Sunday, April 7, 2013

Moje rutina upravování fotek

 Na to, jak upravuji fotky se mě ptáte poměrně často a tak se to dneska pokusím shrnout do nějakého povídacího článku. Podobný článek už jsem kdysi psala, ale od té doby se nějaké moje postupy změnily. Na začátek je třeba říct, že nejsem ani trochu žádný profesionál, ale Adobe Photoshop už používám asi 7 let a moc mě tam baví zkoušet nové a nové věci. Adobe Lightroom mám si měsíc, dva a popravdě nic jiného než upravení Expozice, Highlights atd, pokud se mi fotka nepovede dobře nasvítit, tam neumím. Proto se zaměřím na Adobe Photoshop,

Mojí nejčastější úpravou poslední dobou je jen krátká rutina ke zvýráznění barev, přidání trochu záře a celkově zkvalitnění fotky. 
Jak to vypadá v praxi vidíte dole na fotkách.
(Duplicate layer - Filter>Other>Highpass(0,5-1,5, záleží na tom jak moc chcete aby byly vidět všechny detaily - Layer>Soft light - Add curves(uděláte takovéto S, podle pocitu)


Hodně často jsem ale líná a proto radějí použiju Photoshop actions. Jestli máte photoshop, určitě víte, o co se jedná. Je to nejjednodušší věc, jak oživit fotky a na internetu jich najdete spoustu. Já je hledám převážně na DeavianARTu. Moji oblíbenci jsou především lieveheersbeestje, ImperioLuna často používám hlavně tyto. Nightfate. A spoustu dalších. Zkuste prohledat Deviantart a věřte mi, že nebudete vědět, co použít dřív. Návod jak je nainstalovat vám sem dávat nebudu, všichni máme starý dobrý google a kadý víme jak s ním zacházet.

Minule jsem se tomu věnovala o trochu víc. Koukněte na tenhle článek. V podstatě jsme ho jenom aktualizovala, protože od té doby jsme se naučila zase něco nového. Pokud máte dotazy, tak se mě ptejte na Ask.FM

17 comments:

  1. Tyjo, ty Photoshop actions jsem vůbec neznala až doteď, co to jsem za uprovovače fotek :D Jdu to zkusit :)

    ReplyDelete
  2. Miluji upravování fotek :)

    ReplyDelete
  3. tvoje fotky pokaždé obdivuju, jsi moc šikovná :)
    já používám jen jednoduchý Photo Filtre, ale asi bych se s photoshopem taky měla naučit, hned by ty fotky vypadaly jinak:)

    ReplyDelete
  4. Mám veľmi rada tvoje fotky, tiež robím v PS už dlho, ale keďže nemám kvalitný foťák, veľa sa toho zachrániť na mojich fotkách nedá :/ :)

    GIVEAWAY

    ReplyDelete
  5. Actions jsem dřív dlouhou dobu používala, ale pak jsem se z toho začala cítit provinile a vlastně mě to tak i přestalo bavit, takže nad každou fotkou přemýšlím a upravuji jinak a co nejmíň to jde, ať to zase nepřeženu :D
    tvoje úpravy se mi líbí, ty fotky vypadají víc svěže a i přesto přirozeně ))

    ReplyDelete
  6. Tý jo děkuji za radu, pořád hledám nějaký program a o tom photoshopu actions slyším prvně! :) Děkuji za tip, půjdu co nejdříve stáhnout :)

    Můžu tě o něco požádat? Vyplň prosím jednoduchý testík na mém blogu! :) Předem děkuji
    > http://nikol-kach.blogspot.cz/2013/04/test.html

    ReplyDelete
  7. Vypadá to krásně ta úprava, a přirozeně :)

    ReplyDelete
  8. to je hrozně zajímavý článek, miluju upravování fotek, mohla bych si s tím hrát hodiny a hodiny :D)

    ReplyDelete
  9. akce jsou nejlepší, taky je ráda používám. :)

    ReplyDelete
  10. Jojo,actions jsou nejlepší:D:)
    Pěkné úpravy

    ReplyDelete
  11. Ach jo, já chci taky photoshop a akce :D Musím si teď vystačit jenom z Gympem a do toho se tuším akce sehnat nedají.... :/

    ReplyDelete
  12. ty máš vždycky dokonalé fotky, máš prostě talent.. :)))

    ReplyDelete
  13. Vaci, díky za tipy na akce, zase budu mít další v zásobě, to je super :) Taky upravuju fotky podobně, křivky, kontrast, jas, semtam vyzkouším nějakou tu akci :)

    ReplyDelete
  14. to je naprosto dokonalé :), proto říkám,že hlavně záleží na tom jak tu fotku zpracujeme - v některých případech :D
    velké díky :).

    ReplyDelete
  15. tyhle články mám hrozně ráda:)

    ReplyDelete
  16. ahoj :) chcela by som ťa pozvať do mojej giveaway :) -> http://myfashion-and-me.blogspot.sk/2013/04/spring-giveaway.html

    ReplyDelete
  17. akce jsem dříve také dost používala, dneska na to prdím :D hodím je do photofiltru, trochu oživím nebo jinak upravím barvy a konec :D tvé fotky jsou moc hezky upravené, přesně takhle se mi to líbí :)

    ReplyDelete