Monday, October 8, 2012

Health Food Obsession

Staročeské řepánky

proč? protože je vím, jak všichni milujeme sladké a o to víc když je to něco zdravého! Vím, že název ani vzhled neni zrovna nejatraktivnější a že česká kuchyně není zrovna nejpopulárnější, ale zkusit se máš všechno!

Na tyhle sladké tvarohové a makové buchtičky z řepy budete potřebovat:
  • 2 vejce
  • droždí (30g)
  • 80 g Hery (nebo jiného tuku)
  • 250 ml mléka
  • 100 g krystalového cukru
  • 600 g polohrubé mouky (já použila na 2/3 celozrnou a zbytek polohrubou)
  • špetku soli
  • 2 kusy cukrové řepy
  • mletý mák
  • tvaroh
Postup:
 Z prvních sedmi surovin vypracujte těsto a nechte v teple vykynout. 
Mezitím oloupejte řepu a nahrubo jí nastrouhejte. Smíchejte jednu polovinu s mákem a druhou s tvarohem.
Těsto rozdělte na menší částí (mně jich vyšlo 24). Každý kousek naplnte, zabalte a nechte ještě 20 minut odpočívat.
Nakonec je potřete rozšlehaným vajíčkem a vložte do předehřáté trouby na 20 minut při 180°C.



Já, popravdě řečeno, českou kuchyni nemám ráda jenom tu slanou. Zato zbožnuju všechny koláče, medovníky, perníky, bábovky, buchty, vdolky ... Jaký je váš názor na českou kuchyni? Myslíte, že už nikdy nebude populární jako dřív? Že skončí s generací našich babiček?

17 comments:

  1. já tak trošku doufám,že to skončí,protože je to vše moc tučné a nezdravé :D
    jinak jsou to mlsky úžasný

    ReplyDelete
  2. Já miluji cokoliv sladkého, z jakékoliv kuchyně :)). A z české miluji rajskou a svíčkovou omáčku, mňam!!

    ReplyDelete
  3. mňam.. to vypadá skvěle křupavě! :)

    ReplyDelete
  4. Řepánky, to slyším poprvé, dost drsné. A já teda doufám, že český koláče a buchty nikdy neskončí, já je teda miluju a budu to držet a donutím moje děti, aby to držely dál!

    ReplyDelete
  5. Taky o řepáncích slyším poprvé. Vlastně slyším poprvé i o tom, že z cukrové řepy se normálně vaří / peče :D Ona se dá někde koupit?

    ReplyDelete
    Replies
    1. týjo víš že ani nevim :D mě zásobuje babička většinou, že jí najde na tržišti..

      Delete
  6. MNÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁM!!! to bych si ted dala :O

    ReplyDelete
  7. Českou kuchyni mám ráda, ale jen vyjímečně. Nepřijde mi nejzdravější, ale byla by škoda kdyby skončila a třeba naše děti ji ani nepoznaly:)

    ReplyDelete
  8. českou kuchyni ráda nemám, ale tohle vypadá úžasně, nikdy jsem o řepánkách (nebo řepáncích? :D ) neslyšela, do toho se budu muset pustit!:)

    ReplyDelete
  9. poprvé jsem ochutnala ty s mákem o víkendu a nebylo to špatné :) název se mi zprvu dvakrát nezamlouval, ale nakonec bylo dobře, že jsem je ochutnala.

    ReplyDelete
  10. To vyzerá vážne super ... tak na raňajky ku káve alebo kakau .. hmm iba čo si mi chute narobila ...

    ReplyDelete
  11. tak ty s řepou bych si vážně dala, já jsem teď závislá na čemkoli ze zdravé výživy :D

    ReplyDelete
  12. O tom jestli bude populární opravdu těžko říct. Kdo ví co bude zítra? :)

    ReplyDelete