Sunday, December 1, 2013

Zimní běhání


Letošní zimu budu běhat. Jo, když je venku krásných 20°C, tak se to říká snadno, ale když je ráno jinovatka a v hlavě se honí jenom myšlenky na čaj a peřinu, už to není tak lehké. Na podzim přestane běhat tak půlka všech běžců a používají k tomu několik výmluv: Buď nechtějí onemocnět, nebo na to nemají oblečení a nebo se jim prostě v té zimě nechce trávit venku víc času než je nutné (jako třeba mně :D) Nadruhou stranu, když už se jít běhat dokopu, tak se vždycky vracím nadšená a na zimu nemám ani pomyšlení. Stejně mi to ale neulehčuje přesvědčování sama sebe další den, kdy přijdu ze školy zmrzlá a unavená a mám 10 minut na to, se přesvědčit abych šla, než bude úplná tma. Proč jít v zimě běhat jsem psala už minule, tentorkát to bude o tom, co si vzít sebou a jak neonemocnět!



  • Pořidte si teplé oblečení, nejlepší by samozřejmě bylo to speciálně vyrobené pro zimní běh, ale více toho najdete, když se budete koukat například po vybavení na běžky. 
  • Nezapomeňte na čepici nebo čelenku, jinak skončíte na 90% další ráno v posteli s rýmou.
  • Spíš než nové boty si pořiďte teplé ponožky a zateplovací vložky do bot. 
  • Neprotahujte se venku, ale uvnitř. Ať je vám sebevětší vedro, nikdy si nesedejte nikde venku.
  • Zkuste dýchat hlavně nosem, aby se do plic nedostával tolik studený vzduch.
  • Pokud běháte ve sněhu, tak si raději vyberte cestu, která se udržuje a kde se nezabijete.
  • A mějte sebou spoustu kapesníků! :D
Věřte, že není důvod, proč by běhání v zimě mělo být nějak zdraví nebezpečné. Proč jinak by se lyžovalo, bruslilo, běžkovalo.... Dyť je to skoro v podstatě to samé. Běhání za sluníčka je sice o něco příjemnější, ale jen málo lidí se může pochlubit, že běhá i v zimě! 




12 comments:

  1. Takový tematický článek, heh, já se před 5ti minutami vrátila ze svého prvního letošního běhu :)) Pokaždý začínám běhat v zimě, mám to přesně naopak, nechce se mi v létě :D

    ReplyDelete
  2. Ja by som sa na to určite neodhodlala. V zime sa mi nič nechce. :)
    Radšej s idem zalyžovať.

    ReplyDelete
  3. zrovna včera s bráchou jsme praktikovali takový "zimní" běh, sice už nebyl sníh, ale byl asi jeden stupeň na nulou :)
    každopádně to bylo příjemné podle mě :)

    ReplyDelete
  4. skvělý článek! obdivuji tě,že to tak dodržuješ:)

    ReplyDelete
  5. Pěkný článek, já mám strach vylézt z domu, když je zima, natož běhat :D . Já osobně bych třeba ráda začala běhat, ale pořád jsem se do toho nepustila ani v létě a tak myslím, že zima pro první krůčky nebude úplně nejpříhodnější. Navíc ten tok z nosu, to musí bejt ale věc! :D je to normální, jo? vždycky si příjdu jak exot, když pořád posmrkávám, když jsem venku :D

    ReplyDelete
  6. wow, tak za to tě teda obdivuju! Já bych to asi nezvládla a nebojím se to přiznat! :D

    ReplyDelete
  7. Patří ti můj respekt! Jsem součástí té poloviny "padavých" běžců, co běhání praktikují jen v dobrém počasí. Vydržela jsem běhat tak do půli listopadu, pak mi zamrzlý nos a tváře začaly docela vadit a přestala jsem. I tak mám pocit, že díky běhání v zimě jsem ted mnohem více otlužilá :)
    Klára
    www.kamilaklara.com

    ReplyDelete
  8. Já bych v zimě opravdu běhat nedokázala. :))

    Na mém blogu probíhá giveaway budu ráda když se zapojíš :http://fashionaddiction-style.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  9. Pekny clanok. :) Teda mne sa v zime tiez nie vzdy podari zatat zuby a ist behat, ale ked uz, ten pocit po je na nezaplatenie. <3

    ReplyDelete
  10. Přítel sportovec mi zrovna nedávno řekl, že pro ty kdo neběhají aspoň par let je běh po 10° nezdravý... a já si to taky myslím :-)

    ReplyDelete
  11. já přes zimu neběhám, vždycky onemocním (i když jsem oblečená, čepice, šála), takže jen přes jaro do podzimu a stačí mi to :) prokládám to jiným cvičením

    http://oprirodnikosmetice.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  12. Já bych teda moc ráda v zimě běhala venku, ale bohužel nemám moc kde, jelikož se u nás v zimě upravuje jen hlavní silnice a i ta je na zabití. U nás se to moc ani udržovat nedá, kvůli přehradě tak to jen odhrnou ale namrzlé je to pořád... :D Já jsem spíš letos uvažovala nad běžeckým pásem ve fitness centrech... Ty by též nemusely být špatné, hádám. :)

    ReplyDelete