děsí. Mám strach, že by mě někdo seřvával, spr*ával a já bych se třeba rozbrečela, nebo utekla, nebo tak, tohle nedávam :D...snad snad jsou na Tebe všichni hodní :)
    a co se týká PSII- to je snad to nejdůležitější, trávit čas s nějakými prudiči je snad to nejhorší :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. já mám naštěst ohromné štěst na vedoucí, všichni jsou na mě (zatím!) hodní. Ale asi je to místo od míííísto :D

      Delete
  3. Mně je 15 a s mamkou jsme toho dost obvolali a chtějí jen od 16ti.. :/ Ale furt zkouším, díky strejdovi jsem točila jeden den pivo a pak ještě hlídala děcko.. Každá stovka dobrá :D :))

    ReplyDelete
  4. Super článok, takéto vždy rady vždy pomôžu. Ja mám 14, takže zatiaľ nič, ale mamina mi občas povie. aby som jej v práci urobila niečo, čo nikto nechce robiť :D (triediť papiere....).

    ReplyDelete
    Replies
    1. A ešte k tomu Greenpeace, prijímajú dobrovolníkov, takže za to roznášanie letákov im nikto neplatí a robia to z vlastného presvedčenia. A druhá vec, Greenpeace nikoho nenúti, toto robia rôzne charitatívne organizácie, alebo teda aspoň mne sa nestalo, že by to bola nejaká organizácia typu Greenpeace, Svoboda zvířat atď. A posledná vec Svoboda zvířat má stánky, kde sa môže človek zastaviť ak o to má záujem, nikto nikoho nenúti.

      Delete
    2. aha :) no já vm, že podobné brigády dělá např. duha nebo amnesty international, tak jsem mysella že u greenpeace to bude stejné

      Delete
  5. Chtěla jsem brigádu, scháněla jí celkem na poslední chvíli, ale sehnala... sice jen v jednom supermarketu, ale byla jsem za ní ráda... když jsem tam byla poprvé, tak jsem domu přišla úplně mrtvá (vybalování + milion dalších věcí a lítání po prodejně nic moc). Ale z kolektivu jsem byla nadšená, ale bohužel se lidi velmi střídají (Snad milion směn - to člověk nepochopí), takže podruhé jsem byla z lidí zklamaná a celkem mi to celou práci ještě víc znechutilo :(

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. já to mám díky svému studijnímu oboru na VŠ od prváku docela super... doučuju AJ... takže parádní peníze a praxe do budoucna k tomu... jen když nejsou studenti tak je to blbý a prázdniny jsou taková okurková sezóna... ale zas mám nějaký příjem celý rok :-)

    aneb kdo něco umíte... třeba právě jazyky :-) zkuste i to... 99% svých studentů za ty 3 roky jsem našla tak, že se mi ozvali na inzerát na netu

    ReplyDelete
  8. Já měla brigády dvě,jedna celkem šla,ale ta druhá byla fakt šílená:) připravovala jsem občerstvení na dostizích a fakt jsem se nestačila divit jak arogantně se některý lidi k brigádníkům chovaj:D

    ReplyDelete
  9. Naprosto s tebou souhlasím. Jsem na tom dost podobně, na posledním pohovoru, mi bylo řečeno, že už mám docela DOST pracovních zkušeností. Kdo chce, práci si najde, to je můj názor ;-) bára.kára blog

    ReplyDelete
  10. S tím PSIV naprosto souhlasím :D ..Podařilo se mi sehnat brigádu přes rodiče a výdělek není taky dvakrát špatný. Jediné co mě štve je fakt, že je to fakt práce a už nemužu jen sedět a nic nedělat :D .. A taky stereotyp každodenního stávání a dělání toho samého.. Na druhou stranu teď mají pro mě volné víkendy úplně nový význam - dospávání :D

    ReplyDelete
  11. V našem městě jsou veškerý restaurace a bary obsazený, jelikož známosti. Vzhledem k velikosti našeho města se ani nedivím, že je všechno obsazené, dojížděním do většího města (viz. Ostravy) by člověk jen tak vyhodil půlku výplaty za dopravu, a to přiznejme si není zrovna situace k nadšení, proto se do toho člověk nevrhne zrovna po hlavě. Loni jsem měla brigádu jak přes léto, tak i od října do prosince - taky na hotelu. Díky známostem (díkybohu za ně) jsem měla vyšší plat, než mívali lidé běžně, proto se nevrhám do jakékoli práce, jelikož nebudu dřít jen tak za pár grošů na hodinu a nechat se obírat. U nás je možnost chodit do horských chat na hory, a jelikož mám nejméně tři "kousek" u domu, tak by to nebyl až takový problém, jelikož domluvit si flek by asi nebylo tak těžké, ale šplhat hodinu ráno do kopce, přijít do práce spocená a jít v noci samotná lesem zase zpátky, na to jsem příliš velký srab. Na podzim mi bude teprve sedmnáct, ale už jsem stihla mít dvě brigády, to zas tak špatný není, si myslím, ale jsem si vědoma toho, že si ji teď nemůžu najít právě proto, že mám vysoké nároky a nespokojím se jen tak s něčím. :(

    ReplyDelete
  12. u nás že uprednostňujú ľudí od 18 a potom mi tu ostávajú už len fastfoody :DD fakt je, že keby som bola staršia zobrali by ma už na štyri brigády

    ReplyDelete