Saturday, April 13, 2013

Sláva ovesným kaším


 Všichni už jsme si poslechli ódy na ovesné kaše. Na jejich pozitivní účinky na naše zdraví. Odevšaď slyšíme jak jsou zdravé pro naše srdce, snižují cholesterol, riziko cukrovky, protože reguluce množštví cukru v krvi, obsahuje velké množství vlákniny, minerálů a vitamínů. I já kaším propadla. Jsou to asi 2 roky, ale protože jsem vůbec nevěděla jak na to a nechtěli se mi kupovat ty instantní, kde je cukru víc než potřeba (neříkám, že se v obchodech nedají sehant i ty zdravější), tak mě babička naučila, jak si udělat ovesnou kaši doma. Tohle byla moje první kaše, co jsem zvládla sama a stále se svojí oříškovou chutí vede.  

Recept na nejzákladnější ovesnou kaši (od babičky):

  • ovesné vločky (klidně takové ty za 20,- z alberta) - 40g
  • mléko + voda (1:1) - 200ml
  • ovoce, mandle, skořice, lžička medu
Ovesné vločky nejdřív opražte na suché pánvi do té doby, než začnou krásně oříškově vonět. V tuto chvíli začnou trochu chytat hnědou barvu. Vločky vsypte do misky a do kastrolku nalijte mléko s vodou a počkejte než se začne vařit. V tuto chvíli přisypte vločky. Nemíchejte do doby, kdy začnou probublávat. Potom, jestli máte rádi takovou tu hladkou kaši, si je můžete trochu promixovat ručním mixérem. (Ty co mám na fotce jsou nerozmixované, protože se mi povedlo rozbít náš ruční mixér při zkoušení smoothie z mražených borůvek, které byly už pořádně zmražené a tvrdé jako kámen :D) Vařte asi 3-5 minut do zhoustnutí a pravidelně míchejte. Kaše je nejlepší s čerstvým nebo rozmraženým ovocem, se skořicí, politá medem a s oříšky nebo oříškovým máslem. ♥



Ovesnou kaši k snídani jsem ale za celý svůj život jen asi třikrát.  Vím, že je to klasické snídaňové jídlo, ale já jsem zkrátka ráno líná, nemám sílu na nic a už vůbec na nějaké vaření. Sndám jogurt. Možná v tomhle bodě by se hodila ta instantní. Já si ovesnou kaši dávám ke svačině, když se vrátím ze školy a mám hlad (což je skoro pokaždé :D ) Tím chci říct, že podle mě se kaše hodí skoro v každou denní dobu. Ať už k snídani, obědu, svačině, večeří nebo druhé i třetí večeři (:D), nikdy vám nijak neublíží.
A co vy. Jste taky kašoholici jako já? S čím si svojí ovesnou kaši dáváte vy? Tipů na kaše není nikdy dost!


31 comments:

  1. já jsem teď zkoušela podobnou jen jsem tam dala kakao a byla úžasná :)

    ReplyDelete
  2. Já si dávám svou (zásadně) ranní kaši s kakaem - dávám na stejné množství asi lžíci. Je to báječně čokoládové a nahořklé... Mňam ! Já si nedokáži představit kaši v jinou dobu než ráno, někdy se na ní těším, když usínám, ale nenapadne mě si jí udělat :D Ještě jedna story: asi před týdnem, když jsem pospíchal, ale i přes to jsem si chtěl vychutnat kaši, tak při pobíhání mezi dřezem, plotnou a miskou se mi podařilo rozbít loktem skleničku na víno.

