Thursday, April 17, 2014

Velikonoční jidáše


Každý rok o Velikonočních prázdninách s babičkou pečeme jidáše. Je to taková naše tradice, která snad ještě několik let bude trvat, protože takový ještě teplý jidáš s pořádnou vrstvou medu u mě pokoří i takový cheesecake ze starbucksu.

Potřebujete:
500g polohrubé mouky
35g droždí
200ml vlažného mléka
2 lžíce cukru
120g tuku (máslo/hera/sádlo)
80g medu
2 žloutky
kůra z jednoho citronu
špetka soli

Vlažné mléko promíchejte s droždím, cukrem a trochou mouky a nechte vzejít kvásek. 
Mezitím z tuku, medu a žloutků vyšlehejte šlehačem pěnu. Přidejte kvásek, mouku, sůl a nastrouhanou kůru a zpracujte vláčné těsto (nemělo by se lepit, je podobné těstu na vánočky/mazance..) 
Nechte vykynout.
Potom rozdělte těsto na několik čátí (mně vyšly 2 plechy) a vytvarujte jidáše (různé spírálky atd, tvarů je nespočetně).
Pečte na 170°C zhruba 15 minut dozlatova.
Podávejte potřené medem ♥


15 comments:

  1. Minulý rok jsem je taky pekla, ale letos si je zamluvila sestra (joo, hádáme se, kdo co může upéct :D), ale tak krásný jako ty jsem je teda neměla! :)

    ReplyDelete
  2. Ďalší príspevok tak rýchlo? úžasnééé !! :D
    A koláčiky sú krásne ! Tradičné veľkonočné koláčiky máme tiež,ale takéto sme ešte nerobili. Musím skúsiť ! :)
    COLORFUL THOUGHTS

    ReplyDelete
  3. tak o tom som este nepocula ale vyzera to super :)

    ReplyDelete
  4. Mňam, na tých tvojich fotkách všetko vždy vyzerá tak chutne! :) Ja sa chystám niečo piecť zajtra, možno sa inšpirujem aj u teba :)

    Stray Alley

    ReplyDelete
  5. Já teda Velikonoce vůbec neslavím, ale tohle bych si možná zkusila upéct, díky za skvělý tip :)

    ReplyDelete
  6. miluju jidáše, zvláště pak ty od babičky! ale ty tvoje vypadají také lákavě ;-) bára.kára

    ReplyDelete
  7. To je hezké, že pečete společně s babičkou :))
    A jidášci jsou huhňuťuťu k sežrání :D

    ReplyDelete
  8. První co jsem si řekla je : Já mám stejnej med! :DD
    Taky peču s babičkou, ale jedu za ní až zítra, tak uvidíme co vymyslíme ;)

    ReplyDelete
  9. Jééé ty vypadají dobře :) Já dneska budu dělat s přítelem mazanec :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  10. mnam hned bych si dala

    ♥ www.wooklook.blogspot.com ♥

    ReplyDelete
  11. Vypadají luxusně! Minulý rok je pekla mamka, ale tento rok už se jí do toho moc nechtělo, takže přežívám Velikonoce bez nich. :D :)

    ReplyDelete
  12. Taky je děláváme :) Krásné fotky, krásný blog, sleduju :)

    ReplyDelete
  13. ešte som o nich nepočula, ale zato vyzerajú fakt dobre :)

    ReplyDelete