Friday, October 18, 2013

Yoga progress


Jak jsme slíbila, tak píšu. Moje pokroky sice nejsou nijak velké, ale to nemění nic na tom, že jsem překonala sama sebe a jogu ještě nezavrhla! Ano pravda, už nemám čas na ty hodinové joga lekce, času totiž moc není a i přesto, že tu hodinu na cvičení si většinou denně někdy k večeru najdu, tak většinou jdu běhat nebo posiluju . To mě přece jenom vybije trochu víc a já prostě to vyplavení endorfinu miluju!





To ale neznamená, že bych jogu cvičila tak jednou týdně, právě naopak, snažím se každý den a to před spaním nebo ráno (podle toho kdy se mi to víc hodí nebo v kolik přijdu domu) zhruba 30 minut. Nejen, že se mi potom lépe spí, většinou usnu jen co se přikryju peřinou, ale stalo se to u mě už takovou rutinou. Vyčistím si hlavu, skvěle se protáhnu a nemusím se bát, že bych tím dupáním budila sousedy pod náma.


A co cvičím? jsem pořád věrná Taře a jejím krátkým videím pro LiveStrong woman no a pořád přidávám další na svůj playlist, ale popravdě jsem je za tím všechny ani nevyzkoušela. Kromě toho jsem právě dokončila 30-day yoga challenge od doyouyoga . Sice to nebyla žádná hardcore yoga, ale hrozně mě bavila a Erin Motz je moc sympatická a všechno skvěle vysvětlí. Navíc díky ní, se mi konečně po týdnu trénovaní povedlo v headstand vydržet alespon 5 vteřin!! Taky jsem vyzkoušel power yogu a musím znat, že to už docela fuška je. Nejvíc mě bavila s Ali Kamenářovou, která má na kanálu yoga videů spoustu.


Před spaním jsem si tedy vždycky dala video z yoga challenge a potom bud něco od tary nebo si pustím relaxační píničky a cvičím si sama nějaké už naučené flows. Teď když už jsem challenge dodělala tak jsem přesla hlavně na ty vlastní. Má to totiž několik výhod, hlavně tu, že e nemusíte bát, že vám to nevyjde s dechem nebo že v nějaké pozici budete muset vydržet déle než je vám příjemné. Hodně těhle sestav (flows) se dá zapamatovat, protože těch pozic až tolik není a většinou se opakují. Všechny cviky před spaním by měly být pomalejší, žádné extra vinyasa sety. Naopak je to hlavně o protažení a dýchání. Většina pozic se drží na delší dobu a končí se Savasanou (při které skoro vždycky usnu)

Naopak ráno dělám kolem 5ti sestav Pozdravu Slunce nebo jakákalov morning sequence yoga videa, která jsem e za tu dobu načuila nazpaměť. Ranní cvičení by mělo být energičtější, protože potřebujete naopak od večera povzbudit a dobýt energii na celý den! Proto je to plné heart-opening pozic, vinyasa a spíše dynamického protahování, protože se počítá s tím, že jste po ránu ztuhlí a neohební.

Určitě to není článek poslední, ale jestli mtáe nějaké konkrétní otázky, tak se ptejte na asku :)




15 comments:

  1. děkuju za tip na yoga challenge!!! :*

    ReplyDelete
  2. Jej, tak teraz si ma ako potesila, ja na jogu chodim pravidelne, zboznujem ju. :)

    ReplyDelete
  3. Já už yoguju cca 3 roky a nechápu, proč jsem nezačala dřív :( valí se na mě benefity ze všech stran! Kdo ještě trochu váhá, určitě začněte a nikdy už nebudete chtít přestat...

    Zvu Vás na svou giveaway: KLIK

    ReplyDelete
  4. Jógu bych taky chtěla zkusit, jenže mám pocit, že bych pak nestíhala už vůbec nic. Každopádně jsi mě zase inspirovala k tomu něco dělat, díky za tip. :)

    ReplyDelete
  5. Jóga mě láká,ale nikdy se k ní nedokopu:D Děkuju za tipy,mohla bych to zkusit:)

    ReplyDelete
  6. Jógu mě hrozně zaujala. Chtěla bych ji hrozně ráda zkusit :)

    Můj blog :http://fashionaddiction-style.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  7. Obdivuju,jak tě to baví! Taky bych chtěla začít :))

    ReplyDelete
  8. Momentálne som opäť namotivovaná so sebou niečo robiť! Čo sa behania týka, ja stále nechápem čo s tým všetci majú, jednu dobu som sa premáhala, ale veľmi ma to nebaví, možno len prvý raz. Strašne rada by som dokázala to čo slečny na fotkách. Čiže vidím to asi tak, že si ráno niečo zacvičím. A okrem toho si myslím, že joga by mi z cvičenia asi najviac vyhovovala, len musím zotrvať v cvičení, celkom ma zaujala tá 30 days challange.

    ReplyDelete
  9. Skvělý článek! V poslední době jsem úplně přestala cvičit a i když vidím, jak mi pomalu narůstá bříško, nejsem schopná se znovu dokopat k pravidelnému cvičení. Yoga mě láká a vím, že něco dělat musím, jinak nejsem vůbec spokojená, takže jsem se právě rozhodla, že začnu s 30 day challenge a díky tomu se určitě přinutím i posilovat. Takže díky za tento článek, konečně něco, co mě aspoň trochu namotivovalo :)

    ReplyDelete
  10. Úžasný článek, doopravdy mě nabudil! :)

    EJNET

    ReplyDelete
  11. Povedený článek.:)
    Mám v plánu chodit na jógu příští týden:)

    ReplyDelete
  12. o joze velmi uvazuji,ze bych na ni zacala chodit...hrozne se mi tento sport libi :-)

    ReplyDelete
  13. Ďakujem krásne za úžasný článok a inšpiráciu... yogu som už raz skúšala, no zlyhala som. Potom som narazila pred pár týždňami na tento článok a hneď sa pustila do 30 day challenge s Erin Motz. Momentálne som na 12. dni a neviem si to vynachváliť, dokonca som "nakazila" už aj ľudí okolo seba. Je to skvelé, ešte raz moc ďakujem ! :) A mimochodom, aj články o behaní sú veľmi dobré !

    ReplyDelete