Wednesday, April 16, 2014

Top 5 pro běžce


YOGA
O mojí poměrně nové lásce k joze už jste mohli číst tady nebo tady. Propadla jsem tomu klidu, uvolnění a navíc mi to pomohlo od bolesti zad při běhání, hlídání dýchání a hlavně bolesti nohou! Navíc si myslím, že joga by neměla být součástí jen běžcova treninku, ale i všech ostatní. Zkuste ze začátku například jen 10 minut před spaním a uvidíte, jak se Vám bude krásně spát a skvěle se odreagujete.


BANÁNY
A nejenom banány! (to mi vnuklo nápad, že bych mohla věnovat jídle celý článek!). Superrychlá energie před i po běhání, je skvělý pro srdce, zabranuje trávicím problémům a dá se jíst na milion způsobů (a hlavně s arašídovým máslem♥)
Kéž by jsem si mohla banány pěstovat na zahrádce, to bych si pořídila rovnou celý sad.


SPÁNEK
Ne že bych patřila k těm, co mají problém spát slespon těch 7 hodin denně (spíše naopak), ale halvně po dlouhých bězích jsem často tak unavená, že bych spala klidně celý den. Je vidět, že tělo tu energie musí získat zpět, protože tvrdší spánek než po takových 15 kilometrech neznám.


POSILOVÁNÍ
Že by každý běžec měl alespon 1x týdně i posilovat je obecně známá věc. Běháním totiž (a hodně lidí to odrazuje) svaly opravdu trochu mizí (ale pořád ne tolik, jako když trávíte volné chvilky se zmrzlinou u televize). Ne tolik na nohách, jako spíše v horní části těla. Uvidíte, že když do tréninku zařadíte párkrát do týdne i posilování středu těla, zad a paží, tak nejenom, že Vaše postava bude souměrnější, ale navíc se Vám i lépe poběží.


PITNÝ REŽIM
Během jednoho hodinové běhu v létě můžete vypotit kldině i 2l vody a to už je na fungování těla pořádně poznat. Pokud něběháte nijak dlouho, tak není až tak nutné nosit sebou lahev. Mnohem důležitější je tělo zásobovat před a hlavně po. Samozřejmě je to individuální, ale po 3l by jste v tyto dny jít neměli.

24 comments:

  1. Skvělý a užitečný článek :) Jógu jsem taky začala cvičit- kvůli problémům ze zády a pomalu začínám pociťovat účinky :))

    ReplyDelete
  2. No hlavne ten spanek... :D toho neni nikdy dost

    ReplyDelete
  3. jé skvelé!
    Zatiaľ všetko dodržiavam :))
    My thoughts

    ReplyDelete
  4. great post!

    http://sbr-fashion-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. Výborný článok ! S jogou určite začnem. Velmi si ma motivoval či už svojimi jedalničkami/ jedlami, behaním a teraz aj s jogou. Bola by som velmi rada ak by si takéto články dávala častejšie :-) a k tomu že by si cely clanok venovala jedlu ja kričím ANO!!! :D

    ReplyDelete
  6. Super tipy, zatím vše kromě jogy dodržuji, banány mám ráda taktéž s arašídovým máslem :)

    ReplyDelete
  7. Super tipy! Uplně jsi mě inspirovala na nějaký článek :)
    PS. Chybí ti tam arašídové máslo. :D :*

    ReplyDelete
  8. Ten obrázek usmívajícího se banánu je dokonalý!! :)
    EJNET

    ReplyDelete
  9. áno vodou sa teraz nalievam do prasknutia! ale viem ze je to super pre moje telo:)
    a na jógu sa lakomím už dlho, musím sa do nej pustiť:)

    ReplyDelete
  10. o jóge som už dlho premýšľala, asi ju už konečne zaradím do svojich workout routine :)))
    PS:moc pekný článok

    ReplyDelete
  11. Skvělý článek. Já to mám stejně. Jógu cvičim tedy krátce, ale ke to skvělé na protažení a relax těla. S vodou to mám podobně. Jsem občas schopná vypít i 4l když je léto a jeste beham :-)

    ReplyDelete
  12. super článek a hlavně jsem zjistila, že dělám všech top 5 věcí pro běžce, což mě potěšilo :) jenom tu posilovnu jsem teď do svýho režimu zařadila víc a chodím třikrát týdně, už jsem se vykašlala na nějaký posilování vnitřní strany stehen na mega stoji, nebo hodinovým během na páse jak magor... posiluju teď hlavně ten střed těla nohy a ruce, takže mrtvý tah, dřepy s činkou atd... a výsledky přichází celkem rychle :)

    ReplyDelete
  13. Pěkné fotky! Yoga je skvělá, spolu s plaváním mi pomohla od bolesti zad ze sezení ve škole a v práci u pc. Banány miluju, náš kapitán na lodi, Skot, říkával: Don´t worry, be happy as banana! ;-) A pití, to je součástí mého dne, každou kávu kompenzuji hrnkem čaje nebo sklenicí vody tak, aby tělo mělo dostatek vláhy! ;-) bára.kára

    ReplyDelete
  14. Super článek. Nedávno jsem se pustila do běhu a moc mě to baví. Takže si mi pomohla, díky. :) Osobně jsem zkoušela i yogu, ale tak nějak nic mi to nedalo zatím, tak uvidím, co dál. :))

    ReplyDelete
  15. nádherný blog, moc se mi líbí tvoje příspěvky! :) sama mám začínající blog a byla bych moc ráda, kdyby sis udělala čas a podívala se na něj :)
    http://anovam.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  16. Super článek, rozhodně se nechám inspirovat, já sice neběhám, ale moc bych chtěla, takže doufám, že to jednou využiju ;)

    ReplyDelete
  17. super článek!
    a jooooo, banány jsou kámoši!

    ReplyDelete
  18. Super článek, banány mi nechutnají, ale kvůli draslíku se snažim je jíst a zařadim víc posilování :-)

    ReplyDelete
  19. Napsala jsi to rozhodně stručněji (a pochopitelněji O:), než většina odborníků zabývající se svatými grály běhání. Zkoušela jsem už párkrát běhat, ale čas mi dělá trochu problémy. Chtěla jsem se zeptat, jestli je lepší běhat ráno a nebo večer (záleží, jestli je v tom teda nějaký znatelný rozdíl :-). Od přátel vím, že preferují běhání ráno, protože to prý člověka nabudí na celý den, ale bojím se, že by se např. v mém případě mohlo stát, že místo nabuzení na celý den bych chodila jako mrtvola. :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. No já si myslím, že se to různí od člověk k člověku. Já třeba běhám zásadně odpoledne/večer. Ráno mám školu a navíc se dopoledne většinou nedonutím. :D

      Delete
  20. Stále sa chcem k niečomu dokopať, ale stále som hrozne lenivá. Už ani yoga ma toľko nebaví. Hold asi nie som športový typ.

    Ema

    ReplyDelete
  21. já ty tvoje články o běhání tak miluju♥

    ReplyDelete