Tuesday, July 23, 2013

Nach BERLIN !

Jak už asi víte o víkendu jsme se s kamarádkou vydaly do Berlína. Povedlo se nám ani jendou neztratit, počasí nám přálo, nikdo nás neokradl a stihly jsme v podstatě všechno co jsme chtěly a to znamená spoustu fotek a zážitků o které se s vámi chci teď podělit. Doufám, že máte tyhle cestovatelské články rádi a pokud se do Berlína chystáte, tak vám možná i pomůžou. Bude to trochu nadýl, tak se pohodlně usadte a jestli vás to zajímá, puste se do čtení :)

Cestování a ubytování
Dlouho jsme se rozhodovaly jestli jet vlakem nebo autobusem. Nakonec jsme vybraly autobus od Eurolines . (nejřív jsme samozřejěm hledaly Student Agency, ale měly špatné časy) Vyjeli jsme v sobotu 7:00 z Florence a v Berlíně jsme byli kolem 12 (stáli jsme půl hodiny v zácpě) na autobusovém nádraží Am Funkturm. Zpátky jsme jeli zase v 19:00 v neděli a do Prahy přijeli v 23:30. Zpáteční jízdenka nás stála 1179,-

Chtěly jsme se ubytovat co nejlevněji a proto jsme se ubytovaly v Cityhostel Berlin, kde nás jedna noc stála něco málo přes 350,- a to i se snídaní v podobě švédského stolu. Pokoje byly čisté, my spaly ve smíšené nocléhárně pro 4 osoby. Spolu s námi tam byly ještě 2 cizí holky, se kterýma jsme se jenom tak zahlídly, protože jsme přijely v 23 a hned co jsme se osprchovaly tak jsme šly spát.

Po Berlíně jsme jezdily MHD, hlavně teda U-Bahnem (metrem), které sice vypadá na rpvní poheld chaoticky, ale je docela přehledné a hlavně se s ním rychle dostanete kam potřebujete. Kupovaly jsme si celodenní jízdenky za 6,50 a určitě se to vyplatilo.

Berlín
Nebudu vám lhát, pro prohlídku města jsme si nechali jen tak třetinu celého pobytu zde, ale i tak jsme stihly všechno. Centrum Berlína totiž není tak moc velké a viditelné. Celé město je spíše vy výstavbě kvůli bombardování v minulosti a proto tu ty klasické památky jen tak nenajdete.

Mezi ty největší památky patří asi Braniborská brána a Říšský sněm opodál na Unter der Linden Str. Je tu spousta fotících se turistů a spousta stánku s Currywurst :D

Taky jsme se zašly podívat do Židovského muzea. Bylo vážně pěkně udělané, tam se určitě běte podvat pokud budete mít čas.
(Lindenstraße 9-14)

Památníkem holocaustu probíhalo neskutečně moc malých děti, které nás vždycky skoro srazily. Celkově to bylo ale hezky udělané.

Nákupy
Protože jsme jely přes víkend, měly jsme na nákupy jenom sobotu, protože němci mají v neděli všude v obchodech zavřeno. Proto jsme hned po příjezdu jely rovnou do Primarku :D na Walther-Schreiber-Platz. Ano bylo tu hodně lidí a fronty byly nekonečné, ale je to prostě Primark... Do toho určitě musíte. Klidně se s vámi vsadím, že s prázdnou neodejdete (teda pokud máte aspon trochu nervy na tu frontu k pokladně nebo ke kabinkám)

Pak jsme měly naplánováno se vydat do ulic okolo Maurplatz, které jsou známy množstvím vintage obchodů a secondhnadů. Nakonec jsme jich ale až tolik neobjevily.. Jeden z nich, který opravdu stojí zato navštívit, je Paul's boutique (Oderberge Straße 47). Tolik oldschool levisek, conversek, krásných košil nebo cheap monday džínů jsem nikdy pohromadě neviděla !

K večeru jsme jeli na Alexandr platz. Na něm najdete obrovský obchoďák Alexa, tam najdete skoro všechny obchody co u nás jako je Zara, h&m, tally weijl.... Ceny bych řekla jsou stejné jako u nás, zato výběr větší (nebo spíše obchody větší).  na Alexandr platz naleznete i Galeria Kaufhaus s tím o něco luxusnějším zbožím. Poblíž Alexandr Platzu taky můžete zajít do American Apparelu nebo Urban Outfiters (Münzstraße)

Berlínské vyhlášené nákupní třídy jsou Friedry ich straße a Kurfustendamm. Ani jednu jsem v sobotu nestihly, ale obchodů tam je opravdu hodně. Ku'damm je něco jako naše Pařížská, akorát obchodů je tam asi 10x tolik a povědomý je mi sotva každý 10x. Na Friedrich Straße jsou i ty o něco klasičtější. Jenom H&M jsme cestou z hostelu na Braniborskou bránu (asi 500m) potkaly 3x.

V neděli ráno jsme se vydaly na Flohmarkt (Bleší trh) na Maurplatz, který se tu koná každou neděli od 10-17hod. Trh byl obrovský (s žádným českým se to nedá ani srovnávat) a lidí a stánků tu bylo požehnaně. prodávalo se tu úplně všechno od oblečení (značkových, vintage a i takových těch co byste si na sebe nikdy nevzali), přes konvice, mlínky na kafe, staré fotáky až po nábytek a vany... Pokud v Berlíně budete řpes neděli, určitě se na pravý Flohmarkt podívat běžte. Stojí to zato!

