Friday, January 31, 2014

Jak jsem byla poprvé ve fitku


Dneska trochu z jiného soudku. Už jem tu včera psala, jak jsem si spontánně koupila permici do fitka. Ne na měsíc, ale rovnou na rok. Zní to šíleně? Je to šílené, protože bylo období, co jsem si řikla, že tam nikdy nevkročím. Sice jsem si na začátku zimy řikala, že by to bylo fajn, abych nemusela běhat venku v -20°C, ale nakonec mi ta zima ani nevadila. Teda až do chvíle než začalo sněžit.

Potom, co jsem minulou středu sebevědomě vyběhl, elegantně spadla na neupravené cestě a smutně nakráčela domu, jsem se začala bát o své zdraví, protože mrazy byly větší a sněhu bylo více. V sobotu jsem se odhodlala jít se zeptat na ceny a odcházela se smlouvou na rok... :D

Jedním z důvodu, proč jsem dofitka nikdy nešla byl i strach z toho, jak moc trapné bude, až tam nezvládnu ani zapnout pás. Bohužel nepatřím mezi ty, co jdou s každou kravinou k ostatním, aby jim poradili. A na internetu se nic podobného nedočtete! Takže k tomu i přidám pár rad pro ty, kteří se do fitka chystají úplně poprvé.
leggings - Persunmall    top - H&M    shoes - Nike
Jakmile jsem si zaplatila první 3 měsíce, dostala jsem vlastní čipovou kartu a šla se převléct. Šatny jsou díky bohu přehledné a skřínky se zamykají pouze přiložením karty. Tudíž není šance zabouchnout si kartu ve skřínce! Díkybohu. To, že kartu pravděpodobně co nevidět zapomenu někde jinde, je věc jiná.

Tak jsem se vypravila k běžeckému pásu. Samozřejmě je možné se zeptat trenéra, acby vás po fitku provedl a vysvětlil jak vše funguje, ale o mojí "všechnomusímzvladnoutsama" vlastnosti už jsem mluvila. Stoupla jsem si na pás a snažila se přijít, jak se to sakra zapíná. Tři tlačítka Start na páse mě pěkně mátla, o to více jakési páčky a ještě ovládání televize! (Do té doby jsem ani nevěděla, že nějaká televize u pásu je!). Došlo mi, že to asi zapnu tlačítkem start, ale bála se, že se to spustí nějakou ohromnou rychlostí a já skončim rozpláclá na zdi zamnou. Tak jsem tam chvilku stála a dělala, jak se protahuju, dokud vedle mě na pás nepřišel zjevně zkušený fitnesák. Všechno jsem od něho okoukala, zmáčkla start a pás se začal rychlostí ani ne 1km/h pohybovat. Úspěch! Přišla řáda na nastavení rychlosti, na které jsou tam ty již zmíněné páčky. Nalevo incline (sklon) a napravo rychlost. Nastavila jsem si rychlost a s radostí si běžela. Měla jsem v plánu běžet 30minut a sledovat v zrcadle, jak to v posilovně chodí. Po 20ti minutách se to ale automaticky (pokud si to nepřenastavíte tlačítkem time-to jsem zjistila až druhý den :D) vypne a mně to ani trochu nevadilo, protože běh na páse je opravdu docela nuda. (no co se dá dělat, snad se brzy oteplí).

Přesunula jsem se k činkám, protože ty znám a s nima člověk nic nezkazí! (narozdíl od těch strojů). Nijak zvlášt jsem to neměla naplánované, spíš jsem zkusila tak od každého něco a pozorovala všechny ostatní. Nejvíc jsem se bála, abych někomu nepřekážela, ale potom co jsem málem dostala do zubů činkou, jsem to přestala řešit. :D Nakonec jsem šla ještě na 15 minut na pás. Chtěla jsem konečně zkusit intervalový běh, který venku moc nejde. V tomhle ohledu je pás fajn a dlouhé hodiny na pásu hodlám trávit maximálně jednou týdně a to proto, abych na půlmaratonu v dubnu neumřela. K tomu ta televize slouží skvěle.


