Tuesday, August 27, 2013

Proč cvičit jogu



Víte, nikdy jsem moc nerozuměla tomu pozdvižení kolem jogy. Nikdy jsem nechápala jak by nějaké protahování do nesmyslných pozic, kdy bych si pomalu olizovala palce u nohou, pomůe navodit ten klid na duši, který mi občas tolik chybí. Jak bych díky nějakým hlubokým výdechům dokázala zapomenout na problémy, jak se mi povede odreagovat...

Moje cesta k joze. Neřikám, že mě joga nikdy nelákala. Sice jsem nechápala, jak se člověk může ocitnout v podobných pozicích, jak dokáže tak pomalu a plynule zvednout nohy do stojky, jak v ní vydržet tak dlouho !!!! Nikdy jsme nebyla na gymnastiku, bylo období kdy jsem bylá ráda, že jsem si v předklonu dokázala došáhnout na kotníky. Ale bylo mi to docela trapné, začala jsem se každý den u televize protahovat a najednou jsem zvládla dát na zem celé dlaně! To ale nemělo s jogou nic společného. Ale vzhledem k tomu, že jsem viděla, že se nemůžu vymlouvat na to, že zkrácené svaly mám od přírody, ale dokážu je protáhnout, rozhodla jsem si, že se začnu protahovat víc.
Potom jsem objevila na internetu videa a začala zkoušet všechny ty pozice a docela mě to bavilo. Ale to už bylo asi 2 roky zpátky. Tohle léto jsem se do toho pustila znova (hlavně kvůli příšernému vedru, kdy se nedalo cvičit nic dynamičtějšího a mně se nechtělo jenom sedět na zadku) a chytlo mě to jako nikdy. Objevila jsem poustu videí, programů a nových pozic a každý den si na jogu vyhradím aspon 15 minut, nejlépe před spaním. Nikdy sem i tak krásně nespalo, už se mi dlouho nestalo, že bych se v noci vzbudila nebo nemohla usnout. 




Proč tedy to jogu dělat, co říkají znalci?
1. Zbavíte se stresu.
2. Uklidníte mysl a zbavíte jí zbytečných myšlenek.
3. Navodite si lepší a kvalitnější spánek.
4. Zlepšíte vaší výkonnost při sportu.
5. Budete ohebnější.
6. Budete méně nemocní.
7. Uvědomíte si každý sval ve Vašem těle.
8. Budete mít krásné, vyrýsované svaly.
9. Zbavíte se celulitidy.
10. Zlepšíte krátkodobou paměť.
11. Snížíte riziko onemocnění jako je rakovina, problémy se srdcem, osteoporoza....
12. Budete šťastnější a duševně vyrovnanější.
13. Zlepšíte držení těla.
14. Zbavíte se bolesti zad.
15. Narozdíl od ostatních cvičení si neničíte klouby.
16. Zvýšíte vaše libido.
17. Naučíte se správně dýchat.


Určitě by jich bylo mnohem víc a to už jenom ty obdivné pohledy ostatních, když se dokážete pomalu zvednout na rukou a volně při tom dýchat... (Zatím ne zrovna můj případ :D)







Podle čeho začít? Na internetu je toho spousta, na youtube je několik kanálů se zaměřením na jogu jak pokročilou tak začátečnickou. Já jsem začala s programem  Yoga for the Warrior od Boba Harpera a Yoga Meltdown od Jillian Michales. Joga od Boba se mi líbila o hodně víc, trvá hodinu, člověk se u ní i docela zapotí a zároveň se naučí i několik základních pozic, které pro cvičení jogy potřebuje. Jillian jsem cvičila všehovšudy jednou a to rovnou level 2, nebylo to špatné, ale ikdyž trvala jenom půl hodiny, tak mě to nebavilo tolik jako hodina s bobem. Dále jsem zkusila i Yoga X z proramu P90X, ta trvá zhruba hodinu a půl a bavila mě snad ještě o něco víc!
Na Youtube jsem si oblíbila Taru Stiles (nebo její videa pro Livestrong), ta má hodně videí pro začátečníky. Potom i Sadie Nardini , z jejích videí mě teda občas pekelně pálí všechny svaly. Bexlife má i hodně návodů jak se dostat do těch těžších pozic.
Pokud chcete inspiraci koukněte na můj playlist, kam si moje oblíbená videa z YT ukládám


