Saturday, May 25, 2013

Saturday tips V. - Proč se nebát nakupovat na ebay.com

Nakupovat na ebay jsem začala asi před měsícem a půl. Před tím jsem z téhle stránky měla strach a opravdu nevěděla jak na to. Představa nějakého paypalu, dorozumívání se s asiatama, nebezpečně nízké ceny... Všechno to znělo příliš děsivě. Nakonec jsem ale podlehla a až mě překvapilo jak lehké to bylo. Nejednou se mě někdo zeptal, jestli bych o tom nenapsala článek a tak jsem tu s nm. Ale vězte, že žádný profesionál v tom nejsem, žádné tipy na prodejce vám (zatím) asi nedám, ale i tak doufám, že vám aspon trochu v něčem pomůže.

Jak si založit Paypal. Běžte na stránky Paypalu a klikněte na Sign up now. Vyberte stát a jazyk a v levém sloupci Paypal for you klikněte na Get Started. Objeví se vám formulář, který budete muset vyplnit. Bez toho byste uvedli svojí adresu nebo mobilní číslo se zkrátka neobejdete, ale věřte mi, že paypal není žádný podvodný podnik, který by vám posílal výhružné dopisy nebo spamy :D. Potom co odsouhlasíte podmínky a vyplníte vše potřebné pokračujte dále na Agree and Create Account. Na email vám v tu chvíli přijde potvrzovací email, který bduete muset potvrdit. Hned po aktivaci se vám objeví stránka, kde se musíte rozhodnout, jak si paypal propojíte s účtem. Přesněji jestli si peníze pošlete na paypal převodem z účtu(Top up) (tk to dělám já) a nebo ho propojíte s kreditní kartou(Add a card) (nesmíte ale mít zablokované platby přes internet jako třeba já :D)

Jak si převést peníze z účtu. Po tom co aktivujete účet a doplníte odpovědi na ověřovací otázky se dostanete do "uživatelské zony". Zde najdete v menu možnost Top up. Potom co na ní kliknete budete mít možnost účet dobít normálním převodem (Top up account (in a few days)) a nebo převodem ihned. (Top up account (instantly)) Ten rychlý jsem nijak nezkoumala, takže s ním vám neporadím. Co se ale týče toho klasického převodu, tak vám hend vyskočí návod jak to správně udělat. Funguje to stejně, jako když posíláte peníze někomu na účet. Vyplníte číslo účtu a  tzv. Transfer ID dáte do zprávy pro příjemce. (To je důležité, jinak peníze pošlete na účet někomu jinému) Čásku si zvolíte sami a zhruba po 2 pracovních dnech vám přijde email, že se vám Paypal účet dobil o ***,-

Registrace na ebay.cz. Bude jednodušší, když se budete registrovat na české stránce ebay (ebay.cz) než té mezinárodní (ebay.com), protože všechny otázky ve formuláři budete mít česky. Na téhle registraci neni nic těžkého. Opět vše vyplníte a přijde vám aktivační email. Po potvrzení už můžete hned nakupovat.

Nákupy na ebay. Věci hledejte v angličtině! Vím, že teď si řikáte, že to je přece jasné, ale nevěřili byste, kolik lidí hledá věci psané v češtině a diví se, že nic nenajdou (např. moje mamka). Počítejte i s vyšším poštovným, protože takové poslání balíku z USA nebude zrovna zadarmo. Jsou ale i prodejci (převážně s Japonska nebo Číny), kteří prodávají zboží z poštovným zdarma. Co se bezpečných prodejců týče, tak sledujte, kolik mají procent. Pokud najdete něco vyloženě levného a prodejce má třeba jen 50% pozitive feedback, tak vám ta věc bud nedorazí a nebo v katastrofálním stavu. Pokud se ale orpavdu stane, že vám věc nedorazí a prodejce neodpovídá, pořád ještě existuje ebay buyer's protection.

Platba. Tahle věc mě překvapila nejvíce. Hned jak kliknete na koupit, tak, protože většina prodejců přijíma pouze platby přes paypal, vás to spojí s vaším Paypal účtem, kde rovnou věc zaplatíte. Všechno to trvá asi 3 kliknutí a máte hotovo.


Co jsem si zatím koupila já. Kromě cvočků, které jsem vám už ukazovala a chiffonové sukně jsem si objednala i zadní kryt na iphone a běhací armband (zatím je mi teda k ničemu, můžu na něj jenom zbožně koukat, aneb den bez iphoneu číslo 42), obojí mě stálo sotva 40,-.

No vím, že tímhle to nekončí. Objednala jsem si i náhrdelník, na který stále čekám a hodlám si pořídit tuto sukni v dalších barvách.