Vím, že pro ty, co do fitka chodí, to musí znít jak článek blbce, ale věřte mi, že já bych něco podobného před první návštěvou potřebovala a tak doufám, že někomu to pomůže se odhodlat. Jetli vás baví cvičit, tak je to určitě skvělá investice. Můžete tam chodit kdy chcete, je tam úplně jiná atmosféra a navíc mnohem více možností než doma. Pokud vás zajímá, kam chodím já, tak je to pure jatomi fitness a (ikdyž to nemám s čím srovnat) nic mi tam nechybí. A ta sauna♥! Jsou ale věci, které nechápu. Například jaká je podstata hodiny chuze na páse, když se člověk může zvesela procházet venku? Jak je možné, že tolik lidí chodí do šaten po "velmi náročném workoutu" a vypadají jako by šli na módní přehldku? Jak se naopak můžou někteří tak neskutečně moc potit? Jak lidé zvládají psát sms zprávy na elipticalu? Proč je každá holka, co se přiblíží k činkám, hned středem pozornosti? No nic to nemění na tom, jak jsem si to prostředí zamilovala. Co vy? Chodíte do fitka? Máte nějaké zážitky z první návštěvy?





13 comments:

  1. Hned jsem z popisu poznala, že půjde asi o Pure - ten podpis na rok, skříňky na karty, pás... :D Každopádně super rozhodnutí, snad tě to neomrzí, jako většinu návštěvníků. Chodíš asi do nějakého v Praze, že? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jojo ! chodím do Butovic. Já taky doufám, ale pochybuju. Narozdíl od těch návštěvníků můžu říct, že tam chodím proto, že me to baví a ne proto, že chci hubnou nebo svalit :D

      Delete
  2. pěkné fotka! jo, takových lidí je málo, co chodí cvičit pro zábavu a ne nutně, aby zhubli... i když bych potřebovala s váhou něco dělat, cvičit chodím kvůli závislosti na endorfinech :-D bára.kára

    ReplyDelete
  3. super fotky:) přemýšlím,že bych měla zkusit zajít:)

    ReplyDelete
  4. Aha...incline je sklon! :D Díky za informaci, tohle se vždycky hodí. Já se zatím k fitku ještě neodhodlala...ne že by se mi nechtělo nebo bych se tak moc bála, ale spíš nejsou peníze a nechci je tahat od rodičů. Přeci jen to není zrovna levná záležitost.
    A skvělé legíny! :)

    ReplyDelete
  5. Když jsem byla poprvé v posilovně, tak jsem tam naštěstí nebyla sama, ale s kamarádkama a měli jsme trenérku, která nám všechno ukázala, takže to bylo v pohodě :)

    ReplyDelete
  6. Často vidím pány jak posilují a u toho telefonují nebo po pár setech píšou smsky, hrůza. Jinak chůzi na páse neodsuzuji, protože si můžeš nastavit zátěž a rychlost, což je fajn :)

    ReplyDelete
  7. V pure je to super! Škoda jen že nejblišší mám v Palladku nebo na těch Butovicích. Už sem myslela, že si taky koupím členství, ale chytlo mě cvičení doma zase a běhání na pásu fakt nesnáším :D Hodně štěstí :)

    ReplyDelete
  8. Já se snad do toho fitka nikdy nedostau. Nějak mě to tam neláká a mám i strach a přitom tak miluji fotky holek z fitka, to tak hezky vypadá :-)

    ReplyDelete
  9. Taky se k tomu budu odhodlávat...jinak s kamarádkou zakládáme nový blog, kde naleznete přes módu, outfity až k našim zážitkům např. z modelingu, tak Vás na něj srdečně zveme! www.jojovictus.blogspot.cz

    ReplyDelete
  10. Máš moc krásné leginy! :O

    ReplyDelete
  11. zasmála jsem se nad zkušeností s běhacím pásem - úplně jsem viděla samu sebe :D vždycky hlavně nenápadně ;D ty legíny jsou suprový :))

    ReplyDelete