Sunday, April 6, 2014

Půlmaraton


A nedám si pokoj. Posledních pár dní se točilo jenom kolem běhání (jak jste si třeba mohli všimnout na instagramu), ale když už běh má na tomto blogu hrtku svých čtenářů, tak Vás o tento článek ochudit nemůžu!
Přežila jsem. A bylo to absolutně super. Ačkoliv jsem měla docela strach, jelikož moje kondice letos dost pokulhávala, trénování jsem dost podcenila a vlastně začala až poslední měsíc před, tak jsem splnila svůj velký cíl a uběhla 21 kilometrů bez zastavení na oficiálním závodě! (To, že moje ambice byly minulý rok úplně jiné, to radši nebudu zdůraznovat)

Minulý rok, kdy jsem v létě jen tak vstala a řekla si, že dneska si zaběhnu 21 kiláků, se s tímhle masovým závodem asi nedá úplně srovnávat. V parku většinou poznáte tak maximálně 3-4 běžce, pár psů a občas nějaké to kolo. Tady jste rádi, že vůbec můžete máchat rukama (a že občas loktem dostanete!). Jakožto půlmaratonový začátečník jsem startovala skoro až na úplném konci (takže vlastně o kilometr delší trasa!) a startem proběhla až o 11 minut po oficiálním startu. (takže příště už tádné stresy, že nestihnu závod jen kvůli tomu, že stojím 5 minut před frontu na toitoiky)

Počasí bylo to nejlepší, co mohlo být. Ani vedro ani zima, nepršelo a ani nesvítilo sluníčko. Běžců prý 12 500 a kolem tisíce řvoucích fanoušků. Na začátku to byl vážně nezvyk, pro mě, který je nervozní jen z té hrstky lidí v Prokopáku. Obzvlášt, když cestou projížděli vozíky s postiženými dětmi z berounské nemocnice  a nás ostatní vždy skoro vystrnadili do příkopu. (Jo, bylo to od nich hezké, ale nemusely pokaždé jet 3 vedle sebe)

Krize přišla v půlce. Na Malostranský, kdy jsem měla chuť se otočit a jít domů. Navíc ta beznaděj, že jsem teprve v půlce a už nemůžu. No ani nevím jak, ale krize přešla tak rychle, jako se objevila a druhá půlka už byla fajn. A ze všeho nejkrásnější bylo přeběhnutí přes poslední most a vidina cíle.

Co se tempa týče, tak to jsem nějak vůbec nehlídala. běžela jsem z davem a dav běžel asi akorát pro mě, protože mi síly vystačili. (Bohužel se ale našli i takoví, kteří to asi neodhadli a na Libeňském mostě dokonce museli jednoho běžce oživovat. A jako na potvoru zrovna tam žádní organizátoři nebyli.) A co mě hrozně potěšilo bylo, když mě na začátku oslovila jedna běžkyně, jestli mě nezná z blogu! A shodou náhod jsem doběhly skoro stejně a tímto jí zdravím a za rok zase! ♥ 

No ten pocit do doběhnutí byl k nezaplacení, lepší než na drogách. Celé odpoledne mě dokonce nic nebolelo (to opět přišlo až v noci :D) a jen jsem se tupě usmívala. Foťák jsem svěřila tatkovi a musim říct, že se mu ty fotky povedly!

Takže tedy za rok zase! A doufám, že nejen do Prahy! A tentokrát to vezmu s trenováním vážně!
Můj celkový čas byl 2:25, s odečtením toho startu 2:14.


29 comments:

  1. blahopřeju, jsi vážně dobrá :) kdyžtak na ot koukám, taky bych mohla začít běhat, vlastně znova a znova od začátku...myslíš, že když jsem dlouhou neběhala a předtím vlastně jen indiánský běh, tak můžu natrénovat na We Run Prague v srpnu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. no jasně! :) 10 kiláků určitě v pohodě jo

      Delete
    2. děkuji za odpověď, jsi moc milá ;) moje kondička je právě trochu na bodu mrazu, už není to co bývala :(

      Delete
    3. ♥ nemáš vůbec zač :) tvůj pocit moc dobře znám, ale neboj. Jestli jsi šunky neválela celý život, tak se rychle vrátí

