Saturday, August 3, 2013

Chocolate cake with mascarpone filling


Miluju, když ostatní mají narozeniny nebo svátek! Miluju totiž pečení dortů (samozřejmě mám taky ráda, když nějaký někdo upeče mě žeano!). Tentokrát, když měla mamka narozeniny tak jsem objevila v lednici skoro prošlé mascarpone tak bylo jasné, z čeho bude krém. A protože klasikou nepohrdne vůbec nikdo, tak korpus byl pořádně čokoládový. Všichni co ho ochutnali tak tenhle dort povýšili na jeden z nejlepších co jsem kdy udělaal, tak se prostě musím podělit o recept:)

Na čokoládový korpus potřebujete:
9 vrchovatých lžic kakaa
1 1/2 hrnku hladké mouky
1/2 lžičky soli
1 lžička jedlé sody
1/2 lžičky prášku do pečiva
100g másla
1 hrnek cukru
2 vejce
1/2 hrnku silné kávy (já dělám z instantní 4 lžičky)
1/2 hrnku mléka

Na borůvkový krém z mascarpone potřebujete:
250g mascarpone
2/3 hrnku moučkového cukru
1 lžička vanilky
2 smetany ke šlehání, vyšlehané dotuha
hrst mražených borůvek rozpuštených v mikrovlnce

Troubu si předehřejte na 170°C
V míse smíchejte mouku, sůl, jedlou sodu a prášek do pečiva. V druhé vyšlehejte mášlo s cukrem a vejci dohladka a přisypte suchou směs. Nakonec přidejte kávu a mléko a elektrickým mixerem nebo robotem šlehejte do hladka. Nakonec nalijte do vymazané formy a pečte zhruba 45-55 minut

V nádobě smíchejte mascarpone a moučkový cukr s vanilkou. Přidejte smetanu a borůvky a vyšlehejte do hladka

Upečený a vychladlý dort rozkrojte na 3 stejně široké vrstvy a rovnoměrně naplnte krémem (ne jako já na fotce :D) Nakonec ozdobte podle nálady. Já ho jen tak rychle pocákala čokoládou a přidala snítko máty.



7 comments:

  1. Z mascarpone jsem zrovna včera pekla taky, ale nevypadalo to tak dobře :)

    ReplyDelete
  2. Vypadá božsky! Kakao používáš hořké, nebo granko a kolik g cukru to tak mohlo být, hrníček je dost nepřesná informace :) děkuju

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakao používá holandské neslazené :) a nevím kolik je to gramů, ale hrneček, který jsem použila, má 200ml tak snad pomůže to :)

      Delete
  3. vypadli mi oči.... nemám moc rada koláče ale toto vyzerá dokonale, plus mascarpone milujem <3 sama to asi nedám ale posuniem recept mame :D

    ReplyDelete
  4. vypadá hodně dobře :) a je jasné, že musel chutnat snad ještě líp ♥ :)

    ReplyDelete