Pokud máte otázky, tak se ptejte na ask.fm






23 comments:

  1. je to taková ta maxi sukně až na zem? jestli jo tak jdu do ní!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ta moje je krátká do půlky stehen.. ale maxi mají tady : http://viewitem.eim.ebay.cz/New-Sexy-Elegant-Chiffon-Pleated-Long-Maxi-Skirt-Elastic-Waist-Band-Dance-Dress/261047878043/item
      :)

      Delete
  2. Už jsem mockrát přemýšlela,že si účet založím..kolik je většinou to poštovné?

    ReplyDelete
    Replies
    1. zálěží odkud to posílají, ale vždycky je to napsané pod cenou výrobku, když ho otevřeš v detailu :)

      Delete
  3. Toto je úplne super článok. Už som dávno zaregistrovaná, ale stále som nevedela ako to tam vôbec chodí. Teda až doteraz. Ďakujem moc :°)

    ReplyDelete
  4. mně nejde už hned ten první krok, hlásí mně to chybu :D ale tak naštěstí je na FB nějaká hodná slečna, která to objednává a nepřidává si ceny :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. a v jaké přesně části to hlásí chybu ? :(

      Delete
  5. cez ebay som už pár vecí objednala a myslím, že sa to oplatí (: ozaj užitočný článok si spravila (:
    tá sukňa ma zaujala. oplatilo sa kúpiť ju? (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. stoprocentně ano!! myslim, že za něco málo přes 100,- v česku podobnou neseženeš. navíc v ní na ulici nikoho nepotkáš

      Delete
  6. Takýto článok chystám už dlhšie, si ma predbehla :D
    Podľa mňa je ebay super, tie ceny a originálne veci, a všetko je úplne jednoduché, nie zložité, ako sa možno veľa ľuďom zdá :)

    GIVEAWAY

    ReplyDelete
  7. myslím, že jsem to byla zrovna já, která jsem tě prosila o článek o ebay :) a strašně moc ti děkuju!! každý den trávím na ebay alespoň pár minut a nejradši bych si koupila všechno :D takže se jdu asi zaregistrovat, at se taky odvážím :) skvělý skvělý skvělý článek Marti!! :)

    ReplyDelete
  8. V tom paypalu si ani nemusíš ty prachy na účet posílat, mně se to strhává vždycky rovnou z účtu, když něco platím. Už nevím, jak jsem to nastavila, ale je to ještě pohodlnější, než si na paypal účet posílat peníze z klasického účtu :)
    A jinak super článek, já už tam toho nakoupila.. I kamarádům, kteří se stále bojí :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak na to musím taky přijít !!! :D

      Delete
  9. Z ebay tiež kupujem a vždy všetko bolo ok, ale naposledy ma to nejak prekvapilo, objednal som si slúchadlá a fungovalo iba jedno :(

    ReplyDelete
  10. Super článok a veľmi užitočný, pretože ešte nikdy som neobjednávala z ebay, ale po prečítaní tomto článku som sa rozhodla, že to vyskúšam :) :)
    PS : tá chiffonová sukňa z ebay je krásna !

    www.fashionstylebyl.blogspot.sk

    ReplyDelete
  11. Na ebay jsem momentálně závislá... Prokrastinace přes zkouškové přerostla do takové míry, že už mne nebaví "srdíčkovat" cutie na weheartit.com ale rovnou si cutie musím pořizovat. Každej den tam objevím něco novýho a každý den jsem o pár korun lehčí, je to zlo a závislost!

    ReplyDelete
  12. To je hezká náhoda, já jsem kupovala z ebay zrovna včera :D :) Doufám, že všechno přijde (objednávala jsem obaly na htc :) )....pořídila sis super věci! :)

    ReplyDelete
  13. Mám tam vybraných tolik věcí, ale problém je v tom, že táta těmto věcem prostě nevěří, takže si nemůžu založit paypal :( Doufám, že ho někdy přemluvím a tenhle článek mi bude užitečným :)

    ReplyDelete
  14. Tyjo, strašně moc dík za tenhle článek. Už se taky strašně dlouho odhodlávám, že si paypal a všechno zařídím... :D

    ReplyDelete
  15. Ja sa Paypalu ani nebojím,ale účet majú pod palcom rodičia, a tí sa boja dosť, ale ukážem im tvoj článok, a myslím že ich to prejde...Veď tie ceny na Ebay sú priam božské! Košík mi tam praská!
    Som rada že sa k tomuto niekto vyjadril, čo najradšej by som odtiaľ už niečo objednala :D :D
    Pozývam ťa na giveaway na mojom blogu:
    http://crazy-lifestory.blogspot.sk/2013/05/summer-giveaway-with-rings.html

    ReplyDelete
  16. Super clanok! Tusim zacinam nakupovat cez ebay...:D Doteraz som sa toho trocha bala totiz...A este -tie veci,co si si kupila su skvele! So suknou si spokojna?
    http://rosie-posiexoxo.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  17. VAROVÁNÍ - Nakupování na ebay je silně návykové!

    ReplyDelete