Doufám, že jsem Vás trochu nakazila mojí jogamanii, pokudu ž jste jí teda nepodlehli dříve. Civčíte jogu? Máte nějaké tipy na videa? inspiraci? 


30 comments:

  1. Hezký článek, možná něco z toho dnes vyzkouším před spaním.:)

    ReplyDelete
  2. joga mě už hrozně dlouho láká :))

    ReplyDelete
  3. Joga už mě taky dost dlouho láká,ale vždy jsem se vymlouvala na svoje zkrácené šlachy,protože jako ty nedošáhnu rukama na zem :D a tak dále :D
    Ale poslední dobou o joze přemýšlím čím dál tím víc a myslím,že by to mohla být moje cesta nejen ke štěstí,svalům,lepšímu spánku a tak,ale i k nezkráceným svalům :D
    Ale myslím,že o stojce si můžu nechat ještě hodně dlouho zdát :D

    ReplyDelete
  4. Joga je skvělá ,dřív jsem ji cvičila rok ale potom jsem ji opustila..článek mě nádherně nabudil začít znovu:-)

    ReplyDelete
  5. S jogou jsem chtěla začít dávno, ale chtěla jsem k nějaké trenérce či trenérovi. Kouknu na videa a třeba se k tomu jednou i dostanu. Ocenila bych i tvé zkušenosti, fotky a videa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. zatím jsem pořád jenom začátečník, co je rád, že jeho pozice vypadají jakžtakž jako na obrázku :D Ale jestli mě to neopustí a zlepším se, tak článků udělám mnohem víc! :)

      Delete
  6. už dlouho to mám v plánu, o to jsem radši, když budu moct předložit tenhle článek rodičům, aby pochopili, že jóga je to pravé a zaplatili mi ty lekce, na které se s kamarádkou od září chystáme :D

    ReplyDelete
  7. Me joga neustale laka, ale sam sobe se vymlouvam ze nemam cas a tak se venuji dalkovemu behu. Uvidim casem... Az si udelam cas, heh.

    ReplyDelete
  8. Mě jóga vždycky přitahovala, protože nejsem moc velký sportovec a proto mi přijde, že je to pro mě ideální pohyb, jelikož ho budu moct provozovat v klidu doma, nebudu se před někým potit a zdá se mi, že je to pěkný začátek pro to se začít víc hýbat. Moc díky za tipy na videa na internetu, přesně to jsem potřebovala, když je má někdo odzkoušené a je s nimi spokojený! :)

    ReplyDelete
  9. jóga mě láká už dlouho a ty jsi mě tak navnadila, že už si chystám podložku :D! Děkuju za inspiraci!!!

    ReplyDelete
  10. Jóga je podľa mňa zázrak. Cvičím len doma podľa knižky. Predtým som niekedy skúšala Jillian a tá ma bavila. Vďaka za tipy na ostatné videá (:

    ReplyDelete
  11. Chtěla jsem chodit na jógu, ale někam na lekce. Jenže nebyl čas a u nás ve městě nebylo kam tudíž jsem od nápadu opustila. Ale tenhle článek mě dost povzbudil, takže nejspíš začnu jako samouk:-)

    ReplyDelete
  12. dřív jsem chodila na fitness yogu s vidinou být ohebná jako proutek a pak jsem tam viděla všichni ty paní v letech tak se staví na hlavu a já s mojí ohebností se propadala hambou do země :D Tolik zajímavých informací tyjo, myslím že zase začnu chodit!

