Friday, July 13, 2012

Spinach-cheese gnocchi on tomato salsa


 Špenátovo-tvarohové noky s pečenou rajčatovou salsou a karamelizovanou cibulkou

Protože je dneska počasí, že by "ani psa ven nevyhnal", rozhodla jsem se přidat další recept! Nevím jak vás recepty zajímají, takže pokud o ně už dál nesttjíte, tak mi to do komentářů napište, jinak vás jidlem budu do smrti mučit! Dneska to, ale nebude nic sladkého haha! Tenhle recept jsem asi před rokem viděkaždopádně to neni můj vymysl, ale výtvor nějakým zkušených kuchařů.. No nevim jak se od originálu změnil, každopádně já noky zbožnuju a to naprosto s čímkoliv! a tahle verze si našla místo v mym srdci hned napoprvé! Doufám, že to zkusíte, protože já i přes svou závislost na těstovinách a špagetách, nesnášejíc brambory skoro nic jiného než těstoviny nedělám !



Na 4 porce budete potřebovat :

Na noky:
200g špenátu, nasekaný
250g tvarohu
50g strouhaného sýra(nejlepší je to s parmazánem♥)
70g polohrubé mouky + na obalení
2 vejce
sůl, pepř
trochu čersvté pažitky, nasekané
1 stroužek česneku, prolisovaný

Na karamelizovanou cibulku:
1 velká cibule, nasekaná
lžíce cukru
lžíce olivového oleje
50g másla

Na rajčatovou salsu:
6-8 velkých rajčat, nakrájených na malé kousky (popřípadě 400g cherry rajčátek přepůlených)
lžíce olivového oleje
1 stroužek česneku, prolisovaný
rozmarýn
bazalka
sůl, pepř
2 lžíce rajčatového protlaku(nemusí být)

Jak postupovat :
1. Předehřejte troubu na 200`C a připravte si směs na noky: smíchejte všechny suroviny a spojte je v kompaktní hmotu.. Dejte na 20 minut vychladit do lednice

2. Mezitím si dejte na pánvi rozehřát máslo s olivovým olejem a po rozpuštění přidejte nakrájenou cibuli, chvilku smažte a přidejte cukr.. Promíchavejte, at se zkaramelizuje ze všech stran a po zhnědnutí jí dejte do msitičky chvilku odstát.

3. Pokrájená rajčata dejte do zapékací mísy, pekáčku, pokapte olejem, přidejte česnek, bylinky a protlak, ručně promíchejte a dejte do trouby. Pečtě do zhnědnutí zhruba 20 minut.

4. Vyndejte hmotu na noky a z té uleptané hmoty vytvořte kuličky, ty potom obalte v mouce. Jde to ztuha a všude se lepí, ale zlvádnotu se to dá. Na pánvi si rozehřejte máslo, a noky opékejte ze všech stran do zlatova na střední výkon, aby se propekly i uvnitř.

5. Podávajte s čerstvou bazalkou...

10 comments:

  1. Mňam! To zní strašně lákavě!

    ReplyDelete
  2. Mhmm! Moc dobře to vypadá, možná někdy vyzkouším :)

    ReplyDelete
  3. mňam :) vyzerá to perfektne. s receptami neprestávaj :))

    ReplyDelete
  4. ty křížky jsou udělané z fima, ale jsou drobné a dělala jsem je pekelně dlouho a pak ještě pilovala :D jinak je skvělé, že máš zase blog, strašně se mi líbí tvoje fotky :)

    ReplyDelete
  5. asi to zítra vyzkouším :) http://lifewithmeggie.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  6. Děláš mi hrozné chutě! :-)
    aspoň vím, co si brzy ukuchtím

    ReplyDelete
  7. mňam, mňam, mňam! miluju rajčata, takže tímhle jsi mi udělala veeelkou radost :)

    ReplyDelete
  8. Vypadá to báječně, doufám že to stejně báječně chutná protože to bude zítra k obědu

    ReplyDelete
  9. Tak jsem tento super recept vyzkoušela a udělala jsem si pořádnou mňamku do práce na oběd :)
    Opravdu skvělé :) akorát tě obdivuju v tom patlání těch noků... já měla tvar spíš takových "placiček" :D ale to se do příště vypiluje :)

    PS: Miluju tvé recepty!**

    ReplyDelete