    ReplyDelete
  3. Já si dělám jen banánovou :)

    ReplyDelete
  4. sláva, sláva, slávaa! já je miluju

    ReplyDelete
  5. Já je taky miluju. :) Na tvé množství 40 g vloček já dávám ale 150 ml mléka a 200 ml vody, mám ráda takovou tekutou (takže jí mám víc ale jen 50 ml mléka se započítává do kalorií, taky super, ne ? :DD). Dělám si jí jakkoli - s jablky a skořicí, se lžící kakaa a banánem, s banánem a lžičkou kávy, s mákem a švestkami, s jahodovou dření, s hruškami, s kokosem, nastrouhanou citronovou kůrou, perníkovým kořením....možností je plno, výborné jsou také špaldové vločky - chutnají podobně, udělají podobnou konzistenci, ale je to zas trošku jiné. Výborné je také vločky před vařením kaše nasucho opražit, krásně voní. :) Sláva kaším! :)

    ReplyDelete
  6. Byly doby, kdy jsem se jí cpala každé ráno!:) Moje neoblíbenější varianty jsou čokoláda, pekanové ořechy a kokos nebo jablko se skořicí:)

    ReplyDelete
  7. jedla jsem kaše poslední rok každý den..ale moje experimentování se stravou mi je sebralo:D klasika byla s banánem a arašídovým máslem:)

    ReplyDelete
  8. vyzerá to úžasné ! :) mňam

    ReplyDelete
  9. Už se na to chystám asi půl roku, ale ještě jsem se k tomu nedonutila, já lenoch. Dám si raději vločky večer do mléka a do ledničky, ráno to ohřeju v mikrovlnce a je to :D. Ale i studené mi to chutná :-).

    ReplyDelete
  10. I'm probably the biggest fan of oatmeal, haha :D I love making various versions of this meal and it always tastes good! :) Unfortunately sometimes I haven't enough time to do it in the morning, but it's always on my plate on weekends! Nice photos by the way. ;3
    http://50mmodreams.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. nomnomnom ,děláš mi chutě<3

    ReplyDelete
  12. Vypadá to dobře, hned bych si dala :)

    ReplyDelete
  13. Zrovna jsem si ovesné vločky koupila,tak to zkusím.:)

    ReplyDelete
  14. Na ovesné kaši mám nejradši to, že si jí můžu udělat s čím se mi zachce. Takže někdy si do ní dám med a madle, pak zase kokos a kakao...nejradši jí mám ale s banánem! :D

    ReplyDelete
  15. mňam, já ovesné kaše miluji! a teď když vidím tu tvojí, ty oříšky a jahůdky..hned bych si dala :D :).

    ReplyDelete
  16. Mňam, vypadá to suprově. Hlavně ty jahody. :D

    ReplyDelete
  17. ovesená kaša robí môj deň, neviem si predstaviť ráno bez nej :)

    http://slyfestyle.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  18. celkom ma prekvapil ten recept, nikdy som ich takýmto procesom nerobil, ale musím to vyskúšať :-D Taktiež tam vôbec nepridávam mlieko, ale musím skúsiť :)

    ReplyDelete
  19. Ovsené kaše sú mňam ! :) Milujem kaše. Ja mám rada také americké - Quaker, tuším,že tak sa volajú. Tie sú s jablkovou,škoricovou príchuťou a aj čisté bez ničoho,takže do toho si pridám,čo chcem . :) Strašne mám rada kaše,neviem,čo by som bez nich robila :D

    ReplyDelete
  20. kašoholik jsem největší! ale mnohem radši mám kaši z pomletých vloček, a nebo se už pomleté i prodávají - Emco jemné. Dlooouhou dobu jsem si ji dělala taky z normálních, nepomletých (Clever za 14kč), ale jednou jsem to zkusila už z pomletých, a už nechci jinak :)

    zkus si někdy připravit kaši večer - vločky naložit do mléka a vody a ochutit, a ráno stačí jen vytáhnout z ledničky a dát na minutku do mirkovlnky :))

    ReplyDelete
  21. Já jsem taky hrozně líná si ji dělat ráno, takže na to mám čas jen přes víkend nebo v pátek, když jdu do školy až na 10. A ani si ty vločky nepražím na pánvi, jde to i bez toho :)

    ReplyDelete
  22. chichi to klonovací razítko na lžíci :D <33

    ReplyDelete
  23. Vyborny receptik, idem ihned vyskúšať :)

    ReplyDelete