Sunday, March 16, 2014

Jak si běhám

Už je to zase pěkně dlouho, co jsem psala nějaký článek typu, který ve vás měl vzbudit nutkání jít běhat! Ale protože mi to dneska zrovna moc nemyslí (nebo spíše se mi nechce moc myslet, tam to bude spíše jak si běhám poslední dobou já) Mimochodem včera jsem se odhodlala a konečně jsem probrala skřín a založila si votocvohoz, takže jestli máte zájem o některé věci, tak koukněte sem!




No dobře, ale teď už k běhání. Zbyvají mi necelé 3 týdny do půlmaratonu. Hm. Na začátku ledna jsem akčně začala trénovat podle Nike running 12-ti týdenního tréninkového plánu, u kterého jsem nevydržela asi 2 týdny. No mohla za to i zima a náledí, ale spíše mě neskutečně iritovaly neustálé připomínky : "Zítra vás čeká 8,5 km běh", když já zrovna měla chuť na nějaký pořádný dlouhý výběh. No pak jsem se teda upsala ve fitku, o tom už jsem psala, ale nějaké to běhání na páse nic pro mě. Spíš mi to běh pořádně znechutilo. Vždycky jsem se překonala k 15ti minutám "rolling hills" nebo intervalového běhu, ale že by se to dalo srovnat s během po skalách při západu Slunce bez hekajících lidí kolem sebe, to teda ani náhodou ! Fitko mám vážně ráda, stejně, občas i více jak běh, ale jenom kvůli činkám !

Díkybohu nepřišla žádná krutá zima a tak jsem zase v únoru mohla vyběhnout na ty svoje skály. Všudypřítomné bahno se podepsalo na mých teniskách, tak jsem si konečně pořídila nové, růžové! Nová motivace na běhání (i když se mi z nich hned udělala puchýř na malíčku...)  Od té doby chodím běhat 3x týdne a k tomu 3x týdně do fitka.. A joga, aspon 2x týdně půl hodiny. Občas mi chodí dotazy jak dlouho běhám. u mě je to takové, že to neplánuju. Nenávidim plánování, protože jsem pak zklamaná, když nezvládnu všechno co jsem chtěla. Občas běžím hodinu, občas i dvě, běhám dost pomalu narozdíl od minulého roku a nějaké moje ambice na to, že bych měla půlmaraton zaběhnout po 2 hodiny jako v létě už jsem dáávno zakopala. Mým cílem je ho doběhnout, užít si ho a neomdlít.. A prosím, ať nefouká!

Jsou ale věci, kterým ne a ne přijít nakloub. Například jak je možné, že mě po tolika letech běhání začaly bolet při běhání nohy. Místo lapání po dechu mě teď brzdí miliony jehliček ve stehnech. Nevím, jestli to může být tím, že se letos v zimě nekonala žádná běžecká pauza, nebo jsem nějak nechtíc změnila běžecký styl...
Stejně tak mě trápí můj nedostatek běžeckého oblečení... Už jsem si zvykla běhat bez sluchátek, protože mobil nemám kam dát, ale bez kapesníků a klíčů se neobejdu a sebemenší kapsa se hodí!
A nejvíce mě trápí, že s přichodem jara je o víkendu na lesních cestách tolik psů, že jsem běhání přesunula jenom na všední dny. (Jinak bych je všechny shodila ze skály... ale jinak mám zvířata moc ráda!)





PS: jo, povedl se mi opravdu užitečný článek, který vám hrozně moc dá :D
PS2: prosím neptejte se mě pořád jak zhubnout, já se několik posledních let snažím spíše o opak.


12 comments:

  1. Naopak, je to milý článek o tom, že člověk běhá, protože ho to baví, protože mu to dělá radost a protože si dal nějaký cíl, jehož plnění si chce užít a ne se u něj zničit ;-) Za mě určitě palec nahoru a díky za pozitivní náladu, že bych se šla zítra projít, hm... :-) já chodím v Brně na fit dance a taky to nedělám pro zhubnutí (i když bych to potřebovala) dělám to proto, že mě to baví... :-)

    ReplyDelete
  2. Ja mam tvoje ´behacie´ clanky naozaj rada, aj ked je to len take zhrnutie ako dnes napriklad. :D A drzim palce na polmaratone! :)

    ReplyDelete
  3. já běhala až do nike runu, ale tam jsem si nějak zničila záda(nebo to spíš byla poslední kapka :D) takže teď běhám tak jednou za dva týdny, a modlím se aby se mi neblokla záda. Ale běhání miluju a je to nejlepší sport co je a u kterého sem vydržela, takže se toho nevzdám prostě! :)

    ReplyDelete
  4. Ten článek je náhodou super :-)
    A běhání samozřejmě taky! Já se na to teď dala pořádně a snad už jsem to chytla za správný konec, protože se na to vždycky těším (běhání v přírodě) :-) Ve fitku na páse je to ale teda utrpení číslo jedna!

    ReplyDelete
  5. Ale ked mna to behanie strasne nebavii :D alebo mozno keby sa prekonam parkrat tak ma to zacne!

    ReplyDelete
  6. Tenhle článek je super náhodou!! :-) Já se letos totiž konečně odhodlala začít běhat, byla jsem zatím třikrát a paráda! V jakých botách prosím běháš? To oblečení mi taky štve, musím pořídit něco s kapsama, mobil a kapesníky a klíče jsou u mně nutnost..

    ReplyDelete
  7. Úžasný motivační článek!:) Letos jsem byla už běhat, chtěla jsem jít i teď přes víkend, bohužel počasí nebylo zrovna ideální :/

    ReplyDelete
  8. Článek je super! Já se snažím ted cvičit podle jednoho videa s Julian a je to teda dost hard core... :D
    Bee

    ReplyDelete
  9. Ty seš úžasná :) máš můj obdiv, já prostě běhání nesnáším :D zato si užívám každou minutu v posilovně <3 :)

    ReplyDelete
  10. Líbí se mi na tobě, že to neplánuješ, ale že se do toho vrháš spontánně. Já to vždycky plánuju a pokaždé, když si dám den/dva pauzu, tak mi to rve srdce. Už dlouho plánuju zavést běhání kvůli zlepšení výdrže, ale když jsem nikdy předtím neběhala (tím myslím - sama od sebe), tak nevím na kolika začít a o kolik to postupně zvedat. Nejsem ten typ, co by o tom četl desítky článků na netu, jsem spíše typ, co jedná, proto nejspíš stojím na místě. A co se týče fitka, tak ho mám taky ráda spíše kvůli činkám a tzv. "porodům" (oblíbený stroj), takže tě chápu. My ty pásy bereme jako využití pro indiánský běh, když si chceme s kámoškou oddechnout.

    ReplyDelete
  11. Také se mi líbí, že si nestanovuješ přesné cíle. Mám to podobně a už jsem se poučila-jakmile si totiž řeknu, že poběžím třeba hodinu, tak to nevydržím ani 20 minut :D Ale když vybíhám s dobrou náladou, uběhnu klidně i tu hodinku a víc a ještě nemám dost :) Ovšem 2 hodiny už bych nedala ani náhodou :D

    ReplyDelete
  12. Ja taky behávala ...ale pak som s tým sekla ... začala som yogu a popravde zo začiatku som sa musela premáhať ... teraz mi to robí radosť ... preto, že keď sa človek na začiatku zaprie a maká pak vidí vísledky a teraz sa doslova teším každé ráno ... nebo i podvečer na to

    ReplyDelete