Saturday, May 18, 2013

Homemade Bagels recipe



Bagely v České republice moc lidí nezná. Ani já bych je asi neznala, kdyby nesledovala O.C. :D V tomhle seriálu totiž asi není dílu, kde by se slovo bagel neobjevilo.. Nalákalo mě to a protože v albertu ani tescu jsem je nenašla, tak jsem je zkusila doma.. A výsledek? Kam se hrabou tukové rohlíky... Nevím k čemu bych je přirovnala, zkrátka je budete muset ochutnat.. A veřte mi, že ty z marks&spencera jsou oproti těm domácím úplně něco jiného.

Budete potřebovat:

  • 4 hrnky mouky (my doma měli samé zbytky, tak jsem tentokrát použila 1 hrnek celozrné, 1 hladké a 2 polohrubé a docela se povedly :D)
  • 1 a 1/3 hrnku vlažné vody
  • 1 balíček suchého droždí
  • 2 lžíce cukru
  • lžíce soli
  • slunečnicová semínka, sezam, mák, borůvky, kousky čokolady........... 
  • rozšlehané vajíčko se lžící vody a lžičkou soli na potření před pečením
Postup:
  1. Vypracujte těsto z prvních 5ti surovin. Já používám nejdříve 10 minut robot a nakonec ještě 5 minut ho hnětu ručně. Nakonec přidejte i semínka pokud je chce dovnitř. Pokud používáte borůvky tak je radši nechte až po vykynutí.
  2. Nechte těsto zhruba hodinu kynout.
  3. V hrnci přiveďte k varu obyčejnou vodu. Mezitím rozdělte těsto na stejné částí, (v tuto chvíli můžete přidat borůvky, čokoládu), mně jich vyšlo 12, ale záleží, jak velké je chcete mít. Do hrnce pokládejte bagely (mně se tam vždycky vejdou 3) a zrhuba minutu je nechte vařit, potom je obratte a nechce znovu 1 minutu vařit z durhé strany. Potom je vyndejte a položte na plech s pečícím papírem.
  4. Troubu předehřejte na 240°C
  5. Vajíčko rozšlehejte s vodouo a solí a pomažte jím všechny bagely. Posypte semínkama, mákem...
  6. Pečte zhruba 20-25 minut dozlatova.
(těsto by se mělo zhruba zdvojnásobit)




22 comments:

  1. Páni, něco jsem o tom už slyšela, ale teda vypadá to mega dobře :)

    ReplyDelete
  2. :-/ škoda že nemôžem múčne veci inak by som sa toho ojedla asi do bezvedomia :D

    ReplyDelete
  3. vyzerá to super, ja také veci so semiačkami celkom môžem.:)

    ReplyDelete
  4. Mňam, vyzerá to neskutočne dobre a dostala som neskutočné chute ! :3 :D

    ReplyDelete
  5. Týjo, to je zajímavý, nikdy jsem o tom neslyšela :)

    ReplyDelete
  6. Mňamózní ! :)

    gabulka-lovelygirl.blogspot.cz

    ReplyDelete
  7. to vypadá yummy! Jsem bagels-závislák!

    ReplyDelete
  8. bagely znám, poprvé jsem je měla v Berlíně, a od té doby je to láska - bohužel neopětovaná, v Brně nejsou k sehnání, jen jeden fešák z pražského Marks and Spencer je ještě v mrazáku :D
    Už stokrát jsem si říkala, že udělám domácí, ale potom jsem si představila sama sebe jak topím těsto v hrnci a rozmyslela si to :D ale co nevidět to vyzkouším,když ty tvoje fotky vypadají tak lákavě, opravdu! :)

    ReplyDelete
  9. v Marks and Spancer je můžeš sehnat. V Americe je dělaj snad na milion způsobů. Měla jsem jeden s cibulovým máslem a byl na minutu zapečený v troubě a bylo to vynikající. Vždy když navštívím tvůj blog, tak dostanu na něco chuť =)

    ReplyDelete
  10. ty seš šikulína! vypadaj krásně :)

    ReplyDelete
  11. máš úžasný blog :)

    http://bonieblue.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  12. bagel som už jedla, ale ešte som si ho doma nepiekla, skusim podľa tvojho receptu :)

    ReplyDelete
  13. to je super! :) vyzkouším je, nikdy jsem je nejedla :D

    ReplyDelete
  14. Dneska jsem je pekla, jsou výborné!!!

    ReplyDelete