Nakonec jsme se samozřejmě musely byfotit ve fotobudce za 2 Eura. Do tý budky jsem se skoro se zavazadlama nevešly, ale ty fotky za to stály.

Jídlo
Hned když jsme vystoupily z autobusu tak už před námi stál první Dunkin donuts. Vypadají krásné, chutnají skvěle, aspoň jeden prostě musíte ochutnat už jenom kvůli tomu jak vypadají :D

Protože celý víkend bylo hrozné vedro, tak jsme vyhlížely stánky se zmrzlinou nebo frozen yoghurts.. Na fotce je vlevo moje zmrzlina kopeček Raffaelo a kopeček vlašský ořech a vpravo Týnky froyo s mangem a brownies.

Na večeři jsme v sobotu zašly do Thajské restaurace Eat CHACHA. Bylo to sice trochu drahé, ale vážně dobré. Já měla rýžové nudle s kořeněným kuřecím masem a Týnka kokosové kuře s mangovým salátem. Obojí perfektní.

Nakonec jsme si ještě daly smažené rýžové nudle v krabičce! Neskutečně mastna, bylo tam tak 10 lžic sojové omáčky, ale tak šíleně dobrá věc! Stála celé 3 eura a zasytila poměrně na dlouho :)

Samozřejmě mám ještě spousta dalších fotek, ale ty přidám zvlášt, stejně tak se vám pochlubím co jsem si přivezla. Pokud máte otázky, tak se ptejte na ask.fm

34 comments:

1. Berlín je úžasné město, vůbec se mi odtamtud nechtělo. Je vidět, že sis to užila :)

ReplyDelete
  2. Parádně udělaný článek, Vaci, to se ti fakt povedlo :) Dunkin Donuts musí chutnat úžasně ♥

3. Moc hezky sepsany:) A prosimte,kde presne byla ta fotobudka? Promin, nemam ucet na ask.fm.
    Dekuju

Replies
    1. my jsme se fotily u checkpoint charlie :) ale vsadím se, že jich je po městě víc :)

Delete
  4. Krásné fotky <3 Berlín je úžasné město

ReplyDelete
  5. Zavist, nekdy chci taky hrozne do Berlina!

6. To muselo být parádní "dobrodružství", jet do berlína sama! Tady bych jela!! :D

7. Berlín je zajímavé město :)

ReplyDelete
  8. Jo Berlín je krásný a zároveň fakt zvláštní město, my tam byli v květnu a bylo to opravdu supr :) Je fakt, že z historie tam není moc k vidění, ale co se týče třeba novodobého umění, je to opravdu ráj :D

9. Já jsem také už v Berlíně byla. Je to tak super akorát jsem nestihla nákupy ://

Můj blog http://fashionaddiction-style.blogspot.cz/

ReplyDelete
  10. skvelé fotky, tie fotoaparáty sú super. tiež chcem ísť niekam na výlet.

11. Krásně napsané:) A taky krásné fotky.

12. oh ten flohmarkt vyzera bohovskyyy...milujem cestovatelske clanky :)

ReplyDelete
  13. Super článek i fotky :) Já se pomalu nedostanu ani do Prahy, natož do Berlína. Rozhodně ale patří na můj seznam měst, kam se chci podívat :)

14. Tento článok je úplne skvelý. Krásne fotky a teším sa na ďalšie :°)

15. ty fotky jsou dokonalé :) nejvíc ty staré foťáky ty jsou super :)

ReplyDelete
  16. Super fotky, taky už bych se tam měla jít podívat :-)

VELKÁ giveaway

17. Tam bych se chtěla podívat někdy :)

ReplyDelete
  18. Díky za skvělý report Vaci, s kamarádkou chceme taky takhle vyjet, a nad Berlínem jsme přemýšlely také, dost si nám to usnadnila :)) díky!

19. Ešte som v Berlíne nebola ale ty si ma dosť nadchla :)

20. těším se na post co sis dovezla :)
    do berlína se chci taky jednou podívat :)

ReplyDelete
  21. šikovný článek :) já v Berlíně byla někdy na jaře, jen přes den a bylo to zaměřené hlavně na výstavy. ale většinu z uvedených památek jsme prošli. takže doufám, že se tam ještě někdy dostanu, abych dohnala, co mi chybí :)

22. koukám, že všichni někam jezdíte, taky bych měla vyrazit za hranice našeho státu :-)

23. fotky úžasné:) .. tiež by som chcela navštíviť Berlín

www.laviealexandra.blogspot.com

ReplyDelete
  24. Nice blog! Would you like follow each other?

25. Nice blog! Would you like follow each other?

26. hezké fotky,hned bych taky jela:-)

ReplyDelete
  27. Ja som bola v Primarku v Londýne, bol trojposchodový, ale nejaké moc dlhé rady tam neboli a na kabínky som vôbec nečakala a áno kúpila som si tam niečo :DDD. A zbožňujem Donutsss :3 :)

28. tiež by som šla! super fotky. :)

ReplyDelete
  29. Do Berlína jsem se vždycky chtěla podívat, snad se mi to jednou povede :) Ty fotky jsou krásné a jídlo odtamtud vypadá úžasně :)))

30. někdy bych se tam chtěla podívat:))