Wednesday, July 25, 2012

With love, your apple pie

Tahle fotka byla ve skutečnosti ta "ne na ostro", byla focena večer, nebyl osvětlo a to místo neni vůbec atraktivní. Taky jsem to chtěla vyfotit z boku, dramatická fotka jednoho kousku.. Ehm.. nestihla jsem to .. Ráno byla půlka pryč a baterka ve fotáku se jak naschvál vybila .. Ale i tak, fotka nevyjádří jak moc dobrý je...

těsto:
300g hladké mouky
100g cukru
1 balček vanilkového cukru
150g másla
1 vejce
1 citron
nápln:
1,5 jablek
50g másla
1 balíček vanilk. cukru
2 lžíce cukru
4 lžíce jablečné štávy/calvadosu


1. Do mísy dáme mouku, cukr krupici, vanilk. cukr, vejce, nakrájené máslo, kůru z omytého citronu. Vypracujeme těsto, zabalíme do folie a necháme 30 minut odpočívat v lednici.

2. Jablka omyjeme, oloupeme a nakrájíme na malé kosticky. pokapeme trochou citronové štavy by nezhnědly. Do velkého hrnce dáme máslo, cukry a mícháme dokud se oboje nerozpustí. K máslu přidáme jablka a calvados nebo jablečnou štávu. Mícháme a dusíme cca 5-7 minut. Poté necháme vychladnout. Troubu předehřejeme na 180°C .

3. Ze 2/3 těsta vyválíme plát, přiložíme ho do vymazané formy a okraje zvýšime na cca 5 cm ... Těsto propícháme vidličkou a naplníme jablky..

4. Ze zbývajícího těsta vyválime plát a položíme na nápln. Nebo jako já vykrojíme různé tvary a ty na něj přeneseme...

5. Pečeme 40-45 minut

8 comments:

  1. podle mě je to velmi atraktivní fotka! :D jednou jsem apple pie pekla, a musím se pochválit, i když samochvála smrdí - prostě byl výbornej:D takže díky za připomenutí,musím ho zase upéct, a s těma hvězdičkama to vypadá moc hezky:)

    ReplyDelete
  2. Mne sa náhodou tá fotka veľmi páči,:) A úplne úžasne si to vymyslela s tou ozdobou, tými hviezdičkami. Úplne si ho skrášlila:) A určite si ho niekedy spravím (s maminkinou pomocou:D) Vyzerá fantasticky:)

    ReplyDelete
  3. týjo, děláš si srandu? Dík za recept, ten si hned zakládám!

    ReplyDelete
  4. mňam, takto na noc robiť chute :)

    ReplyDelete
  5. no mňam....ty hvězdičky <3

    ReplyDelete
  6. Vypadá to hezky a ty hvězdičky mi připomínají Vánoce :D

    ReplyDelete
  7. si šikulka :)

    http://slyfestyle.blogspot.sk/

    ReplyDelete
  8. vypadá moc, moc hezky :)
    ty hvězdičky jsou kouzelný

    ReplyDelete