Thursday, June 27, 2013

Super clean oatmeal waffles


Jestli už mě sledujete nějakou tu chvíli, tak jste si možná všimli, že jsem vášnivá fanynka všech lívanců, palačinek a vaflí. Poslední dobou už mě ale ty z obyčejné mouky nudí a k tomu jsme se nakazila veřejným šílenstvím 'žijeme zdravě'... Hrozně ráda teď nahrazuju co můžu a jsem pak překvapená, že většinou ty věci chutnají o hodně líp, než ty z bílé mouky, bílého cukru, másla....
Určitě si vzpomínáte na ovesné lívance.. U lívanců se dá experimentovat o něco lépe, než u vaflí. Zkrátka pokud nevyběhnou, tak nevyběhnout a budou palačinky, taky je menší pravděpodobnost že se přilepí a nepůjde odlepit (dolovat to těsto, které se každou chvilku spaluje víc a víc z těch drážek ve vaflovači je dost peklo) Odhodlala jsem se ale a zkusila udělat vafle bez mouky a tentokrát i bez mléka a cukru! A výsledek? chutnaly mi mnohem víc než ty obyčejné, co dělám už několik let

Ovesné vafle bez mouky (zhruba 4-5 vaflí)

Potřebujete

  • 1 hrnek ovesných vloček
  • 1/2 lžíce prášku do pečiva
  • špetku soli
  • 1 vejce
  • 1/2 hrnku mléka (já jsem je dělala se sojovým zajícem-3 lžičky rozmíchané v 1/2 hrnku vody)
  • lžíce sirupu (já použila z agáve, ale můžete použít jakýkoliv)
  • lžíce olivového/kokosového oleje
Do nádoby nasypte vločky, prášek do pečiva, sůl a přilijte mléko. Vemte ruční mixér a vločky do jemne rozmixujte (Samozřejmě už je můžete rozdrtit předem v nějakém robotu). Přidejte vejce, sirup a olej a vyšlehejte do tekutého těsta. Vzhledem připomíná těsto na palačinky. Podle návodu je upečte ve vaflovači. (doporučuju ho předem vymazat, já na to zapomněla a první se mi přilepila a roztrhla)



23 comments:

  1. my teď vášnivě vaflujeme tak děkuju za tip!!

    ReplyDelete
  2. vyzerá to veľmi chutne :)

    http://bonieblue.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  3. toto mi nerob! ja som vždy z týchto fotiek akurát tak hladná.
    vyzerá to výborne!

    ReplyDelete
  4. škoda že nemam waflovač :(

    ReplyDelete
  5. m%nam, to vypadá skvěle. Já zrovna chystám recept na lívanečky s jahodama ;)

    ReplyDelete
  6. yum yum ty bych si ale dala!

    ReplyDelete
  7. vždy mi spravíš také chute.^^

    ReplyDelete
  8. joo wafle, ty bych mohla pořád! a asi vím, co budu zítra snídat:D

    ReplyDelete
  9. A sakra, takhle umět fofit jídlo,to je paráda!

    ReplyDelete
  10. achjo, nemám waflovač:( ale vypadají parádně!

    ReplyDelete
  11. Mnam! :) Už se nemůžu dočkat až to ochutnám :))

    ReplyDelete
  12. Cheche, chyystám se konečně co nejdřív pořídit si vaflovač, tak díky za receptík ;)

    ReplyDelete
  13. Skvelý typ, určite vyskúšam! :)

    ReplyDelete
  14. To vyzkouším, děkuji za tip ! .))

    ReplyDelete
  15. jeeežiš to vypadá geniálně!

    ReplyDelete
  16. Mňam, už si dělám pravidelně:)

    ReplyDelete
  17. Mamnovy vaflovac. Po vcerejsim testovani belgickych vafli, dnesnim zkouseni cokoladovych vafli mi foma zbylo jedno vejce a pullitr mlika. Uz vim, co budu snidat... ��

    ReplyDelete