    ReplyDelete
  13. Dřív jsem cvičila jen doma a fakt to fungovalo. Potom jsem začala být fakt líná a všechno šlo do kopru :( Zase to co nejdřív zkusím, tenhle článek je takové to postrčení: "Do toho." :D :) :)

    ReplyDelete
  14. to je náhoda, zrovna jsem s jógou začala. a musím říct, že už po pár dnech cítím protažení, lépe se mi dýchá, spí. je to vážně takový malý zázrak, který hlavně zvládnou i nemotorové jako jsem já. :)

    ReplyDelete
  15. Už dlho som nad jógou premýšľala, niekedy si ju zacvičím, ale chcela by som to robiť oveľa pravidelnejšie. Uvidím ako sa mi to podarí :)

    ReplyDelete
  16. jóga se mi vždycky zdála nudná, ale nikdy jsem ji nezkusila (jen s Jillian, ale to se mi zdálo spíš jako posilování), chodila jsem spíš na power yogu a pilates, to mě bavilo. Ale jsem hrozná, takhle ji odsoudit, když jsem ji ani nezkusila, a navíc po tvém článku mám chuť se do toho pustit, nějaká ta duševní rovnováha by mi neuškodila:D

    ReplyDelete
  17. I'd looove to try YOGA for a change, I'm tired of my usual fitness work out! Great blog by the way, I'm glad I discovered it ;)

    ReplyDelete
  18. já jsem tak maximálně cvičila pilates, ale jóga se mi zdá zajímavá, třeba jí jednou podlehnu :)

    ReplyDelete
  19. Začít s jógou by se vyplatilo už jen kvůli tomu, jak dobře vypadají ty "yogo-fotky" :D

    ReplyDelete
  20. Super :) Pozývam ťa na moju giveaway Stačí ak klikneš na BellesFleurs - BellesFleurs

    ReplyDelete
  21. Cvičila jsem kdysi podle Tary S., ale mluvila příšerně rychle a naučila jsem se nazpaměť jedno jediné cvičení, které jsem opakovala každé ráno ... bylo to moc fajn, ale zase jsem zlenivěla .. měla bych začít, opravdu jsem se s tím cítila líp.

    ReplyDelete
  22. Nad jógou jsem častokrát uvažovala.. možná že se do toho dneska před spaním opravdu pustím! :)
    . . .
    Dreamer Clara^^
    http://dreamersuniverse.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. Ahoj,

    pozývam ťa ku mne na giveaway o BALERINKY ANA LUBIN ♥
    http://mademoiselleiva.blogspot.sk/2013/08/giveaway-flats-ana-lublin.html

    Iva Klepi

    ReplyDelete
  24. Hi there! I didn't know about your blog and I loved it! Would you like to follow eachother? I'm following you now?

    www.habitatparisien.blogspot.com

    ReplyDelete
  25. Jóga mě dost láká. Zatím jsem cvičila tu s Jillian, která se mi moc líbila a dál pár videí na youtube, ale většinou to byla celkem nuda :D U té s Jill se mi právě líbí to, že se u toho i trochu zapotím, takže mám pak víc pocit, že jsem něco dělala :D

    ReplyDelete
  26. nakopla si mě a stahuju si Boba! :)

    ReplyDelete
  27. Taru Stiles pro Livestrong je moc dobrá ... ja ale milujem všetky jej videa ...docela je to makačka ... lenže ma moc mrzí že na to nemám tak moc času ako by som chcela

    ReplyDelete
  28. Doopravdy zbožňuji tvůj blog! :) A v tomto máš naprosto pravdu, našla jsem k Józe podobnou cestu :)

    ReplyDelete
  29. Doporučuji Yoga With Adriene, její videa jsou úžasná, uvolní mysl, protáhnou svaly, nechají vás úžasně odpočinout, navíc Adriene je moc sympatická a milá :)

    ReplyDelete