Tuesday, November 12, 2013

Drobenkový koláč


 Čím je větší zima a tma, tím víc mě baví péct. Dneska mám pro Vás recept na něco co určitě znáte a doufám, že milujete tak jako já. Drobenkový koláč/buchta/bublanina s ovocem, plný cukru, žádná zdravá věc (ale nemůžu tu mít recepty jenom na zdravé věci nebo jo?), do celozrné mouky se nám dostali moli (trvalo mi asi 10 minut, než mi došlo od čeho jsou ty pavučiny v mouce :D), ovesných vloček je už málo a ingrediencí doma taky moc nebylo. Proto se žádné ozdravení receptu nekonalo (ale snad časem !) 



Budete potřebovat:
300g polohrubé mouky
180-200g cukru krystal
1 vanilkový cukr
130g másla
2 vejce
200ml polotučného mléka
1 prášek do pečiva
kúra z jednoho citronu
lžička vanilky
hrnek (mraženého) ovoce (jahody, maliny, borůvky...)

V míse smíchejte mouku s cukrem a máslem (nejlépe ručně), aby vznikla drobenka.
1 a půl hrnku drobenky si dejte stranou a do zbylého těsta přidejte vejce, mléko, kypřící prášek, citron a vanilku. promíchejte a dejte těsto do vymazané formy (já použvám klasickou dortovou)
Půlku drobenky nasypte na těsto, na ní nasypte (zmražené) ovoce a na ní nasypte zbytek drobenky.
Pečtě ve vyhřáté troubě na 180°C 30-40 minut dokud nezezlátne.

Na vanilkovou polevu:
1/4 hrnku moučkového cukru
lžíce mléka
lžička vanilky

Vše prošlehejte vidličkou a přelijte tím ještě teplý, z trouby vytažený koláč. Poleva udělá vršek koláče pěkně křupavý a sladký.



20 comments:

  1. Tak ten je luxusní, škoda že odjíždím na intr, jinak bych se pustila nejradši hned do pečení. <3

    ReplyDelete
  2. nedávno jsem si taky dělala :)))

    http://mishellife.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  3. Mňam, tá vyzerá dobre, niekedy ju musím skúsiť :)

    ReplyDelete
  4. Dalsi nadherne vyzerajuci kolacik. <3

    ReplyDelete
  5. Vyzerá to veľmi chutne! :)
    http://sparkleoflipstick.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  6. Hned bych si dala :))

    http://www.style-and-smile15.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  7. Dokonalé, jsi dokonalá :)

    http://studyinviolet.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  8. pošli kousek za hranice směrem na jih, prosím!:D

    ReplyDelete
  9. mnam domace najlepsie!

    Pozyvam na giveaway o GUCCI RUSH,75ml tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    ReplyDelete
  10. Mnam, já bych to akorát přelil. Rumovou polevou(cukr,rum,voda) mnam!!!:D

    ReplyDelete
  11. Mole ! Tie potvory sa dostanú snaď všade ! Ja som raz robila musli tyčinky a davala som tam chia semiačka ! Prvý pokus dopadol skvele ! Boli výborne, každému som ich dávala chutnať, a každý ich chválil ! Keď som ich išla robiť druhýkrát, chia semiačka už neboli . Mamina mi ich vyhodila, že v ních boli mole ! Takže, prvé musli boli aj s molami ! Ale chutili ! A druhe a tretie už také chutne ako prve neboli :D Možno tu výbornu chuť prvých musli urobili práve tie mole ! Nabudúce ich nevyhadzuj ! Možno dodajú správnu chuť ! :D :D :D

    ReplyDelete