Tuesday, September 11, 2012

Grandma's footsteps



Když jsem byla malá a trávila ksoro celé prázdniny na chatě s babičkou, naučila mě různé zlepšováky, které mi sice v té době moc těžkou hlavu nedělaly, ale bylo na nich spousta pravdy

  • Olivový olej (1) do konečků je asi známá věc, každý o tom už asi slyšel. Pokud máte suché vlasy, směle do toho!.
  • Pivo(2) už asi nikdo moc nepoužívá, dodá vašim vlasům lesk, funguje jako nejlevnější tužidlo a ta vůně vyprchá, to se nebojte.
  • Jelikož vejce(3) obsahuje spoustu bílkovin, pomůže vám na suché poškozené vlasy. Zkuste masku z 2 čerstvých vajec promíchaným v troše teplé vody. Naneste na vlasy a nechte 15 minut působit.
  • Vzhledem k dnešní době, kdy se všechno bouří proti šámponum se silikonem, můžete zkusit jablečný ocet(4), který by vám měl vlasy hloubkově umýt a dodat lesk.
  • Jestli naopak máte mastné vlasy, zkuste si je opláchnout podmáslím(5) nebo kefírem a nechat 30 minut působit.
  • A jestli vás zase trápí lupy, uvařte si šálek zeleného čaje(6) (silnějšího, dejte raději 2-3 šálky), nechte vychladnotu a promasírujte pokožku hlavy.

Líbil se vám tenhel článek? Chtěli byste i pokračování? A co naučily babičky v dětství vás?

14 comments:

  1. Klidně víc takových článků :)).

    Mě babička učila spíše různé medicíny (například jednu z mladého jehličí) nebo bylinné čaje :).

    ReplyDelete
  2. víc takových článků, je to zajímavé :)
    o tom podmáslí jsem ještě nikdy neslyšela:) ale olivový olej si do konečků jednou za čas dávám:))

    ReplyDelete
  3. krásné rady :), zkusím masku z vajec ;)

    ReplyDelete
  4. to je skvělé, já jsem zkoušela ten olivový olej, ale pak jsem měla vlasy jako jeden spolužák metalista :D jinak zelený čaj je taky skvělý a dělaly jsme s mamkou kdysy taky zábal z bylinek :)

    ReplyDelete
  5. tyhle články mám nejradši, protože přestávám věřit všem chemickým přípravkům. tak směle do toho!))

    ReplyDelete
  6. super rady, poznám všetky okrem posledných dvoch :) tá 5 ma najviac zaujala :)

    ReplyDelete
  7. skvělé rady! Díky, Vaci! :)

    ReplyDelete
  8. super rady :)

    www.karissaworld.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. parádní tipy, nikdy mě vlastně nenapadlo se babičky zeptat na nějaký ten kosmetický zlepšovák :) určitě bych tu ráda viděla další podobný článek!

    ReplyDelete
  10. Jak mě moje babička chybí.. Naučila mě různé bylinné lektvary, na kašel, na otoky, atd. :)

    ReplyDelete
  11. Článek je moc pěkný, věřím tomu, že tyto suroviny fungují lépe, než chemikálie v šamponech :-)

    ReplyDelete
  12. Super tipy, určite sprav viac takýchto článkov!:)

    ReplyDelete