      Delete
  2. Gratuluji :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  3. waw jsi dobrá! Já měla loni běžet také, ale léčila jsem si koleno :-( Ale musím říci, že mám raději běh na pohodu a ne davové šílenství. To mě moc neláká. Jsem pak nervózní a běh si vůbec neužiju :-)

    ReplyDelete
  4. To je super, moc tě obdivuju! :) konečně na to běhání začíná být trochu počasí (ne že by to v zimě nešlo, to moc dobře víš že jde, ale ta lenost, rozumíš :D) , třeba se do toho taky konečně pustím :))

    ReplyDelete
  5. to je super! gratulujem :)
    ja som mala úplne skvelý pocit minulý rok, keď som zabehla 5 km nočný beh vo Viedni :D to som sa riadne prekonala, lebo bežne som zabehla max. 2 km a už umierala :D

    ReplyDelete
  6. gratulujem, si dobrá, že si to zvládla :)

    ReplyDelete
  7. Ja zatim planuji 10km RUNtour 4.10. v Praze, tak jsem zvedava:) Pulmaraton musel byt uzasny!

    ReplyDelete
  8. :) wau obdivujem ťa :) a držím palce nech sa ti stále takto krásne darí. Btw ocko urobil naozaj super fotky

    dawnielicious.blogspot.sk

    ReplyDelete
  9. Zrovna včera jsme na to koukali z auta! :) Musí tam být úžasná atmosféra :)
    A smáli jsme se těm lidičkám v "alobalech" :D Jsi dobrá, že jsi to zvládla, já si zatím na půlmaraton netroufám, zatím se chystám jen na We Run Prague :)

    ReplyDelete
  10. jsi skvělá! gratuluju! :) já se max zatím chystám na pražskou desítku, ale uvidím, jak to půjde :) každopádně máš můj obdiv, že jsi to zvládla :)

    ReplyDelete
  11. Tyji obdivuju tě! A taky to jak dobře vypadáš po půlmaratonu :D

    ReplyDelete
  12. wow!! klobouk dolů :) taky je mým snem běžet půlmaraton <33

    ReplyDelete
  13. gratuluji! smekám před tebou! já se zatím k běhání jen přemlouvám...bára.kára

    ReplyDelete
  14. To je skvělé, moc gratuluji! Taky bych to chtěla někdy zkusit :) Prvně alespoň venku, mimo závody. To jsem zatím naběhla jen tak 10Km. Víc bych zvládla, ale nemám delší trasu. Tak asi začnu běhat 2 kola no :D

    ReplyDelete
  15. Já běh miluji, ale na zimu jsem přestala a teď neběhám... ale musím zas začít, je to skvělé. :) moc gratuluju. :)

    ReplyDelete
  16. Wow, jsi dobrá, takový splněný sen, co? :) Mimochodem, zrovna jsem se dívala na video u Shopaholic Nicol, vlog z veletrhu Interbeauty. A prej: jé, tady nějací blázni běhají maraton :D A k tomu jsem měla otevřenej tady ten tvůj článek, takže to docela pobavilo :D

    ReplyDelete
  17. Parádní, asi bych to nezvládla. Máš můj obdiv! :)

    ReplyDelete
  18. jsi skvělá! gratuluju! musíš být na sebe pyšná! :)

    ReplyDelete
  19. obdivujem všetkých bežcov a tak podobne, si fakt dobrá a gratulujem :))

    ReplyDelete
  20. Ja bežím v nedeľu maratón vo Viedni a mám z toho riadny stres, kedže sú to moje úplne prvé preteky v živote. Ale dúfam, že ten pocit keď to dokončím bude stáť za to :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jé ve Vídni to musí být krásný ! ♥ já taky byla dost vystresovaná, ale všechno to po kilometru opadlo :)

      Delete
  21. I love your photos! Pretty blog(:

    ReplyDelete
  22. Zdravím spoluběžkyni! Perfektní čas:-) Příští rok pod dvě? M.

    ReplyDelete
  23. Já zatim nejvíc uběhla 15 po roce tréninku, ale příští rok se určitě také zúčastním :)

    ReplyDelete
  24. Gratuluju! Doufam, ze to taky nekdy ubehnu! :)

    ReplyDelete