Tuesday, July 19, 2011

Freetime


nejdříve jsem měla v plánu upravit všechny fotky, ale zase zvítězila možnost radši půjdu jíst a můj počítač, který se znenadání vypnul, očividně nebyl proti. asi se k tomu v blízké době vrátím a dodělám nedokonané. co vám o Toskánsku můžu říct je to, že miluju úzký uličky, miluju zmrzlinu, miluju špagety, miluju pizzu, miluju lasagne, miluju sýry, miluju olivový olej, miluju florencii, miluju snobské ulice, miluju vlny, miluju sůl, miluju pizzerie, miluju proscuitto, miluju bazalku, miluju tu vůni v ulicích plnou restaurací.  

Pokud patříte mezi většinu, co nebaví číst dlouhý příspěvky, tak byste teď měli přestat číst, ale já se vám musim se všema zážitkama svěřit za každou cenu.

Celé to bylo naplánované tak, že budeme 3 dny u moře a 3 dny cestovat. jak naplánováno, tak vykonáno. Jeli jsme proto autem, což vyžadovalo spoustu nemožného. I přes klimatizaci na plnej pohon slunce se prostě zastavit nedá a já si stranu bez sluníčka prostě vybrat neumim. Měla jsem proto levou ruku hnědou a pravou bílou a vypadala jak méďa béďa. Ani fakt že jsme stáli 5 hodin v koloně u Milana bez žádné benzínky poblíž a plnym močovym měchýřem nepomohl mojí psychice. A už vůbec nemluvim o tolik hodin zavřených s mojí rodinou v jedné malé mísnosti, v autě. U mě je ponorková nemoc častější než rýma nebo kašel. Když jsme dojeli a vystoupili z auta, byl to rozdíl asi 30°C. Oproti česku kde bylo momentálně asi 14 stupnů to bylo docela o život. Druhý den jsme měli jít na pláš, ale vzhledem ktomu že to vypadalo že bude chladnějš, protože byly mraky, tak jsme jeli do Pisy a do Luccy. Byla neděle a proto bylo všude tolik lidí že to spíše připomínalo mraveniště. Samozřejěm slunce vysvitlo hned jak jsme nasedli do auta a všichni se drželi ve stínu a na sluníčko kde bylo okolo vražedných 40°C nikdo jen tak nevyšel.  Další den jsme šli na pláž, Všichni skuhrali, že nejsou vlny a že je to děsná nuda. K moři se přes horký písek nedalo ani chodit a já se naučial jak se řekne horký asi v 50ti různejch jazycích když všichni jak dementi pobíhali po písku a naivně si mysleli že to nějak pomůže. V úterý jsme jeli do Florencie. Vedro bylo ještě větší, místama byla roztavená silnice a ve Florencii tolik lidí že ve stínu bylo zkrátka plno. krásně se mi opálily šortky a tílko, což je věc kterou jsem si vážně nejvíc přála. A nápad lézt v tomto počasí na 400 schodovou věž nebyl nejlepší. Středa byl den kdy v česku byla ta hrozná bouřka jak se všude řiká(nám to shodilo z balkonu květináče, jediný důkaz co o tom máme,zatímco my jsme se smažili na pláži a o ničem nevěděli. Každopádně začlo děsně foukat a sedět na písku vyžadovalo zavřené oči a písek všude. Začli vlny a všichni si tudíž přestali stěžovat, že je nuda ikdyž si zase začli stěžřovat na písek všude, že jsou ty lidi ale náročný snad nemusím říkat. ve Čtvrtek bylo o něco chladněji, ale jen ráno (asi důsledek bouřky) Tak jsme jeli do Sieny, San Gimignana a do V...? (pořád zapomínám jak se to jmenuje, možná si zase časem vzpomenu) V Siené bylo vedro, a 506ti schodová véž mě vyčerpala natolik že jsem si musela sednout na lavičku a odpočívat 10 minut. :D Poslední den v pátek byly vlny. A to opravdoé vlny. Byla vyvěšená červená vlajka a my byli skoro jediní na pláži kromě serfařů. Všude hlídkovali plavčíci, ale jelikož moji rodiče prohlásili, když už jsme u moře tak si to musíme užit do posledního dne, lezli jsme do vody když se plavčíci nedívali. Když jsem si stoupla na mělčinu(nebo při odlivu to tak vypadalo) a za 10 vteřin mě smetla vlna že jsem se rozplácla na písku na břehu (aspoň že tak) a moje plavky přežili jen tak tak, docela mě to vyděsilo, ale nakonec jsem skončila jen sp ár červenými fleky a pískem úplně všude. Cestou domu jsme ještě jeli přes jezero Garda a potkala nás bouřka v Alpách. Jinak jsme to přežili zcela bez úhony

Vím že to bylo vážně vyčerpávající a proto vás už nebudu zdržovat :D

2 comments:

  1. Taky bych se tam ráda podívala, těším se na fotky :)

    ReplyDelete
  2. love your blog - it's so cute!! you should also post in english, i'd like to read you :)

    xxx
    Daria

    ReplyDelete